Panove, sice budu zase vypadat jako bych sezral veskerou moudrost, ale prece jenom me to neda.
Dvouproudy motor vznikl s duvodu, ze kompresor dodava do prostoru spalovacich komor a potazmo turbiny vice vzduchu, nez je treba k vlastni cinnosti techto. Coz pro spalovani nemusi byt az tak vyhodne, jak by se mohlo zdat, protoze aby neco horelo, tak to nejen musi mit dostatek vzduchu, ale i vetsi koncentraci "horeni" schopne slozky ve vysledne smesi, cili s toho vcelku logicky vypliva, ze vlastne puvodnim usporadanim motoru, kdy vse tlacim skrz, si umele a vcelku zbytecne v nekterych rezimech zhorsuji ekonomii provozu, protoze proste tam musim privest paliva vic, nez by bylo nutno ci nez zrovna dokazu spalit. Co s tim ? Jednodusse - co nepotrebuji a mam navic, pozenu okolo, mimo problemy ze smesi, usetrim i na hydraulickych ztratach v prostoru motoru, coz sice muze byt vcelku "zanedbatelne" procento, ale v realnych cislech je to znat.
Cili odpoved na otazku, kolik ceho, neni jednoducha a rozhodne nelze pausalizovat na nejakych 60-70%, ale zase uznavam, ze se to obcas staci jako jednoducha a naprosto srozumitelna odpoved na danou otazku.
Realna odpoved je, ze motor dava 100% a neresit, co vic a co min a jak, proste jak to zrovna vyjde a se zadari.
Ostatne, vystupni ustroji proudovych motoru neni zas az tak trivialni zalezitost, jak by se pohledem do "roury" obcas mohlo zdat ...
A co se tyce prirovnani fanu k vrtuly v prstenci, to je veeeelmi vzdalene prirovnani, ale realne se tam "obtekani" deje uplne jinak, je to dano geometrii lopatek, celkoveho prostoru + rychlosti a vzajemne ovlivneni proudeni. K vrtuli ma bliz spis propfan a o ma i vyssi ucinnost, bohuzel za vyssi cenu v provozu stale jeste porad neoduvodnitelnou.
Podle dotazu predpokladam, ze koncepce dotcenych motoru je znama a tak ji neresim.
Pavel