Dotaz ohledně dosednutí

Garantem fóra je uživatel FlightDetent

Moderátor: FlightDetent

Dotaz ohledně dosednutí

Příspěvekod bugr » 19. 9. 2008, 9:27

Prohlížel jsem si videa z AMS abych si byl jistý, že se mi to nezdálo. Překvapilo mě, že A330 NWE po dosednutí na zadní kola jela ještě 16sec než dosedla na přední, je to normální , respektive nemůže to být problém?

A taky mě překvapilo, že na polderbaanu začínají některá velká letadla brzdit až někde v půlce dráhy, teda když vycházím z toho , že má dráha 3800m a my stáli podle google earth na asi 1600m dráhy a velká letadla byla na všech kolech většinou až pořádný kus za náma.
díky za odpověď na můj amatérský dotaz....
bugr
 
Příspěvky: 249
Registrován: 1. 2. 2007, 12:02

Příspěvekod FlightDetent » 21. 10. 2008, 8:52

Lety provereny princip se jmenuje "stabilized approach". Zjednodusene receno, letadlo ma byt v urcite vysce nad prahem
1) v pristavaci konfiguraci
2) na rychlosti pro konecne priblizeni, nebo jen nepatrne vyssi
3) na ose a na spravnem profilu klesani
4) motory nesmi byt na volnobehu

a dale

5) prah drahy se preleti ve spravne vysce (vetsinou 50 ft)
6) spravne provedene podrovnani a pristani vede k dosednuti do prvni tretiny drahy nebo 1000 m, podle toho, co je blize.

Paklize tomu tak neni, posadka by mela provest postup nezdareneho priblizeni.

Jak ukazuje trpka praxe z celeho sveta, "runway excursion incidents", ktere se staly jednoznacne tato kriteria nesplnily (Nouvelair Dortmud, AF Toronto, Garuda Jogakarta, AA Little Rock ....).

Dosednuti 1600 m za prah normalni neni, nezavisle na tom, ze pred letadlem jeste zustava 2000 m na dobrzdeni a nezavisle na tom, ze na 2000 m drahu se letadlo vejde i z 50 ft nad prahem.

U solidni firmy se takoveto veci sleduji a hromadne vyhodnocuji. Prislusne trendy se pak zarazuji do opakovacich skoleni a zvysuje se duraz na spravne provedeni pri vycvicich a prezkouseni.

Blize:
http://www.flightsafety.org/alar/alar_b ... tances.pdf
konkretne body
- Airspeed Over Runway Threshold
- Height Over Threshold > Flare Technique

http://www.flightsafety.org/alar/alar_b ... edappr.pdf
konkretne
- Deviations in Untabilized Approaches > posledni dva body

FD, pozde ale predsi... :oops:
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod bugr » 21. 10. 2008, 12:28

Díky za info, hlavně že ;)
bugr
 
Příspěvky: 249
Registrován: 1. 2. 2007, 12:02


Zpět na Pilotování dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron