Moderátoři: hh, Muž na křídle
FlightDetent píše:Za to po (automatizovanem) vyhodnoceni letu mam 3(!!!) cervene karty. Omlouvam se vsem, kterym jsem zpusobil vrasky nedodrzenim rychlosti o 30kt+, dneska tesne pred polednem se to skutecne zachranit nedalo.
Muž na křídle píše:[tak nedokazu tu zadost o nesplnitelne posoudit/vysvetlit/omluvit, jen bych ze sveho ACC pohledu rekl, ze potvrdit povoleni, ktere je mimo schopnosti letadla, pak ho nedodrzet, a na zaver si vyzvednout cervene karty je imho nesrovnatelne horsi alternativa, nez proste jen rict 'sorry, unable' a domluvit se na jinem postupu.......
Ono to zaznamenava technicke veci, takze kdyz tam neco vybehne, tak vetsinou jsi si toho vedom. Treba tvrde pristani, to si je vedomo docela dost lidi.OR píše:2) To je docela zajimavy. Cili Ty se typicky ani nedozvis, zes udelal pilotni chybu. Pokud si nejsi vedom sam a nejdete si to jako posadka vyzadat.
No, trosku jsem to smichal. "Land after" se umoznuje po predchozim pristavajicim letadle, ktere je jeste na draze. Za dobrzeni pred nim zodpovida sama posadka (protoze sedi ve spici letadla tak je k tomu vhodne biologicky motivovana). Teoreticky skutecne tak muzou byt na jedne draze dve letadla, ale spis to prvni vyklidi jeste pred dosednutim, ale ridici by nemel cas (mozna ani opravneni...?) povoleni k pristani vydat.OR píše: 4)Land after - to znamena, ze na draze mohou byt dve letadla soucasne?Letadlo startujici pred vama je jeste na draze, ale uz ma rychlost vyssi nez V2, cili musi startovat at se deje co se deje a pristavajici letadlo uz se dotklo drahy?
OR píše: Ridici na APP nema informace o rychlosti?
Nemyslel jsem CSA, ale prave vysterovani nejakou accident investigation board. Proto to mam i anglicky, ponevadz z ruznych zprav NTSB/AAIB to mam nactene. Malerem pri vyssi rychlosti je samozrejme to, pokud posadka misto G/A ktery je povinny, z toho sedne.OR píše:5) ve vysetrovani CSA asi urcite ne, ale myslel jsem hypoteticky, kdyby to vysetrovalo UCL (nebo dneska UZPLN?) Nevim, co muze byt typicky maler pri vyssi rychlosti na pristani. (vyjeti z drahy?, praskla pneu?)
FlightDetent píše:
Coz me privadi na otazku: Dneska pri prvnim spojeni s 127,575 jsme dostali pokyn "keep 300 or more" coz jsme tam presne meli jako selected speed na panelu autopilota. Bylo to letos vyrobene ero, znamena to ze uz jede mod "S"? Pokud ano, ukazuje to jen nastavenou rychlost, nebo i skutecnou?
Nabizim nasledujici dva postrehy, z moji strany striktne bez emoci, alespon se budu snazit.
Druha vec, ktera se s narustajicim poctem vyrobku firmy Airbus ve flotile CSA nebezpecne rozmaha, je potvrzeni povoleni vydaneho ATC ponekud nestandartni frazi 'we will try'. My vime ze vykony, obzvlaste co se tyka rychlosti stoupani, jsou u techo letadel zalostne. Nicmene frazeologie zna pouze dve odpovedi, potvrzeni, anebo unable. Bohuzel se da rict, ze uz neni jedinej den, kdy by 'we will try' alespon jednou z frekvence nezaznelo... Neslo by s tim neco delat
jakubv píše:MnK: dotaz, to si CSA objednala nějaké ekonomické málo výkonné motory, že jim to nestoupá, nebo je to obecný problém motorů u CSA (ostatně, jaký mají?)
Mě přijde, že pokud letím v jiném airbusu od jiné společnosti, tak že jde nahoru celkem slušně a i na SBS se mi nezdá, že by airbusy kromě CSA měly problém se dostat na letovou hladinu...
lukas píše:Jinak mala rejpava, vim, ze je to prehnane, ale rozdil 80kts a vzdalenost neni zase tak spatna a na nulu to tak rychle nespadne To je cca 12minut, nez se dozenou a za tu dobu, uz bude i ten za nim brzdit atd a APP si stejne udela vlastni sekvenci, takze prvni ero dostane IAF a druhe muze letet po priletovce, ale to je uz jen teorie a zavisi vzdy na dane situaci
Zpět na Řízení letového provozu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků