pristani ils

Garantem fóra je uživatel FlightDetent

Moderátor: FlightDetent

pristani ils

Příspěvekod capri » 6. 11. 2006, 0:55

mam takovy dotaz kdyz letadlo zacne prijmat signal ils pri piblizeni k letisti jak to vubec funguje v realu jestli se da sklesat a bezpecne pristat zapomoci autopilota ???? treba v flight simulatoru se mi povede pristat i autopilotem akorat si udrzuju rychlost, klapky..... :oops: :?:
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod FlightDetent » 6. 11. 2006, 13:46

Jde to a presne tak se to dela, akorat ze v realu je potreba mit zapnute autopiloty dva (naraz), nebo jeste lepe tri.

S jakym erem to zkousis?
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

ils

Příspěvekod capri » 9. 11. 2006, 19:45

diki za odpoved jinak to skousim s CRJ900, F100 jenom sem si to chtel nejak uprestnit :idea: :roll:
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod FlightDetent » 10. 11. 2006, 10:41

Potom zustava otazkou, zdali CRJ a F100 maji ve skutecnosti autoland. Ta moje odpoved se vztahuje k letadlum, ktere to v realu umeji.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Fabo » 18. 11. 2006, 15:26

Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.
Uživatelský avatar
Fabo
 
Příspěvky: 66
Registrován: 18. 11. 2006, 14:37
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvekod Pavel » 18. 11. 2006, 15:52

Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.


trošku jednodušeji, autoland jsou schopny provést letadla, která mají dva a více autopiloty, plus další nezbytné vybavení....
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod kober » 20. 11. 2006, 12:02

Pavel píše:
Fabo píše:Ak ma pamet neklame, F100 ho ma. CRJ netusim.

V podstate sa da povedat, ze ho maju vsetky buliky od 737 vyssie(az na prve generacie niektorych modelov mozno) a asi aj vsetky AirBcka.


trošku jednodušeji, autoland jsou schopny provést letadla, která mají dva a více autopiloty, plus další nezbytné vybavení....

Bylo by možné toto trošku rozvést? Okolo autolandu totiž panuje spousta mýtů a objektivních informací málo. Jak to teda funguje? Podle čeho letadlo ví, že má podrovnat a přistát, když má vysílač glideslope už dávno za sebou (teda aspoň myslím)? A k čemu teda více autopilotů? Díky
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod PavelS » 20. 11. 2006, 13:03

Autoland se zhruba pod DH odpoutá od vedení pomocí GS a přejde na režim autoamtického podrovnání ( to se děje pomocí údajů z INS a radiovýškoměrů, případně dalších čidel ) a víceméně se to dopočítává. Je proto nutné, aby ILS dovedl letadlo přesně nad určité místo, protože Autoland prostě předpokládá, že "pod ním je dráha " ... :)

A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.
PavelS
VACC CZ
PavelS
 
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 10. 2006, 22:12
Bydliště: LKKV

Příspěvekod kober » 20. 11. 2006, 13:51

Perfektní, děkuji!!!
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod FlightDetent » 20. 11. 2006, 16:42

PavelS píše:A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.


Technicky se tedy shodneme na tom, ze samostatne pristat umi i jeden autopilot. Ovsem abych to mohl provest, musim mit autopiloty pripojene oba dva. Treba na 737 (classic), prave tim, ze pripojim oba dva autopiloty letadlu oznamim, ze po nem chci, aby autoland udelalo.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Pavel » 20. 11. 2006, 16:49

PavelS píše:Autoland se zhruba pod DH odpoutá od vedení pomocí GS a přejde na režim autoamtického podrovnání ( to se děje pomocí údajů z INS a radiovýškoměrů, případně dalších čidel ) a víceméně se to dopočítává. Je proto nutné, aby ILS dovedl letadlo přesně nad určité místo, protože Autoland prostě předpokládá, že "pod ním je dráha " ... :)

A/P nejsou pro ILS potřeba dva. Dva A/P jsou potřeba jen pro ILS CAT II a výše , pokud se pooužívá současně s ním i autoland.

Dva systémy ( AP a mraky dalších přístrojů ) jsou tam jen kvůli záloze a vzájemně se "hlídají". Jde o to, že když něco vypadne , nelze do toho sahnout ručn+ě, ale musí to hned převzít ten druhý systém.


jestliže jeden jediný systém nutný pro autoland vypadne (tzn. i jeden autopilot), dochází k okamžitému přerušení autolandu a je jen na posádce jak se rozhodne pokračovat (pokud je dohlednost tak ručně, nebo do 200ft na jednoho autopilota, a nebo rovnou go-around)...autoland na jednoho autopilota není v případě 737 možný, jelikož nedojde k aktivaci FLARE
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod Fabo » 20. 11. 2006, 20:42

V nejakom manuále som tuším čítal, že je to práve preto, že jeden AP sa stará o "klasické" nalietnutie ILS a ten druhý práve o podrovnanie stiahnutie plynov atd.

Myslím že preto nemá 737 ako éro s 2 AP povolené 0/0 pristávanie, aby tam bol čas na G/A v prípade výpadku...
Uživatelský avatar
Fabo
 
Příspěvky: 66
Registrován: 18. 11. 2006, 14:37
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvekod Pavel » 20. 11. 2006, 20:55

Fabo píše:V nejakom manuále som tuším čítal, že je to práve preto, že jeden AP sa stará o "klasické" nalietnutie ILS a ten druhý práve o podrovnanie stiahnutie plynov atd.

Myslím že preto nemá 737 ako éro s 2 AP povolené 0/0 pristávanie, aby tam bol čas na G/A v prípade výpadku...


ten výpadek (autopilotů) nastane v jasně danné výšce, kdy je ještě trochu času, dochází tam k self testu všech zařízeních potřebných pro autoland (hlavně tedy systémů obou autopilotů), stačí malý rozdíl na jakémkoliv senzoru a dojde k odpojení, pokud tento test projde, dá se říct že autoland bude na 100% úspěšný.....no spíš na 99%:)

v podstatě se dá říct,že řídí oba autopiloti a vzájemně se sledují
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod kober » 20. 11. 2006, 22:01

Úžasné informace, pokračujte prosím :)
Ještě jeden dotaz - podle čeho se rozhoduje, že bude autoland proveden? Mám pocit, že jsem někde slyšel, že je nutné jich provádět určité procento snad kvůli nějaké certifikaci - jak vysoko se toto procento pohybuje a o kolik jej skutečnost přesahuje? A nakonec - je cesťák schopný to nějak poznat (nebo spíše - je autoland něčím charakteristický)? Díky!
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod Pavel » 20. 11. 2006, 22:07

kober píše:Úžasné informace, pokračujte prosím :)
Ještě jeden dotaz - podle čeho se rozhoduje, že bude autoland proveden? Mám pocit, že jsem někde slyšel, že je nutné jich provádět určité procento snad kvůli nějaké certifikaci - jak vysoko se toto procento pohybuje a o kolik jej skutečnost přesahuje? A nakonec - je cesťák schopný to nějak poznat (nebo spíše - je autoland něčím charakteristický)? Díky!


jestli si to dobře pamatuji, tak posádka má nějakou dobu "expirace" :).....a letadlo snad jednou do měsíce musí autoland udělat :).....cesťák nic nepozná, ale je rozdíl dělat autoland s prázdným lehkým letadlem (rána o zem jako kráva) a s normálně obsazeným (jako do peřin) :-D
..no a opravdu skutečný autoland nastává nejčastěji v době ruzyňských mlh :)
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Další

Zpět na Pilotování dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 0 návštevníků

cron