Nalévání ?něčeho? do motoru ještě než se zastaví?

Příspěvekod Michael » 23. 1. 2007, 22:57

Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod happymaster23 » 23. 1. 2007, 23:36

Osiris: Už blbnu, samozřejmě že jsem myslel FlightDetenta, takže díky FlightDetente :oops:
happymaster23
 
Příspěvky: 5
Registrován: 20. 1. 2007, 14:43

Příspěvekod Pavel » 24. 1. 2007, 17:16

pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.
Ostatne pro pripad vypadku hlavnich motoru pri "problemech" se dotcene systemy zalohuji uplne jinym zpusobem, nez zrovna APU, aspon teda podle mych znalosti. A dovolim si tvrdit, ze daleko spolehliveji + dostatecnym zpusobem. Teda nesmi tam byt nekde krpa ve schematech a v navaznych logikach.
Pavel


pochybovat nemusíš, například při závadě a odpojení CSD, a tudíž nefunkčnímu generátoru na motoru je povoleno letět právě s jedním generátorem na motoru + připnutým generátorem na APU....mluvím o B-737
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod FlightDetent » 24. 1. 2007, 17:27

pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.


Ja jsem slysel, ze pro kvalifikaci ETOPS na 737 musi APU zustat spusteno. Na 320 tomu tak neni. Jinak asi vseobecne, APU se (bez zavady) po nahozeni motoru vypina a za letu nepouziva.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Pavel » 24. 1. 2007, 17:59

FlightDetent píše:
pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.


Ja jsem slysel, ze pro kvalifikaci ETOPS na 737 musi APU zustat spusteno. Na 320 tomu tak neni. Jinak asi vseobecne, APU se (bez zavady) po nahozeni motoru vypina a za letu nepouziva.


jenom si dovolím maličko doplnit, pokud se dělá takeoff s bleed off, tak se APU vypíná až po vzletu po re-konfiguraci.....dost obvyklé zejména v létě na dlouhých letech...opět mluvím o 737
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod warman » 24. 1. 2007, 18:52

Osiris píše:Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.


Takže to je odvislé od letiště?Já měl teda spíš za to, že to zakazuje spíš metodika než společnost, nebo letiště...
Hmm, ale třeba na tom odkazu, co jsem se dával
http://www.airliners.net/open.file/0975772/L/
je vidět takhle couvat i Fokker 100...Může mi to někdo osvětlit, prosím...díky
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod pjp » 24. 1. 2007, 20:26

2 Pavel - dobre, ale to je zase "neobvykly" stav, nikoliv bezny cestovni, tak jak vyznela puvodni informace. Ostatne v pripade "neobvykleho" stavu je v podstate povoleno cokoliv, co zaruci navrat letadla v co nejcelistvejsim stavu na zem, pripadne bez zbytecne koupele, jen je zase otazka, co dovoli automaty...
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Příspěvekod Pavel » 24. 1. 2007, 20:29

pjp píše:2 Pavel - dobre, ale to je zase "neobvykly" stav, nikoliv bezny cestovni, tak jak vyznela puvodni informace. Ostatne v pripade "neobvykleho" stavu je v podstate povoleno cokoliv, co zaruci navrat letadla v co nejcelistvejsim stavu na zem, pripadne bez zbytecne koupele, jen je zase otazka, co dovoli automaty...
Pavel


není to jenom o návratu na zem, může se tak i provést let z bodu A do bodu B......

ještě doplním,třeba na krátkých přeletech (např. PRG-OSR a podobných) je mnohem šetrnější pro celé APU a letadlovou baterii ho nechat běžet.....
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod OR » 25. 1. 2007, 1:09

[quote="warman"][quote="Osiris"]Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.[/quote]

Takže to je odvislé od letiště?Já měl teda spíš za to, že to zakazuje spíš metodika než společnost, nebo letiště...
Hmm, ale třeba na tom odkazu, co jsem se dával
http://www.airliners.net/open.file/0975772/L/
je vidět takhle couvat i Fokker 100...Může mi to někdo osvětlit, prosím...díky[/quote]

Neni to spis DC9 na fotce?
Ale jinak by mne zajimalo taky, kde a jaka letadla tahle powerbackuji.
OR
 
Příspěvky: 9
Registrován: 18. 10. 2006, 7:38
Bydliště: PRG

Příspěvekod kober » 25. 1. 2007, 8:48

OR píše:Neni to spis DC9 na fotce?
Ale jinak by mne zajimalo taky, kde a jaka letadla tahle powerbackuji.

Že to je DC-9 je tam i napsáno.
Někde v podvědomí mám s powerbackem spojenou právě DC-9 a následovníky - motory jsou výš a více vzadu, takže tolik nehrozí že nasají projíždějící autobusy a jiné harampádí. A taky mám dojem, že je to populárnější za oceánem. Wikipedia to zdá se potvrzuje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Powerback
kober
 
Příspěvky: 38
Registrován: 15. 11. 2006, 11:47


Příspěvekod Michael » 25. 1. 2007, 17:45

Ještě jsem něco našel k powerbacku na Ruzyni: jen ATR 42/72 ČSA, stání 40–47, min. dohlednost 400 m
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod warman » 25. 1. 2007, 18:33

Omlouvám se za Fokkera, něco mi zmátlo, zatím nevím co, samotnýmu mi přišlo divný, že by fokker NW a s těmahle motorama :-))

oki...dík
stání jako , když tam bude stát do danýho času, nebo jak? Protože co jsem to vždycky zažil, tak to byla ranní linka někam pryč ( Berlín, Hamburg ), kdy jsem si myslel, že tam aero stálo přes noc.
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod Michael » 25. 1. 2007, 18:49

Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod warman » 25. 1. 2007, 21:04

No jo, tak to řeknu rovnou,že stojánky :-))) nějak poslední dobou nechápu, ale naštěstí teď vím, že mě zmátla ta minimální dohlednost za čárkou :-))))
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

PředchozíDalší

Zpět na Bezpečnost letecké dopravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron