servisni intervaly

Garanty fóra jsou uživatelé cztech, Pavel, petrp, PV, kteří mají rozsáhlé zkušenosti z práce s dopravními letadly všech velikostí a pracují ve společnostech v ČR i v zahraničí

Moderátoři: cztech, petrp, Pavel, PV

servisni intervaly

Příspěvekod capri » 28. 11. 2006, 0:11

zdravim chtel sem se zeptat po jake dobe nebo naletanich hodinach musi jit letadla na kompletni servis nebo revizy a jestli se to nejak lisi druhem letadla napr 737,747.a319 atd...jsou proto nejake predpisy nebo je na libovuli dane letecke spolecnosti ....co vsechno se provadi pri tomto servisu ?????????? :?:
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Servisni intervaly

Příspěvekod cztech » 28. 11. 2006, 5:44

Servisy, revize a jejich intervaly urcuje na zaklade doporuceni vyrobce a po schvaleni leteckym uradem (FAA) aerolinka provozujici letadlo. Pro ruzne typy jsou normy podobne; pro priklad uvedu jen nektere:B757,B767, B747, B777, A319/320:
#1 servis(svc) - denne, #3 svc - po 45-70hod, A-revize po 500hod C-revize po 547dnech, generalni revize po 2189dnech...
Tyto udaje jsou samozrejme velice zjednodusene.Mirne se lisi podle typu, ma vliv, jestli jde o ETOPS osvedceni a dalsi parametry.
Co jednotlive servisy a revize obnasi, neni dost dobre mozne strucne popsat, protoze jenom treba C-revize trva 2-5 dni a muze dosahnout 3000 normohodin.
Upozornuji, ze uvedene pripady jsou platne u aerolinie v USA.
Sbirka modelu typu B737 ma take nejake odlisnosti a verim, ze nam to rad nekdo vysvetli ze zkusenostmi z CSA nebo jine evropske aerolinky.
cztech
 
Příspěvky: 91
Registrován: 14. 10. 2006, 20:22
Bydliště: 37*23'58"N 122*05'50"W

Příspěvekod Jirka » 15. 1. 2007, 23:47

zdravim:)
Něco malo k revizim a kontrolam:
Rodina A320:
předletovky: to je snad jasny

DY-check: denní prohlidka a obsahuje-kontroly nouzových systemu a měřeni tlaku pneumatik

WE-check: tydenní prohlídka-kontrola a doplnění provozních hmot a kontrola vybavení kabiny cestujicich

A-check: provádí se po 600letových hodinách-funkční přezkoušeni letadala a jeho systemu,zaměřuje se hlavně na prověření funkci ktere nejsou "testovany "rutinním provozem.Založní systemi atd.

C-check: po 20 měsících či 6000 letových hodinách nebo při 4500 přistaní: nejjednodušší revize z těžké udržby,trva max 12 dnu.

IL-check: po 72 měsícich,trvá 3-4 tydny

D-check: kontroluje se prakticky vše a trvá až 6 tydnů
Jirka
 
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 1. 2007, 16:30


Zpět na Konstrukce, opravy, údržba dopravních letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron