Stránka 1 z 1

Řídící soustava L 410 UVP

PříspěvekNapsal: 31. 5. 2007, 10:46
od PetrC
Potřeboval bych vysvětlit ovládání spoilerů u L 410ky. V technický dokumentaci jsem se dočetl o hydraulickým válci umístěným v centroplánu a přenosu pohybu táhlovým systémem ke spoilerům. Z ostatních zdrojů jsem zase slyšel o pneumatickým systému...

PříspěvekNapsal: 31. 5. 2007, 16:21
od pjp
Hydraulika je spravne, pneu to ma odmrazovani a el jsou klapky, teda pokud se me to ted neplete s L 610, kde by to melo byt hydraulicky.
Krom toho, jedna poznamka, nevim o letadle, kde by byli silove vykonne prvky pneumaticke, teda pokud vynecham brzdy.
Pavel

Spoilery na L410

PříspěvekNapsal: 30. 8. 2007, 16:04
od David
Spoilery jsou na L 410 UVP ( i na UVP-E, E9, E20 a na L420) vysouvány jedním hydraulickým válcem, který je namontován v centroplánu na zadním nosníku. Ten přes systém táhel a pák spoilery vysouvá. Jinak ovládání je následující: po zapnutí dvou circuit breakerů (jeden na stropním panelu, druhý na středním pultu) kapitán zmáčkne spínač na přední straně levého konce beranů, spoilery jsou venku, dokud spínače neuvolní.

PříspěvekNapsal: 6. 12. 2009, 21:24
od AeroSpott
Dobrý den, nechci zakládat nové téma tak se s dovolením "laicky" zeptám tady. Zajímalo by mě, k čemu slouží na beranech na levé straně (u kapitána) ta dvě tlačítka, všiml jsem si že se během letu dost používala. Děkuji http://planes.cz/cs/photo/1040554/l410u ... tejov-lkpj

Tlacitka

PříspěvekNapsal: 7. 12. 2009, 21:32
od cztech
Leve tlacitko je pro komunikaci s ATC (a jinym provozem), prave je intercomm (s ostatnimy cleny posadky - 2.pilot, navigator, pozorovatel, atd) :)

PříspěvekNapsal: 8. 12. 2009, 20:25
od AeroSpott
Aha, tak to je zajímavé, že jsem nic v interkomu neslyšel..díky ::)