A380... massive!

Příspěvekod AlesK » 11. 4. 2007, 13:40

Tomu se mi ani nechce verit.
Nemuze se na tom podilet treba to ze kazdej kousek letadla se delal a vyvijel nekde jeinde.

A je tohle normalni u kazdeho prototypu :?: :?: :?:
AlesK
 
Příspěvky: 34
Registrován: 7. 3. 2007, 20:26

Příspěvekod pjp » 11. 4. 2007, 15:53

Nee, vyhledem k propojeni pocitacovych siti, je to jedno, kdo co kde dela. Podstatne je, aby se se pri objeveni problemu tento resil/upozornil odpovedny/stycny pracovnik a ne, ze to neni v kontraktu, ci jiny vhodny duvod pro prejiti mlceni s naslednym hlasitym "hledanim" vinika. Teoreticky zde muze se objevit problem ve verohodnosti konverze dat mezi ruznymi CAx systemy (CATIA/CADSS), ale zase to je eliminovano do znacne miry prave to "separaci" vyrobnich celku a prislusnych casti vyvoje.
Ale vcelku Te muzu potesit, u prototypu se obcas deji i horsi veci, brano skrze celou strojarinu, nejen u letadel. V okamziku, kdy uz se opakuje vyroba, tak tam uz vlivem minimalnich zasahu cloveka, brano v pripade pripravy vyroby/obrabeni/pripravku/pracovist/systemu kontrol/..., je sance neco takovymhle zpusobem zprznit dost mala. Ale je stale, to nejde vyloucit, bo lidi a jejich "stavy".
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod AlesK » 12. 4. 2007, 9:02

Ok THX

A jeste tak ze zvedavosti, hrozi nejakej postih tomu konstrukterovi kdyz neco zprzni a prijde se na to az pri montazi???
AlesK
 
Příspěvky: 34
Registrován: 7. 3. 2007, 20:26

Příspěvekod pjp » 12. 4. 2007, 10:07

No, s ohledem na to, ze zpravidla konstrukter nema hmotnou zodpovednost (ale jsou vyjimlky) tak pak podle prislusnych zakonu. Co se tyce pohyblive slozky, tak tam podle uvazeni nadrizeneho a v pripade externi prace podle smlouvy + platnych naslednych zakonu. Cili, postihy muzou byt, ale vse zavisi na tom, zda je nekdo bude chtit uplatnovat.
Ale nebyva to az tak zvykem, jak by se mohlo zdat. prece jenom od urcite velikosti vyrobku lze dost obtizne dohledat "exaktne" kdo konkretne a jakou merou to zpizdil. Nemluve o moznosti se postizeneho pracovnika branit skrzeva soud a to neni dobra reklama pro firmu/ridiciho pracovnika. Krom toho, vetsina techto prusvihu ma jakysi pocin a nasledne dopad prave u techto ridicich pracovniku a tak je z jejich hlediska lepsi moc neprovokovat.
Takze asi tak.
Jinak, vcera odtahli do HH MSN03 jako prvni "produkcni" kus na konecny nater pro Singapore Airlines, doba patlani ma byt 3 tydny. Hold, uz se operacni start typu blizi.
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Předchozí

Zpět na Letadla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron