Stránka 1 z 1

Souvislost směru dráhy a přízemního větru

PříspěvekNapsal: 29. 7. 2008, 14:09
od eif
na dotaz ohledně zajímavých kombinací dráhy v užívání a směru větru odpovídal v diskusi DewPoint (díky):

Ohledně směru RWY na LKPR:
Z ŘLP s námi konzultují vývoj větru a podle toho se rozhoduje o směru dráhy. Nejde jen o vítr u země, ale řídící se zajímají i o vítr do 3000 FT, protože se třeba stalo, že se lítalo přiblížení na 24, vítr byl u země ze směru 240, ale posádky si stěžovaly, že mají vysokou ground-speed ve větší výšce, a že nestíhají. Protože od 150 m nad zemí výše foukalo docela silně do zad. Tak tehdy obrátili směr přiblížení i za cenu toho, že dosednutí bylo se slabým větrem do zad na 06.

PříspěvekNapsal: 29. 7. 2008, 14:40
od eif
A ještě dodávám další od téhož garanta:

Na www.chmi.cz/meteo/olm/produkty/index.htm lze najít mapu větru nad ČR ve výšce 2000 a 3000 FT (mapka 2000 FT ze 6 UTC má adresu www.chmi.cz/meteo/olm/produkty/2000_06.gif ). Fajfka ukazuje, odkud vítr vane; 1 krátká rafička = 5 KT, 1 dlouhá rafička = 10 KT. Takže např. 2 dlouhé a 1 krátká rafička = rychlost větru 25 KT.