Zrychlení

Garantem fóra je uživatel FlightDetent

Moderátor: FlightDetent

Příspěvekod AlesK » 9. 3. 2007, 23:53

Tak jak je na tom bulik nebo s ATRko s akceleraci to presne nevim ale nase ceska L-410 se ma asi takto:

pri m=6600 coz je MTOW

Zrychleni z 0-100km/h zvladne za 9 sec

Zrychleni neni konstatni [asi bude lehce parabolicke] na zacatku je 3,57 m/s^2 a pri rychlosti 100km/h je 2,54m/s^2

Pocital sem to minulej semestr ve skole a nahodou sem vysledky nesmazal. :D
Ale berte to jako skolni priklad.

EDIT: Je to pocitano pri max tahu motoru. Ale to asi ani nemusim dodavat.
Naposledy upravil AlesK dne 12. 3. 2007, 10:47, celkově upraveno 1
AlesK
 
Příspěvky: 34
Registrován: 7. 3. 2007, 20:26

Příspěvekod petrp » 10. 3. 2007, 1:47

Koukám, jak se to rozjelo, zkrátka a dobře , šetří se motory, tedy s ohledem na vzletovou váhu, počasí a délku dráhy se stanový bezpečný výkon motorů pro danou situaci, stejně tak se obyčejně nestojí při rozjezdu na brzdách do plného výkonu, opět jde o teploty a opotřebení motoru, které je při max. výkonu motoru a stojícím letadle extrémní, někdy se používá i NO BLEED T/O, kdy je při startu vypnut odběr vzduchu od motorů pro klimatizaci kabiny, (v tom případě se bere od běžícího APU), životnost motorů se tímto šetrným zacházením rapidně prodlužuje.
petrp
 
Příspěvky: 109
Registrován: 14. 10. 2006, 20:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lucky » 10. 3. 2007, 20:56

petrp píše:Koukám, jak se to rozjelo, zkrátka a dobře , šetří se motory, tedy s ohledem na vzletovou váhu, počasí a délku dráhy se stanový bezpečný výkon motorů pro danou situaci, stejně tak se obyčejně nestojí při rozjezdu na brzdách do plného výkonu, opět jde o teploty a opotřebení motoru, které je při max. výkonu motoru a stojícím letadle extrémní, někdy se používá i NO BLEED T/O, kdy je při startu vypnut odběr vzduchu od motorů pro klimatizaci kabiny, (v tom případě se bere od běžícího APU), životnost motorů se tímto šetrným zacházením rapidně prodlužuje.


a timto druhem T/O byvali problemy protoze byla signalizace BLEED TRIP OFF a nikdo nevedel proc se tak deje.Az bylo zjisteno ze je zpusobovano PRSOVem a protoze se musely tyhle ventyly modifikovat tak je u CSA maji jen motory na letadlech charterovych protoze ty litaji do SSH ,HGN a destinaci tomu podobnych a tenhle druh T/O se pouziva pri hodne vysokych teplotach venkovniho vzduchu.
Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod pjp » 10. 3. 2007, 21:37

Obcas si rikam, ze clovek netusici nic, kdyz jsem prijde a vidi to mnozstvi divnych zkratek letecke spolecenstvi musi mit za podivni rozvratny spolek pohybujici se v ilegalite za cilem znicit civilizaci ;-)
Neslo by obcas tyhle zkratky a spol obcas omezit ? Pripadne osvetlit ? A treba i na "vhodnejsim" miste (trvalejsi a stalejsi umisteni) ?
Ale je to jen jeden s mich hloupych napadu ... ;-)
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod Lucky » 10. 3. 2007, 22:08

pjp píše:Obcas si rikam, ze clovek netusici nic, kdyz jsem prijde a vidi to mnozstvi divnych zkratek letecke spolecenstvi musi mit za podivni rozvratny spolek pohybujici se v ilegalite za cilem znicit civilizaci ;-)
Neslo by obcas tyhle zkratky a spol obcas omezit ? Pripadne osvetlit ? A treba i na "vhodnejsim" miste (trvalejsi a stalejsi umisteni) ?
Ale je to jen jeden s mich hloupych napadu ... ;-)
Pavel


vzal jsem to jako narazku na svuj prispevek :) Takze:
Bleed Trip Off-signalizacni tablo o prekroceni tlaku nebo teploty vzduchu odebiraneho od motoru
PRSOV-Pressure regulator and shutoff valve-ovlada odber vzduchu od motoru.
Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod františek dobrota » 20. 3. 2007, 22:39

Akorát, že to není PRSOV,ale HSV(do -3),tedy abychom nebyli napomínáni, ventil odběru vzduchu od vyšších stupňů kompresoru.Původně se preferovalo, aby nebyly osazeny na charterových strojích,což se asi povedlo,nicméně teď je to fuk neb no bleed T/O se dělá na všem.A na všem je to taky různě osazený.Takže reset podle buletinu-eng anti ice on atd. :)
františek dobrota
 
Příspěvky: 3
Registrován: 20. 3. 2007, 22:07

Předchozí

Zpět na Pilotování dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron