Garanty fóra jsou uživatelé cztech, Pavel, petrp, PV, kteří mají rozsáhlé zkušenosti z práce s dopravními letadly všech velikostí a pracují ve společnostech v ČR i v zahraničí
Moderátoři: cztech, petrp, Pavel, PV
od JaM » 9. 7. 2009, 9:05
Zdar aviatici.
Už déle mi vrtá hlavou, jak je u motorů CFM-56 dosaženo tak odlišných výkonů.
Tah od 82 až po 150 kN.
Je to nějaká forma "čiptunningu", nebo se jednotlivé varianty výrazně liší konstrukčně?
-
JaM
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
- Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)
od PV » 9. 7. 2009, 16:03
JaM píše:Zdar aviatici.
Už déle mi vrtá hlavou, jak je u motorů CFM-56 dosaženo tak odlišných výkonů.
Tah od 82 až po 150 kN.
Je to nějaká forma "čiptunningu", nebo se jednotlivé varianty výrazně liší konstrukčně?
Tyhle motory mají modulovou koncepci konstrukce,liší se průměry fanů,počty stupňů kompresorů a turbin.
Víc se o tom dá najít na netu,třeba tady :
http://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_CFM56
-
PV
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 14. 10. 2006, 20:30
od JaM » 11. 7. 2009, 10:37
Já blbě položil otázku, sorry.
Měl jsem na mysli různé výkony v rámci jedné série - např. série 3 pro B737 classic kolísá až o 25% podle určení (82 - 105 kN). Jak toho dosahují? Taky změnou konstrikce, která ale není moc vidět?
-
JaM
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
- Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)
od PV » 26. 7. 2009, 11:11
JaM píše:Já blbě položil otázku, sorry.
Měl jsem na mysli různé výkony v rámci jedné série - např. série 3 pro B737 classic kolísá až o 25% podle určení (82 - 105 kN). Jak toho dosahují? Taky změnou konstrikce, která ale není moc vidět?
Změny maximálního tahu v rámci jedné série je zjednodušeně řečeno dosaženo posunutím dorazu plynových pák včetně úpravy software systémů,které s tahem motorů nějak souvisí - A/T a FMC.
-
PV
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 14. 10. 2006, 20:30
Zpět na Konstrukce, opravy, údržba dopravních letadel
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků