Odlety z RWY 06 v Praze

Garantem fóra je uživatel FlightDetent

Moderátor: FlightDetent

Odlety z RWY 06 v Praze

Příspěvekod Muž na křídle » 16. 11. 2006, 22:28

Mam takovy dotaz provozniho charakteru:
Letove plany odletu z Prahy na jihovychod, konkretne pres ODNEM na Slovensko, maji vyplnenou trat letu takto: VOZ UL993 ODNEM UM748 RUTOL..... tedy trat zacina na VOZici.
Vzhledem k tomu, ze SID z RWY 24 i 31 konci na VOZ, je to celkem logicke, letadlo doleti po odletovce na Vozici a tam pokracuje po trati letoveho planu.
JENZE, pri odletu z RWY 06 se letadlo na VOZ vubec nedostane, SID z RWY 06 vede pres Vlasim a konci az na BODALu. Letovy plan podany a schvaleny vsak stale zacina stale stejne, na VOZ.
Jak se letadlo tedy dostane z BODALu na svoji trat, ktera zacina na VOZ ?
Jak se chova pocitac v letadle, po zadani odletovky na BODAL s trati od VOZice ? Napise 'route discontinuity', tj. vyzaduje manualni opravu trati ? Paklize ano, jaka ta uprava je? Je na to stanoveny nejaky postup ??
Dekuji predem za vasi pomoc.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Re: Odlety z RWY 06 v Praze

Příspěvekod Pavel » 17. 11. 2006, 11:00

Muž na křídle píše:Mam takovy dotaz provozniho charakteru:
Letove plany odletu z Prahy na jihovychod, konkretne pres ODNEM na Slovensko, maji vyplnenou trat letu takto: VOZ UL993 ODNEM UM748 RUTOL..... tedy trat zacina na VOZici.
Vzhledem k tomu, ze SID z RWY 24 i 31 konci na VOZ, je to celkem logicke, letadlo doleti po odletovce na Vozici a tam pokracuje po trati letoveho planu.
JENZE, pri odletu z RWY 06 se letadlo na VOZ vubec nedostane, SID z RWY 06 vede pres Vlasim a konci az na BODALu. Letovy plan podany a schvaleny vsak stale zacina stale stejne, na VOZ.
Jak se letadlo tedy dostane z BODALu na svoji trat, ktera zacina na VOZ ?
Jak se chova pocitac v letadle, po zadani odletovky na BODAL s trati od VOZice ? Napise 'route discontinuity', tj. vyzaduje manualni opravu trati ? Paklize ano, jaka ta uprava je? Je na to stanoveny nejaky postup ??
Dekuji predem za vasi pomoc.


smažeš VOZ a z BODAL pokračuješ na další bod své trasy :)
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Re: Odlety z RWY 06 v Praze

Příspěvekod Muž na křídle » 17. 11. 2006, 11:19

Pavel píše:smažeš VOZ a z BODAL pokračuješ na další bod své trasy :)


No jo, Pavle, ale vysledkem toho bude doslova tohle:

BODALodletovka - BODAL - DIRECT - ODNEM - UM748 - RUTOL

coz za a) neni spravne, protoze z BODALU letadlo leti primo ODNEM, tedy tu chvili neleti po ZADNE trati, ponevadz mezi BODALem a ODNEMem zadna trat neexistuje.

za b) neni vubec ani trochu spravne, protoze leti jinudy, nez je v podanem letovem planu, ktery je porad pres VOZ.

To moje 'neni spravne' je ale mozna jen muj subjektivni nazor, treba je nekde jasne popsano, jak v tomto pripade postupovat. Pak ale potrebuju vedet kde.
Proste, na zaklade ceho presne se rozhodnes, ze vymazes ze sveho planu Vozici, a po preletu Bodalu se sam od sebe vydas na odvaznou cestu z Bodalu primo na Odnem mimo jakoukoliv trat ???
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Re: Odlety z RWY 06 v Praze

Příspěvekod Pavel » 17. 11. 2006, 11:22

Muž na křídle píše:
Pavel píše:smažeš VOZ a z BODAL pokračuješ na další bod své trasy :)


No jo, Pavle, ale vysledkem toho bude doslova tohle:

BODALodletovka - BODAL - DIRECT - ODNEM - UM748 - RUTOL

coz za a) neni spravne, protoze z BODALU letadlo leti primo ODNEM, tedy tu chvili neleti po ZADNE trati, ponevadz mezi BODALem a ODNEMem zadna trat neexistuje.

za b) neni vubec ani trochu spravne, protoze leti jinudy, nez je v podanem letovem planu, ktery je porad pres VOZ.

To moje 'neni spravne' je ale mozna jen muj subjektivni nazor, treba je nekde jasne popsano, jak v tomto pripade postupovat. Pak ale potrebuju vedet kde.
Proste, na zaklade ceho presne se rozhodnes, ze vymazes ze sveho planu Vozici, a po preletu Bodalu se sam od sebe vydas na odvaznou cestu z Bodalu primo na Odnem mimo jakoukoliv trat ???


no hlavně jsem nikdy nezažil,že ti do toho ATC nekecá a nechá tě v tom "koupat", vždycky byl nějaký direct někam, nebo HDG a potom direct...
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod FlightDetent » 17. 11. 2006, 13:26

To dilema je skutecne, Pavle. A tkvi totiz v neuplne konstrukci tech trati. Odlety na VOZ z 06 maji poznamku "transtion to UL993 by ATC", takze pokud skutecne letis na BODAL (tak to delam ja, v FMS mam vzdycky nastavene aktualni povoleni ATC) tak si za to dam DCT ODNEM, ac takova trat neexistuje. Pokud do na Bodalu nemam zadne instrukce, tak podam standardni position report coz ridiciho nastartuje a pokud se nechyti tak jeste "clearance limit, advise next routing". Coz se jeste nikdy nestalo, ponevadz samozrejme to vzdy probiha, tak jak pises.

MnK: V FMS mam zprvu letiste a trat dle FPL. Sam si tam dodelam odlet, ktery ovsem konci na bodalu, takze skutecne:

LKPR06-BODAL1E-BODAL-rte discontinuity-VOZ-UL993-ODNEM. Coz se mi nelibi, takze diskontinuitu smazu. Jenze v tu chvili se mi tam objevi BODAL-DCT-VOZ, coz je "smycka" kterou v FMS mit nechci, protoze to neodpoida realnemu profilu trati a rozhodi mi to vypocty paliva a casu, ktere pred odletem musim zkontrolovat jako realisticke.

Takze vysledek je stejny jako u Pavla, BODAL-DCT-ODNEM, nicmene presne jak pises, na tenhle usek nemam povoleni. AIP CR mi rika, ze ATC mi je povinno jej vydat tak vyckavam. V pripade 7600 bych pokracoval na BODAL. Pred jeho preletenim bych si letadlo dal do rezimu HDG a do pocitace BODAL - discontinuity - VOZ-UL993-ODNEM. Po preleteni Bodal bych 45° kurzem naletel UL993 a potom nechal letadlo pokracovat na ODNEM.

Takovyhle "zub" lze naprogramovat i na zemi uz dopredu a presne by to odpovidalo tomu co jsem napsal drive, ze si do FMS vzdycky davam platne povoleni ATC. Jenze je to trosku komplikovanejsi nez DCT ODNEM tak jsem to vlastne nikdy nedelal, zejmena s ohledem na to, ze to proste nikdy nepotrebuji. Ale treba od priste zacnu. :lol:
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Muž na křídle » 17. 11. 2006, 14:30

FlightDetent píše:Odlety na VOZ z 06 maji poznamku "transtion to UL993 by ATC",

Vyborne! To je presne to, co jsem potreboval vedet. On totiz ve skutecnosti se malokdo pta, 99% leti samo od sebe dct ODNEM aniz by reklo pumpa. Nicmene to 'transition by ATC' je dulezita vec, vyvodim z toho dusledky... :twisted: Dekuji moc za spolupraci, mas u nas nejakej fajnovej shortcut, prihlas se o nej... :wink:
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Pavel » 17. 11. 2006, 14:43

Muž na křídle píše:
FlightDetent píše:Odlety na VOZ z 06 maji poznamku "transtion to UL993 by ATC",

Vyborne! To je presne to, co jsem potreboval vedet. On totiz ve skutecnosti se malokdo pta, 99% leti samo od sebe dct ODNEM aniz by reklo pumpa. Nicmene to 'transition by ATC' je dulezita vec, vyvodim z toho dusledky... :twisted: Dekuji moc za spolupraci, mas u nas nejakej fajnovej shortcut, prihlas se o nej... :wink:


pěknej chyták na pojeb tam máte:-D
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod FlightDetent » 17. 11. 2006, 15:27

Muž na křídle píše:Vyborne! To je presne to, co jsem potreboval vedet. On totiz ve skutecnosti se malokdo pta, 99% leti samo od sebe dct ODNEM aniz by reklo pumpa.


To je zvlastni. Me se fakt jeste nestalo, ze bych tam byl doletel.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Muž na křídle » 17. 11. 2006, 17:13

FlightDetent píše:To je zvlastni. Me se fakt jeste nestalo, ze bych tam byl doletel.


To je jasny, musi se sejit nekolik faktoru dohromady:

1. draha v pouzivani 06 (rozhodne mene casto nez jine drahy)

2. musis letet do destinace ktera se leta pres Odnem (vzhledem k moznosti letu pres Rapet, Varik, Dekov, OKX, Lagar, Padka, Makal, Odnem, Lanux, Etima ta sance taky neni zrovna nejvetsi)

3. musis tam letet zrovna ty

4. z provoznich duvodu nedostanes jeste pred preletem VLM povoleni primo Odnem

Tohle vsechno najednou pro tebe nemuze nastat moc casto... 8)
Ale z meho pohledu je to v dobe pouzivani drahy 06 treba 5 letadel kazdou hodinu, takze je to potreba nejak osetrit... fakt dik moc, ja to v tom AIPu nemohl najit, ono to totiz je napsany jenom ve slovnim popisu ty odletovy trati, na tech mapach to nikde neni.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod FlightDetent » 18. 11. 2006, 15:50

A samozrejme zavazna je vzdy texetova definice. Muzeme rict, ze je trosku skoda, kdyz mapa neobsahuje vsechny informace, ale v AIP to proste JE. A v komercnich mapovych podkladech (nevim jak SAS, ale Jepp jednoznacne) to proste na te mapce je. Tecka.

Mluvime o stejne veci, ja tech destinaci pres odnem moc nemam (nemel), ale fakt se mi to nestalo, oba si rozumime ze ne na Vlasim, ale az na Bodal. Jerevan, Istanbul, Antalya. Bukurest, nevim jestli Varna a Burgas, byvalo Baku a Kosice, Blava asi ne (v spodnim VP), mozna Budka, nejsem si jisty vyskou.

Samozrejme kolik ja zaziju odletu z 06 za mesic, ty udelas za smenu.

FD.
Say position?
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35


Zpět na Pilotování dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron