od Zed » 28. 7. 2007, 8:46
Lukas.......že se do toho vkládám......Tvůj příspěvek považuju za velmi objektivní zhodnocení stavu a můžu říct, že pod všechny body bych se podepsal, včetně obecné charakteristiky kolegů v bodě 2......a k tomu jen poznámečka - důvod, proč vůbec reaguju.......ano, jsou kolegové opatrnější a jsou kolegové odvážnější (vidím jistou souvislost s datem narození), ale, a teď pošilhávám k bodu č.6, LKPR a jeho fyzická podstata, neumožňují řídícímu ten "komfort", jako výše zmíněný Gatwick, a tím nutí opatrného řídícího být opatrnější a "střelce" jít na minima rozstupů. Měl jsem tu možnost seznámit se s provozem na Gatwicku na vlastní oči pohledem z TWR a zjistil jsem, jak se dá v pohodě uřídit 50 kusů/1 dráha/1 hodina:
a) totožné provozní charakteristiky letadel co se týče rychlostí na přiblížení
b) 80% provozu kategorie turbulence v úplavu M, zbytek H. Turbopropy činí 3% provozu, při vzletu aplikovány early-turns.
c)žádné VFR, žádné Pajpříky a Cesničky, na které musíš v provozu dělat díru, jak na tři jumba a po přistání hledají dvě minuty exit.
d)dvě luxusní rychlá odbočení, první po 1300m, druhé tuším 1700m - přistávájící letadla po přeletu prahu jsou venku z dráhy do 30 vteřin
e)nikdo z pilotů si nedovolí nedodržovat rychlosti, což má za příčínu to, že letadla se snáší k zemi v kýžených rozstupech a po přistání se opravdu snaží o minimum time on the runway.....prostě, uvědomuje si, že je na nejfrekventovanějším kusu betonu v Evropě.
f)přibližovací stanoviště dělá sekvenci přesně podle požadavků TWR
g)neexistuje, aby se na dráze během dne vyskytovalo cokoli jiného, než letadla.....veškerá údržba a kontroly probíhají v noci.....žádní elektrikáři, žádné traktory......
......tak to bylo několik důvodů, proč to tam jde a tady ne. Tady se kouzlo plynulého provozu teprve objevuje.........