Pozdní zatažení podvozku po startu

Garantem fóra je uživatel FlightDetent

Moderátor: FlightDetent

Pozdní zatažení podvozku po startu

Příspěvekod bugr » 22. 2. 2009, 17:36

Zajímá mě a nejen mě, proč se občas stane, že pilot zatáhne podvozek dost pozdě po startu tomu co člověk vidí u 99% startů.
Měl jsem dotaz u tohoto videa http://www.planesvideo.cz/?p=403#comment-391

A330 Air Berlin letěl s vytaženým podvozkem nějakých 35sec.
díky
bugr
 
Příspěvky: 249
Registrován: 1. 2. 2007, 12:02

Příspěvekod FlightDetent » 26. 2. 2009, 23:23

Na 320 se pri rozjezdu zahrejou brzdy tak o 60-100 stupnu celsia, o 330 s vozikovym podovzkem a relativne lehci hmotnosti to samozrejme nic nevypovida. Typ ma varovani na vysokou teplotu brzd pri hodnote 300 stupnu, coz je navazano na bod vzplanuti hydraulicke kapaliny. Postup v takovem pripade je nechat po vzletu kola venku, paklize to vykony letadla dovoluji (nejedna se o vzlet s jednim nepracujicm motorem) . Po pristani na Madeire s tak velkym erem bude asi teplota spis vyssi, je mozne (paklize AB nema letadla vybaveny ventilatory na chalzeni brzd) ze brzdy byly pred vzletem teplejsi (maxium povolene je prave tech 300 stupnu) a v prubehu rozjedu doslo k prekroceni limitu a po odpoutani se posadce objevil prislusny Abnormal Checklist.

Anebo se kochali a zapomeli. Jenze jakmile se jednou takovy ukon preskoci, uz je jina prace a odhali se to spis az pri After Takeoff checklist, coz byva zretelne pozdeji.

FD.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35


Zpět na Pilotování dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron