Moderátoři: cztech, petrp, Pavel, PV
pjp píše:No, rekneme, ze winglet neni jedinnym zpusobem snizeni indukovaneho odporu, existuji i jine.
A jako spravny podvratek napisu - viz. prislusna literatura ... ;-)
Pavel
cztech píše:Jirko, tady si neco muzes precist od tech, kteri nemaji o veci ani paru :-)
http://www.boeing.com/commercial/777fam ... round.html
cztech píše:Ja konkretne si myslim, ze citovany vynatek nejvystizneji odpovedel Sikkimovu otazku. A druhou reakci snad nemusim vysvetlovat.
Jirko, dejme tomu, ze do PRG prileti aerolinka s B747-400. V PRG si poskodi jeden winglet tak, ze se s nim neda letet ani na miste opravit. Co muzou udelat, aby mohli odletet domu (dejme tomu 10hod flight time) s cestujicimi a ETOPS?? Odmontovani wingletu trva cca 2-4hod.
cztech píše:Ja konkretne si myslim, ze citovany vynatek nejvystizneji odpovedel Sikkimovu otazku. A druhou reakci snad nemusim vysvetlovat.
cztech píše:Jirko, dejme tomu, ze do PRG prileti aerolinka s B747-400. V PRG si poskodi jeden winglet tak, ze se s nim neda letet ani na miste opravit. Co muzou udelat, aby mohli odletet domu (dejme tomu 10hod flight time) s cestujicimi a ETOPS?? Odmontovani wingletu trva cca 2-4hod.
cztech píše:Jirko, muzes odpovedet jednoduse na jednoduchou otazku? Aspon tak jako PV?
cztech píše:Prima, ze jsme se dohodli.
A bodik dostava Pavel. I kdyz se to zda nelogicke, B747-400 muze bez jednoho wingletu letet s cestujicimi, i kdyz s malymi restrikcemi. (mam dojem, ze bez obou neni mozny ani technicky prelet).
Zpět na Konstrukce, opravy, údržba dopravních letadel
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků