HELP

Garanty fóra jsou uživatelé cztech, Pavel, petrp, PV, kteří mají rozsáhlé zkušenosti z práce s dopravními letadly všech velikostí a pracují ve společnostech v ČR i v zahraničí

Moderátoři: cztech, petrp, Pavel, PV

HELP

Příspěvekod david.e » 10. 10. 2009, 17:30

Dobrý den, rád bych se zde informoval ohledně možnosti využití KOMPOZITŮ v letecké dopravě. Stačí shrnout do krátkého příspěvku, zbytek si dohledám v knihovnách, ale vůbec nevím kde začít. :) Mám totiž sepsat o tomto tématu semestrální práci. Děkuji všem kteří se zúčastní této diskuse.
david.e
 
Příspěvky: 16
Registrován: 27. 5. 2007, 13:58

Příspěvekod pjp » 11. 10. 2009, 14:06

Hmm, neslo by to trosku vice konkretizovat ? Semestralka se da psat o cemkoliv a jak se kompozity u letadel pouzivaj ? No proste se pouzivaji, ruzne druhy a na ruzne typy ci kategorie letadel, ostatne s temi kategoriemi i nasledne souvisi provedeni pouzitich materialu ...
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod david.e » 11. 10. 2009, 14:46

tak jsem tak nějak brouzdal a docela mě zaujal kompozit s uhlíkovými vlákny. Využil se nejvíc na B787 kde je prý 50% materialu tohoto typu
david.e
 
Příspěvky: 16
Registrován: 27. 5. 2007, 13:58

Příspěvekod pjp » 11. 10. 2009, 20:22

Ja ted budu rejpal, ale jak chcete psat o necem, kdyz o tom nemate ani nejmensi tuseni ... ?
Pro Vasi informaci, existuji v podstate pouze dva zakladni druhy kompozitu - partikularni (casticovy) jako priklad se da pouzit beton a druhy vlaknovy, coz je takovy dost oblibeny laminat. Ale laminat je zase jen jeden druh s vlaknovych kompozitu, ostatne i uhlikove vlakna jsou jedny s, nemluve o tom, ze neni "vlakno" jako "vlakno", bo to klidne muze byt i tkanina, vime ? Pripadne i v kombinaci s plechy (GLARE - potah A380), ale porad to bude vlaknovy kompozit ...
Jenze (zakladni) ucebnici kompozitu Vam tu opravdu nebudu sepisovat.
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod pjp » 11. 10. 2009, 20:31

Samozrejme ten muj priklad s betonem se tyka pouze provedeni s kamenim ci oblazky, v pripade prosteho betonu to zadny kompozit neni a v pripade zelezobetonu se jedna o priklad vlaknoveho kompozitu ...
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod david.e » 13. 10. 2009, 17:29

No já si tohle nevybral, prostě jsem dostal úkol a tím to pro mně, i pro inžu hasne..
david.e
 
Příspěvky: 16
Registrován: 27. 5. 2007, 13:58

Příspěvekod pjp » 13. 10. 2009, 18:05

Koukejte, kdysi v, snad jeste, CS vysla knizka ktera se primo jmenovala, tusim-li dobre, Vlaknove kompozity, nevim kdo ji vydal, zda Academia ci SNTL nebo nektere jine podobne vydavatelstvi s te doby, zkuste ji pohledat v knihovnach a tim zacit.
Davat semestralky s neceho, co evidentne se nikdo nenamahal studentum ani v zakladu nejak osvetlit je nejake, mirne napsane, podivne a tak se radsi neptam, co a kde studujete, jen tajne doufam, ze Vas nikde v praxi nasledne nepotkam, bo zrejme to studium vypada jak vypada ... to neni nutne nic proti Vam ...
Pavel
P.S. Agarwal, F.D., Broutman, L.J.: Vláknové kompozity. SNTL, Praha, 1987 a Bareš, R., A.: Kompozitní materiály, SNTL, Praha, 1988, ale tu druhou neznam.
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde


Zpět na Konstrukce, opravy, údržba dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron