Frekvence v Upper Air Space

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Příspěvekod Ondra » 14. 12. 2006, 14:45

JaM píše:Zjednodušeně řečeno na základě letových dat. Ale nebere v potaz některé koordinační dohody - např že odlety z TMA Praha na východ se ladí na NEM (označení sektorů viz výše), ale systém je nabízí sektoru SEL. Např letadlo, na které příjde zpráva EST (estimate = předpoklad, výpočet) na bod ODOMO letová hladina 270, je tak automaticky přiřazeno na WL, přestože se objeví na monitoru zkorelované (tj. nikoli jen jako kód SSR, ale už jako volací znak) třeba ve FL 330, která by příslušela sektoru WM. No a v rámci CTA Praha se to přiřazení děje zmiňovanou procedurou HAND-OFF = "rozblikáním" a kam máš "blikat" systém opět vyčte z údajů FPL. Není to úplně přesné a už vůbec podrobné, doporučuju počkat, až se k tomu vyjádří MnK. :wink:


díky, prozatím chápu :)
Ondra
 
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 10. 2006, 16:21
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pavel » 14. 12. 2006, 15:07

JaM píše:Není to úplně přesné a už vůbec podrobné, doporučuju počkat, až se k tomu vyjádří MnK. :wink:


tak proč to řešíš,když potom alibisticky čekáš na profíky?:)
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod JaM » 14. 12. 2006, 15:16

Pavel píše:tak proč to řešíš,když potom alibisticky čekáš na profíky?:)


Protože doplní, co nevím. V zásadě to takhle je, ale neznám přesnou architekturu ESUPu a cestu + zpracování dat. MnK možná jo a třeba se tu rozepíše. Tipuju to na delší elaborát. :P
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

Opravička a doplnění pana kolegy JaM

Příspěvekod marfik » 8. 1. 2007, 20:56

Letadla z TMA na východ se ZÁSADNĚ LADÍ na SEL (NSEL), a ten, pokud je RFL vyšší než 270 a let není omezen RAD (tj. např. dest LZKZ, LHBP) nebo dohodou (odlety přes LANUX (OKF)), je stoupe do FL 280 (své nejvyšší) a ladí na NEM, ikdyž letadlo je (nebo může být) fyzicky pod prostorem SWM (hranice viz AIP ČR), systém podle profilu letu spočítá a letadlo nabídne právě na SWM a tak řídící musí použít "handovací" tabulku a letadlo předat na správný sektor. NEM si pak vyžádá povolení stoupat v prostoru SWM. Dalších případ může nastat např. při příletu od západu do TMA, kdy letadlo klesá pomalu a je "vyšší" systém ho nabízí na NL nebo SL, místo na app (A) atd. Handovací tabulka se také používá, když potřebuje řídící letadlo "ukázat" na jiný sektor, který o něm nic neví (žádost o stoupání, klesání, průlet prostorem....), je ještě víc příkladů... :-)
S EST je to tak, že pokud sousední stanoviště dá verbální opravu (tj. automatický EST už je odeslán) PC opraví vstupní hladinu a systém automaticky nabídne nový sektor (dvou písmenná zkratka logického sektoru za volačkou) a radarový řídící na ni musí kliknout a tím letadlo přehenduje- pro pobavení: bliká "tmavě lososově" a na přebírajícím sektoru "světle lososově" (manuál E2000).
Systém dále nabízí automaticky handování, tam, kde je výstupní hladina daná tzv. "natvrdo"- klesání/stoupání na výstupní body. Např. let Lales (hranice ČR-SR) - Cheb, dest EDDN - výstup FL 180, letadlo letí 380, přijde od Slováka na NEU (pokud je Upper rozdělen) ten má nabídku na SWU a ten na SWM a ten konečně na WL. Mimochodem již se připravuje rozdělení WL na dva sektory WLL a WLH ve FL 245.
Už přestanu dělat chytrýho, letu zdar!
marfik
 
Příspěvky: 41
Registrován: 8. 1. 2007, 15:54
Bydliště: Praha

Re: Opravička a doplnění pana kolegy JaM

Příspěvekod JaM » 10. 1. 2007, 15:26

marfik píše:Letadla z TMA na východ se ZÁSADNĚ LADÍ na SEL (NSEL), a ten, pokud je RFL vyšší než 270 a let není omezen RAD (tj. např. dest LZKZ, LHBP) nebo dohodou (odlety přes LANUX (OKF)), je stoupe do FL 280 (své nejvyšší) a ladí na NEM, ikdyž letadlo je (nebo může být) fyzicky pod prostorem SWM (hranice viz AIP ČR), systém podle profilu letu spočítá a letadlo nabídne právě na SWM a tak řídící musí použít "handovací" tabulku a letadlo předat na správný sektor.


Díky, teď tu kravinu vidím, co jsem napsal. :?
JaM píše: Ale nebere v potaz některé koordinační dohody - např že odlety z TMA Praha na východ se ladí na NEM (označení sektorů viz výše), ale systém je nabízí sektoru SEL.

Zopakuju si rozdělení vzdušného prostoru. Měl jsem na mysli právě tohle, ale lower jsem v myšlenkách "tak trochu" přeskočil, ale následně ho tam napsal místo SWM... Všem mystifikovaným se tímto omlouvám a svůj blud ponechávám v původním znění bez titulků.
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

FREKVENCE PRO ÚPLNOST.

Příspěvekod JaM » 22. 1. 2007, 13:27

Jak jsem výše uvedl nové dělení sektorů upper, uvádím frekvenční tabulku tak, jak by měla platit po rozdělení na HIGH a TOP.
Samozřejmě toto lze nalézt v AIPu, ale ne každý k němu má přístup/vlastní ho.


SWT 133,530 *** NET 132,805
FL385
SWH 133,390 *** NEH 134,590
FL 355
SWM 132,065 *** NEM 132,890
FL 285
WL 120,275 *** NL 118,375 *** SEL 127,125
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

Předchozí

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron