Letadla z TMA na východ se ZÁSADNĚ LADÍ na SEL (NSEL), a ten, pokud je RFL vyšší než 270 a let není omezen RAD (tj. např. dest LZKZ, LHBP) nebo dohodou (odlety přes LANUX (OKF)), je stoupe do FL 280 (své nejvyšší) a ladí na NEM, ikdyž letadlo je (nebo může být) fyzicky pod prostorem SWM (hranice viz AIP ČR), systém podle profilu letu spočítá a letadlo nabídne právě na SWM a tak řídící musí použít "handovací" tabulku a letadlo předat na správný sektor. NEM si pak vyžádá povolení stoupat v prostoru SWM. Dalších případ může nastat např. při příletu od západu do TMA, kdy letadlo klesá pomalu a je "vyšší" systém ho nabízí na NL nebo SL, místo na app (A) atd. Handovací tabulka se také používá, když potřebuje řídící letadlo "ukázat" na jiný sektor, který o něm nic neví (žádost o stoupání, klesání, průlet prostorem....), je ještě víc příkladů...
S EST je to tak, že pokud sousední stanoviště dá verbální opravu (tj. automatický EST už je odeslán) PC opraví vstupní hladinu a systém automaticky nabídne nový sektor (dvou písmenná zkratka logického sektoru za volačkou) a radarový řídící na ni musí kliknout a tím letadlo přehenduje- pro pobavení: bliká "tmavě lososově" a na přebírajícím sektoru "světle lososově" (manuál E2000).
Systém dále nabízí automaticky handování, tam, kde je výstupní hladina daná tzv. "natvrdo"- klesání/stoupání na výstupní body. Např. let Lales (hranice ČR-SR) - Cheb, dest EDDN - výstup FL 180, letadlo letí 380, přijde od Slováka na NEU (pokud je Upper rozdělen) ten má nabídku na SWU a ten na SWM a ten konečně na WL. Mimochodem již se připravuje rozdělení WL na dva sektory WLL a WLH ve FL 245.
Už přestanu dělat chytrýho, letu zdar!