Radarové zobrazení APP / ACC je velmi podobné - liší se vlastně jenom tím, co je zobrazeno (TMA/sektory), příslušnými nabídkami v menu zobrazení a zobrazením výstupu primárního radaru na APP. Například ATZ neřízených letíšť v okolí TMA lze zobrazit pouze na displeji APP a na ACC nikoli, atd... Dále se na ACC liší systém zobrazení EC (executive controller) a PC (planning conroller), ale výsledný obraz je velice podobný. Na APP mají EC i PC zobrazení stejné (přičemž pozice PC je obsazována pouze na sektoru arrival). Bohužel fotkami ti neposloužím, neb nejsem majitelem žádného kvalitního fotoaparátu. Zkus se poptat Muže na křídle.
Co se týká sektorizace: APP má maximální konfiguraci ARRIVAL, DEPARTURE, DIRECTOR (pod FL75 - řadí letadla "do ILSu") a INFO (pro VFR lety z/do/přes CTR Ruzyně); na LKPR nalezneš TOWER, GROUND a DELIVERY (pokud jsem něco vynechal, MnK mě opraví - přecijen je "poněkud více" zkušený a já do "tajů TWR" ještě nepronikl)); a co se týče ACC, v současnosti je dvanáct teoretických sektorů z kombinací LOWER/MIDDLE/UPPER (dělí je FL285 a FL355) a NORTH/WEST/SOUTH/EAST. (Např, spodní západ tak má zkratku WL.) Maximální momentálně možné rozdělení je na sedm obsazených pozic: WL+NL+SEL, SWM+NEM, SWU+NEU. V novém IATCC v Jenči bude možné rozdělit UPPER na tzv HIGH a TOP (oddělené FL385), neboť výkony současných letadel rostou a cestovní hladina FL400 není pro takový Boeing 737NG (tj. verzí 600 až 900) nebo Airbus 330 ničím výjimečným, tudíž je tam víc a víc plno, a výhledově se počítá s možností až jedenácti obsazených sektorů (možná i více-nejsem si jist). Podstatnou informací ale je, že sektory se otevírají podle potřeby, takže např. od cca půlnoci do cca půl šesté ráno (místního času) je na ACC obsazena jenom jedna pozice slučující všechny sektory. Stejně tak APP Praha má v noci "vše v jednom."
Co se týče rozlišení letadel ve své/cizí působnosti: Letadla, která řídíš ve svém sektoru působnosti, jsou zobrazena bíle; letadla, která řídí jiný sektor ČR, ale přiletí "k tobě", jsou bílo-bleděmodrá; ta, jež řídí jiný sektor ČR a tebe se netýkají, jsou celá bleděmodrá; a ta, o nichž nejsou údaje o letu známy (tzv. nezkorelovaná), nebo jež byla "finišována" (tzn. nikdo z ACC/APP už je řídit nebude), jsou tmavěmodrá. Předání na následující sektor se děje elektronicky procedurou hand-off a hand-in (prostým kliknutím myší
) a cíl se na příslušném sektoru rozbliká (a současně bliká i tobě, abys věděl, žes něco "hendoval"). Platí to ale pouze v rámci ACC/APP/TWR Praha. "Cizinci" a ostatní letiště ČR používají jiné systémy a funguje s nimi jenom on-line výměna letových dat.
Zobrazované hladiny lze samozřejmě na monitoru filtrovat, ale nouzové squawky (kódy odpovídače SSR) a cíle bez funkčního modu C (tj. identifikace letové hladiny) se filtrem "propálí" kamkoliv.
Budu jen rád, když mě někdo lépe informovaný opraví/doplní, a myslím si, že nějaké fotky na PLANES by nebyly na škodu.