Lety provereny princip se jmenuje "stabilized approach". Zjednodusene receno, letadlo ma byt v urcite vysce nad prahem
1) v pristavaci konfiguraci
2) na rychlosti pro konecne priblizeni, nebo jen nepatrne vyssi
3) na ose a na spravnem profilu klesani
4) motory nesmi byt na volnobehu
a dale
5) prah drahy se preleti ve spravne vysce (vetsinou 50 ft)
6) spravne provedene podrovnani a pristani vede k dosednuti do prvni tretiny drahy nebo 1000 m, podle toho, co je blize.
Paklize tomu tak neni, posadka by mela provest postup nezdareneho priblizeni.
Jak ukazuje trpka praxe z celeho sveta, "runway excursion incidents", ktere se staly jednoznacne tato kriteria nesplnily (Nouvelair Dortmud, AF Toronto, Garuda Jogakarta, AA Little Rock ....).
Dosednuti 1600 m za prah normalni neni, nezavisle na tom, ze pred letadlem jeste zustava 2000 m na dobrzdeni a nezavisle na tom, ze na 2000 m drahu se letadlo vejde i z 50 ft nad prahem.
U solidni firmy se takoveto veci sleduji a hromadne vyhodnocuji. Prislusne trendy se pak zarazuji do opakovacich skoleni a zvysuje se duraz na spravne provedeni pri vycvicich a prezkouseni.
Blize:
http://www.flightsafety.org/alar/alar_b ... tances.pdf
konkretne body
- Airspeed Over Runway Threshold
- Height Over Threshold > Flare Technique
http://www.flightsafety.org/alar/alar_b ... edappr.pdf
konkretne
- Deviations in Untabilized Approaches > posledni dva body
FD, pozde ale predsi...