Indukovaný odpor

Garanty fóra jsou uživatelé cztech, Pavel, petrp, PV, kteří mají rozsáhlé zkušenosti z práce s dopravními letadly všech velikostí a pracují ve společnostech v ČR i v zahraničí

Moderátoři: cztech, petrp, Pavel, PV

Indukovaný odpor

Příspěvekod messik » 31. 10. 2009, 23:56

Dobrý den, jsem zde nový na tomto skvělém fóru. Rád bych se zeptal Vás znalejších v oboru konstrukce letadel jaké jsou ještě možné metody snižení indukovaného odporu než použitím wingletů či přes štíhlost křídla. Můžete mě prosím navést i pokud možno na zdroje. Rád bych se na toto téma dozvěděl více. Moc Vám děkuji. Letu zdar
messik
 
Příspěvky: 1
Registrován: 28. 10. 2009, 17:54

Příspěvekod pjp » 1. 11. 2009, 11:23

Pokud si k tomu Vasemu vyctu pridate vec zvanou (koncove) vreteno, tak jej budete mit komplet. Realne provedeni viz. L-13, L-200, L-410UVP-E a jine. Ostatni zalezitosti na kridle resi jine s aerodynamikou kridla spojene problemy.
Literatura, jakakoliv co skutecne resi aerodynamiku kridla (vetsinou konci u profilu a kridlo je tam jen tak aby se nereklo), ostatne mela by stacit i socialisticko-svazarmovska Ucebnice sportovniho pilota (nebo letce ?), da se najit jako sken na netu.
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde


Zpět na Konstrukce, opravy, údržba dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron