Zima za letu

Byla vám někdy zima v letadle za letu??

Ano,byla.
4
21%
Ano,ale malá.
2
11%
Vůbec.
13
68%
 
Celkem hlasů : 19

Zima za letu

Příspěvekod egho » 13. 5. 2007, 12:33

Prosim Vás,tady jsem četl že někomu byla zima v letadle,a moje macecha mi pred odletem na Krétu říká,musíme si vzít teplý věci, v letadle bude zima,a ja ji říkám ale ine,tam ení zima,a letěl jsem už 7x s TVS a nikdy mi žáfná zima nebyla...tak jakej na to máte názor...?
egho
 
Příspěvky: 35
Registrován: 24. 3. 2007, 11:42

Příspěvekod warman » 13. 5. 2007, 16:12

Primárně je v letadle zima...ostatně je to daný vývojem atmosféry, ale to sem úplně nepatří.

Co já vím, tak já mám na sebe dycky ještě naplno otevřenou větračku a zavírám ji maximálně na spaní, ale jinak ani ne. Za to mámě je v letadle zima prakticky dycky, takže s sebou bere svetr jako povinnou výbavu.

Ale je to různý kapitán od kapitána, jak je komu příjemně :-)) Zažil jsem lety, kde bylo tak akorát pořád ( cca 22-24C ), i kde bylo zimějc, ale extrém byl Sky Europe do Řecka někam, kde po dosednutí nebyl prostor na stojánce, tak jsme museli čekat na apronu, a za těch pár minut bylo najednou v letadle teplejc než venku...takže prostě, jak si to kdo pošteluje :-) Globálně se to říct prostě nedá.

Nej zážitek byl ATR někdy těsně po novým roce v loni, kdy bylo při odletu -21C a vsechno hezky na plose, ale ve vnitř bylo teplíčko akorát, prostě kdo umí, umí... s klimatizací v letadle se daj dělat divy...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod kober » 14. 5. 2007, 11:23

Ten subjektivní pocit zimy může souviset s extrémně nízkou vlhkostí v letadle (aby nerezlo); viz ty známé poučky pro tepelnou pohodu v bytě...
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod egho » 14. 5. 2007, 12:34

warman píše:Primárně je v letadle zima...ostatně je to daný vývojem atmosféry, ale to sem úplně nepatří.

Co já vím, tak já mám na sebe dycky ještě naplno otevřenou větračku a zavírám ji maximálně na spaní, ale jinak ani ne. Za to mámě je v letadle zima prakticky dycky, takže s sebou bere svetr jako povinnou výbavu.

Ale je to různý kapitán od kapitána, jak je komu příjemně :-)) Zažil jsem lety, kde bylo tak akorát pořád ( cca 22-24C ), i kde bylo zimějc, ale extrém byl Sky Europe do Řecka někam, kde po dosednutí nebyl prostor na stojánce, tak jsme museli čekat na apronu, a za těch pár minut bylo najednou v letadle teplejc než venku...takže prostě, jak si to kdo pošteluje :-) Globálně se to říct prostě nedá.

Nej zážitek byl ATR někdy těsně po novým roce v loni, kdy bylo při odletu -21C a vsechno hezky na plose, ale ve vnitř bylo teplíčko akorát, prostě kdo umí, umí... s klimatizací v letadle se daj dělat divy...


Jasný,jsi byl se SkyEurope v Aténách nebo v Soluni?
egho
 
Příspěvky: 35
Registrován: 24. 3. 2007, 11:42

Příspěvekod warman » 14. 5. 2007, 13:06

Tak jasně, s vlhkostí to má taky co dělat, ale to už jsme spíš ve fyzice počasí spíš než v letadle...

Univerzální poučka na tohle fakt neexistuje, protože co já si z vyprávění kapitánů pamatuju, tak si lze v cockpitu i zapálit cigaretu tak, že to nikdo nemá šanci poznat, ale musí se ta klimatizace správně seštelovat, takže konec konců... když už je někomu zima, ať poreferuje letušce, třeba s tím něco udělá...

Eee, to byl charter na Kos a ještě k tomu z Brna. Vtipný na tom bylo to, že aero přiletělo se skoro tříhodinovým zpožděním s tím, že už je od rána na tratích, ale teprve ve chvíli, kdy přistálo, se někdo zamyslel a zjistil, že posádka už nemá hodiny, takže další hodina a půl čekání na posádku z Bratislavy, naštěstí je to za rohem u toho Brna...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod kober » 14. 5. 2007, 13:42

warman píše:Tak jasně, s vlhkostí to má taky co dělat, ale to už jsme spíš ve fyzice počasí spíš než v letadle...

Takhle jsem to nemyslel - klimatizace letadla pokud vím úmyslně snižuje vlhkost vzduchu uvnitř kvůli kondenzaci a následné korozi. Však se taky Boeing u 787 chlubí, že díky kompozitům bude možné vlhkost zvýšit na přirozené hodnoty pro větší pohodlí pasažérů. No a například u vytápění baráků (což zrovna teďka řeším), se říká, že při 60% relativní vlhkosti je možné topit o dva stupně méně než při 30% vlhkosti při zachování stejné "tepelné pohody" - což je asi právě ten subjektivní pocit o který tady jde.
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47

Příspěvekod warman » 14. 5. 2007, 15:01

No však to je jasný, já jenom říkal, že většinou se vlhkostí vzduchu a telpotama s tím spojenejma zabývá meteorologie...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod marecek » 14. 5. 2007, 21:30

mne teda rozhodne nikdy nebylo v letadle horko (za letu), extremni byly cesty z jv asie, to bylo vzdycky dlouhy a jak jsem byl rozehratej z tech tropu, tak to byla fakt neprijemna kosa :?
vzdycky si beru nejakou skladnou mikinu, protoze nez se zapne klimatizace, tak je tam prozmenu horko... a v ruznych tranzitech vetsinou taky..
marecek
 
Příspěvky: 58
Registrován: 16. 10. 2006, 17:58

Příspěvekod FlightDetent » 15. 5. 2007, 9:18

Ja doporucuju dlouhy rukav. Na kratke lety kosili (sako v satnice) na dlouhe s kratkym rukavem a jeste svetr. Na dovolene se bude jiste hodit a az vam neprijde kufr, tak se sikne hned prvni vecer. :lol:

Ted vazne. Klimatizace je v letadlech 737/320 vetsinou na tri zony. Kokpit, predni pule kabiny a zadni cast. Ovlada se jakymsi poloautomatem, ktery se nastavuje v kokpitu. Snimace teploty jsou jednak v kabine tak i v potrubi privadejicim teply vzduch. Pres teplomer nekdo hodi kabat, ty v potrubi se prirozene zanaseji prachem. Vysledek je, ze regulace teploty rozhodne neni tak plynula a precizni, jak jsme zvykli treba z osobnich automobilu.

1) posadka musi vedet, ze je cestujicim neprijemno, aby s tim mohla neco udelat
2) posadka musi mit cas, s tim neco udelat. Ovladani teploty v kabine ma svoji prioritu.
3) Cestujicim musi byt jasno, co si preji. Ovladac teploty je jeden na 80 pax.
4) palubnim pruvodcim musi byt jasno co chteji. Kdyz zacnou po vzletu pracovat, vetsinou by uvitali teplotu spise nizzsi, protoze fyzicky pracuji. Cestujici by naopak radeji teplotu vyssi, ponevadz jim akorat telo dava co proto. Po skonceni prace se jdou PP uklidit a uklidnit do kuchynky (ktera byva vsude studena) a zase by chteli teplotu vyssi, v dobe kdy cestujici spaluji potravu a mohlo by se jim k uplne spokojenosti i o dva stupinky ubrat. Nekdo :wink: musi rozhodnout, jestli se vyhovi 5 svym vlastnim kolegum na spolecne lodi nebo 160 zakaznikum. A protoze se tech 5 PP svoji praci stara prave o tech 160 tak to v podstate nema reseni.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Re: Zima za letu

Příspěvekod capri » 15. 5. 2007, 23:38

egho píše:Prosim Vás,tady jsem četl že někomu byla zima v letadle,a moje macecha mi pred odletem na Krétu říká,musíme si vzít teplý věci, v letadle bude zima,a ja ji říkám ale ine,tam ení zima,a letěl jsem už 7x s TVS a nikdy mi žáfná zima nebyla...tak jakej na to máte názor...?
nevim me osobne se to taky nikdy nestalo vecinou je v letadle prijemne nastavena teplota ze tam muze clovek sedet v tricku ale je to na nazoru kazdyho !!!!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod VictorK » 22. 5. 2007, 19:47

Jakekoli nastaveni teploty ma taky svou setrvacnost a konstrukcni vlastnosti, ktere urcuji, jak se v kabine projevi.
Vysledkem je, ze v lete je pri pojizdeni (nejen v Kosu a Athenach) v kabine nesnesitelne horko (klima ze sve konstrukce nema sanci a nestiha), pri stoupani mraz (chlazeni pustene naplno a uz funkcni) a teprve v hladine rozumna teplota (intervence letusek ci sikovny „topic”).
VictorK
 
Příspěvky: 9
Registrován: 16. 1. 2007, 16:10

Příspěvekod warman » 22. 5. 2007, 21:08

S tím nesouhlasím...i v létě a emirátech při pojíždění bylo letadlo vždy vychlazené na "ideální" teplotu...prostě ani zima, ani teplo...a to když člověk vystoupil, tak dostal přes hubu teplotama okolo 40 a vlkhostí kdesi velmi vysoko...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod keh » 22. 5. 2007, 22:12

Za letu zima nebejva. Jenom lidicky nesmite vystrkovat kokos z vokynka :lol:
Pozor na světlo na konci tunelu. Může to být reflektor protijedoucí lokomotivy.
Uživatelský avatar
keh
Forum Admin
 
Příspěvky: 185
Registrován: 15. 10. 2006, 13:29

Příspěvekod Kamyl » 23. 5. 2007, 8:21

keh píše:Za letu zima nebejva. Jenom lidicky nesmite vystrkovat kokos z vokynka :lol:

Nebo hulit za letu u otevrenych dveri :wink:
Kamyl
 
Příspěvky: 109
Registrován: 15. 10. 2006, 16:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod FlightDetent » 23. 5. 2007, 12:24

VictorK píše:Vysledkem je, ze v lete je pri pojizdeni (nejen v Kosu a Athenach) v kabine nesnesitelne horko (klima ze sve konstrukce nema sanci a nestiha), pri stoupani mraz (chlazeni pustene naplno a uz funkcni)
No tohle je spis finger-frouble.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Další

Zpět na Ankety

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron