Jak se stát řídícím letového provozu?

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Příspěvekod lukas » 16. 5. 2008, 21:07

Neexistuje (teda asi) žádný test, který by přesně vybral lidi na takhle specifickou práci. Již mnohokrát se ukázalo, že lidé kteří neměli úplně nejlepší výsledky ve FEASTu a podobně, se nakonec stali velmi dobrými řídícími a dodělali kurz mezi prvními a naopak, mnoho žáků s výbornými výsledky to ani nedodělalo- proč? Nevím, někteří prostě nedokázali přenést teorii do praxe, jiní nezvládli psychicky přechod do živého provozu, další....


Presne a dle tohoto si myslim, ze testy jsou od toho, aby byla stanovena hranice pro projiti, jakmile dotycny prosel, tak prosel a ma mit stejnou prilezitost, i kdyz to mel na hrane vypadnuti. Jakmile clovek projde vsemi testy, tak by se mela zavest nejaka prakticka cast, kde bude dotycnemu vysvetleno co a jak a je testovano, jak je dotycny schopen se ucit atd. Podobny system maji tusim v Kanade. A taky by to chtelo, aby se zaci tridili uz na LS (Letecke skole) po zakladni cast (cca 10mesicu), protoze do Jence chodi zaci, kteri na to evidentne nemaji a vyhodi se az po nekolika mesicich v Jenci. Ale holt jak tu psal marfik, proste je to metoda pokus omyl a jeden kurz bude uspesny a druhy ne. Ale poslednich cca 6kurzu se to hezky stridalo, jeden uspesny druhy velmi neuspesny, takze tezko rict
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

Příspěvekod sirinx » 17. 5. 2008, 0:29

JaM: ja jsem prave myslela, ze u noveho kursu (pristi rok) uz se ve smlouve pise 12 do licence a to je to, co mi pripada neunosne, v zakladnim vycviku je to opravdu bez problemu.

marfik: poznamka o psychotestech byla jen narazka na Lukase, kterej se o nich zminoval (jsem si rikala, ze mozna zasnul i nade mnou :), samozrejme ze zadny test neni vsemocny.
Kdyz jsem byla na koberecku v ramci ukonceni pokracovaciho vycviku, tak se na me ale divali jako na exota - "a jeste mi vysvetli, jak je mozne, ze jsi mela tak dobre vysledky v prijimacim rizeni??" - jako kdybych tam fakt byla omylem :(

Lukas: jestli jsi to nezaregistroval, trideni po zakladnim vycviku uz posledne nastalo (prosli 3/5 app, 8/12 acc). Urcite je to spravne, nema smysl plytvat cas tech lidi a instruktoru (ok, a pseudopilotu ;). Tak snad se to v nasledujicim kurzu provede nejak normalne, ne ze nikdo predem nic nerekne a pak se to ti dosud nic netusici chudaci dozvedi dva dny pred final checkem.
sirinx
 
Příspěvky: 9
Registrován: 13. 6. 2007, 15:18

Příspěvekod david.e » 18. 5. 2008, 10:14

tak si rozmýšlím jestli svou budoucnost nevěnuji jinému podniku :P však času dost, nejdřív vejška pak povolání 8)
david.e
 
Příspěvky: 16
Registrován: 27. 5. 2007, 13:58

Příspěvekod lukas » 18. 5. 2008, 12:25

ja jsem prave myslela, ze u noveho kursu (pristi rok) uz se ve smlouve pise 12 do licence a to je to, co mi pripada neunosne, v zakladnim vycviku je to opravdu bez problemu.


Mam taky takovy pocit, ze to tak uz ted je...Nevim, zda to neni jen do ukonceni pre-OJT nebo az do licence ale i tak je to prodlouzeni...

poznamka o psychotestech byla jen narazka na Lukase, kterej se o nich zminoval (jsem si rikala, ze mozna zasnul i nade mnou :), samozrejme ze zadny test neni vsemocny.
Kdyz jsem byla na koberecku v ramci ukonceni pokracovaciho vycviku, tak se na me ale divali jako na exota - "a jeste mi vysvetli, jak je mozne, ze jsi mela tak dobre vysledky v prijimacim rizeni??" - jako kdybych tam fakt byla omylem :(


Nad tebou jsem nezasnul, popravde moc o tobe toho nevim. Teda doufam, ze jsi ta prava o ktere vim. Do administrativni casti se toho moc nedonese, a vetsinou to jsou jen utrzky a clovek nikdy nevi, co je na nich pravdy

jestli jsi to nezaregistroval, trideni po zakladnim vycviku uz posledne nastalo (prosli 3/5 app, 8/12 acc). Urcite je to spravne, nema smysl plytvat cas tech lidi a instruktoru (ok, a pseudopilotu ;). Tak snad se to v nasledujicim kurzu provede nejak normalne, ne ze nikdo predem nic nerekne a pak se to ti dosud nic netusici chudaci dozvedi dva dny pred final checkem


no ono je trideni a trideni. Opet co se k nam doneslo, tak to trideni bylo trosku na objednavku a zrovna neodpovidalo vykonosti jednotlivych lidi, proste dle nasich informaci to bylo vyrazeni nekterych jen, aby LS vykazala nejakou cinnost.

Nemam poneti, jak to bude na LS probihat ted, protoze do toho nevidim na LS, ale jsou tam nejake personalni zmeny, tak uvidime, jak se to pohne a kdo bude dochazet do Jence a hlavne na jake urovni...Plytvani casem instruktoru, trosku to je, ale co brani instruktorum odriznout zaky behem vycviku? Ono jestli za tim nebude snaha drzet je co nejdele ve vycviku, aby instuktori vykazovali nejakou cinnost.
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

Příspěvekod LS » 18. 5. 2008, 13:09

dle informaci od p. Novakove z minuleho roku, je plat ridiciho po dobu zakladniho vycviku priblizne 12k hrubeho a po dobu pokracovaciho vycviku 20k, ale je fakt, jak tu pise sirinx, k nam na sim (pseudopiloti) se dostalo info, ze maji 12k po celou dobu vycviku, zkusim se v pondeli zeptat kurzistu, jak to maji. Rozhodne to nemeni nic na faktu, ze po celou dobu kurzu nemaji narok na prispevek FKSP a uz se nejezdi ani do Hosina, kde lidi meli nalet cca 20hodin, aby meli nejakou predstavu o letectvi.
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Předchozí

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron