Stránka 1 z 1

CFM56

PříspěvekNapsal: 9. 7. 2009, 9:05
od JaM
Zdar aviatici.
Už déle mi vrtá hlavou, jak je u motorů CFM-56 dosaženo tak odlišných výkonů.
Tah od 82 až po 150 kN.
Je to nějaká forma "čiptunningu", nebo se jednotlivé varianty výrazně liší konstrukčně?

Re: CFM56

PříspěvekNapsal: 9. 7. 2009, 16:03
od PV
JaM píše:Zdar aviatici.
Už déle mi vrtá hlavou, jak je u motorů CFM-56 dosaženo tak odlišných výkonů.
Tah od 82 až po 150 kN.
Je to nějaká forma "čiptunningu", nebo se jednotlivé varianty výrazně liší konstrukčně?

Tyhle motory mají modulovou koncepci konstrukce,liší se průměry fanů,počty stupňů kompresorů a turbin.
Víc se o tom dá najít na netu,třeba tady : http://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_CFM56

PříspěvekNapsal: 11. 7. 2009, 10:37
od JaM
Já blbě položil otázku, sorry.

Měl jsem na mysli různé výkony v rámci jedné série - např. série 3 pro B737 classic kolísá až o 25% podle určení (82 - 105 kN). Jak toho dosahují? Taky změnou konstrikce, která ale není moc vidět?

PříspěvekNapsal: 26. 7. 2009, 11:11
od PV
JaM píše:Já blbě položil otázku, sorry.

Měl jsem na mysli různé výkony v rámci jedné série - např. série 3 pro B737 classic kolísá až o 25% podle určení (82 - 105 kN). Jak toho dosahují? Taky změnou konstrikce, která ale není moc vidět?


Změny maximálního tahu v rámci jedné série je zjednodušeně řečeno dosaženo posunutím dorazu plynových pák včetně úpravy software systémů,které s tahem motorů nějak souvisí - A/T a FMC.