Stránka 1 z 1

Podvozek při přistávání

PříspěvekNapsal: 21. 11. 2009, 15:00
od AeroSpott
Dobrý den všem na fóru, chtěl bych se zeptat jak je to s podvozkem při přistání. Někde jsem slyšel, že u větších letadel má podvozek speciální motory na to, aby se roztočila kola před dotknutím runwaye, aby se podvozková kola neponičila - je to pravda? Ještě jsem se chtěl zeptat na to, jak funguje zasypávání runwaye pískem, který taky funguje k podobnému účelu.
Děkuji :-)

PříspěvekNapsal: 22. 11. 2009, 15:29
od pjp
Neni, ale existuje na to tema patent v US, ktery pouziva elmotor, ktery krome toho, ze ty kola pred pristanim roztoci, tak je i zabrzdi pred zatazenim a taky se pouziva pro pojizdeni na zemi.
Teda predpokladam, ze tohle vse je soucasti predmetneho patentu.
A mam za to, ze jej zakoupila AiB a uvazuje o realizaci.
Komentovat neminim.
Pavel

PříspěvekNapsal: 4. 12. 2009, 21:05
od FlightDetent
Presne jak pise PJP, nic takoveho se dnes nepouziva. Mensi proudovy dopravak pristava okolo rychlosti 220 km/h a kontakt neroztocene pneu s podkladem VPD je skutecne malo ohleduplny. Jednim z duvodu, proc "vymazlena" pristani jsou objektivne nepovedena, je zbytecne prodlouzeni kontaktu nehybneho behounu s pokladem - osoupavani.

Rekuperace energie letadla do nejakych baterii apod. doposud narazi na technologicke limity; jednim z dulezitych duvodu jsou zvysene naklady na prevazeni hmotnosti prislusneho brzdoveho dynama / baterie tam a zpet po celou dobu mechanicke zivotnosti stroje.

FD.

PříspěvekNapsal: 9. 12. 2009, 14:57
od AeroSpott
Aha, tak díky