Moderátoři: hh, Muž na křídle
Osiris píše:Svoji trať 747 určitě nemají. Rychlejší letadla prostě letí v jiné hladině. Navíc vetikální sparace je tam jen 1000 stop, tak se to tam dá lépe namačkat.
JaM píše:Zajímalo by mě, jak se "řídí" letový provoz nad např. Atlantikem. Četl jsem, že letadlo dostane při opouštění radarového krytí přidělené machovo číslo, jež musí držet až do příletu do nové oblasti s radarovým krytím. Ale bylo to v poněkud starší knize http://planes.cz/cs/recenze/113/... Není mi jasné, jak se to řeší z hlediska výkonů letadel. To musí podobné typy být ve stejné hladině? Dle "papírových" údajů a toho, co obvykle vidím na radaru, A310 je pomalejší než A330 je pomalejší než 777 je pomalejší než L1011 (těch už moc nelítá) je pomalejší než 747... Mají snad Jumba vlastní letové cesty, neboť s Jumbem snad kromě TU154 "nic nezamachuješ"? Veškeré spekulace, které jsem na toto téma slyšel, se vesměs točily kolem machova čísla, ale to neřeší právě tu výkonnost letadel.
Muž na křídle píše:
S tim 'nezamachujes' bych byl opatrnejsi. Zamachovat se da kde co.
FlightDetent píše:Prvni zavedeni RVSM na svete bylo v MNPS prostoru Severniho Atlantiku.
JaM píše:Muž na křídle píše:
S tim 'nezamachujes' bych byl opatrnejsi. Zamachovat se da kde co.
Aha. To mě překvapilo. Vycházel jsem z toho, co nás učili na LŠ a co mi odpověděli řídící při mých pobytech an ACC. A právě pouze tu 154 považovali za "Jumbozamachovatelnou". Takže v konečném důsledku vyplývá, že pro některá letadla je přelet oblastí bez radarového krytí leccos, jenom ne úsporný... A s tou A340, když už jsi ji zmínil - máš nějaké srovnání stoupavosti verze 200 a 300 VS 500 a 600, myslím z hlediska zkušeností? Zatím jsem si totiž všiml, že přes nás dlouho a pomalu (ALE OPRAVDU DLOUHO A POMALU ) dostoupává akorát DLH 724?5? - A343 EDDM-RJAA. Předem díky. A zpětně taky díky - na tomhle fóru se člověku otevřou nové obzory a je vyveden za starých omylů.
Muž na křídle píše:... obzvlast kdyz pilot IranAiru v jejich posledni B-747 SP rekne, ze 'uz je to stary letadlo, tak mu uz tolik na krk neslapem, mame Mach 0.91'... tak tomu neuleti ani hrdina Sovetskeho svazu v rakete Tu154
JaM píše:Když už jsme u té stoupavosti - při jednom z jenečských testování jsem pozoroval A343 DLH Mnichov-Narita a "Korejce z prahy" A333. Ten KAL vz................. Asi nejde o nic výjimečného.....ale ja na to koukal jak blázen.
Zpět na Řízení letového provozu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků