servisni intervaly
Napsal:
28. 11. 2006, 0:11
od capri
zdravim chtel sem se zeptat po jake dobe nebo naletanich hodinach musi jit letadla na kompletni servis nebo revizy a jestli se to nejak lisi druhem letadla napr 737,747.a319 atd...jsou proto nejake predpisy nebo je na libovuli dane letecke spolecnosti ....co vsechno se provadi pri tomto servisu ??????????
Servisni intervaly
Napsal:
28. 11. 2006, 5:44
od cztech
Servisy, revize a jejich intervaly urcuje na zaklade doporuceni vyrobce a po schvaleni leteckym uradem (FAA) aerolinka provozujici letadlo. Pro ruzne typy jsou normy podobne; pro priklad uvedu jen nektere:B757,B767, B747, B777, A319/320:
#1 servis(svc) - denne, #3 svc - po 45-70hod, A-revize po 500hod C-revize po 547dnech, generalni revize po 2189dnech...
Tyto udaje jsou samozrejme velice zjednodusene.Mirne se lisi podle typu, ma vliv, jestli jde o ETOPS osvedceni a dalsi parametry.
Co jednotlive servisy a revize obnasi, neni dost dobre mozne strucne popsat, protoze jenom treba C-revize trva 2-5 dni a muze dosahnout 3000 normohodin.
Upozornuji, ze uvedene pripady jsou platne u aerolinie v USA.
Sbirka modelu typu B737 ma take nejake odlisnosti a verim, ze nam to rad nekdo vysvetli ze zkusenostmi z CSA nebo jine evropske aerolinky.
Napsal:
15. 1. 2007, 23:47
od Jirka
zdravim:)
Něco malo k revizim a kontrolam:
Rodina A320:
předletovky: to je snad jasny
DY-check: denní prohlidka a obsahuje-kontroly nouzových systemu a měřeni tlaku pneumatik
WE-check: tydenní prohlídka-kontrola a doplnění provozních hmot a kontrola vybavení kabiny cestujicich
A-check: provádí se po 600letových hodinách-funkční přezkoušeni letadala a jeho systemu,zaměřuje se hlavně na prověření funkci ktere nejsou "testovany "rutinním provozem.Založní systemi atd.
C-check: po 20 měsících či 6000 letových hodinách nebo při 4500 přistaní: nejjednodušší revize z těžké udržby,trva max 12 dnu.
IL-check: po 72 měsícich,trvá 3-4 tydny
D-check: kontroluje se prakticky vše a trvá až 6 tydnů