JaM píše:Muž na křídle píše:
S tim 'nezamachujes' bych byl opatrnejsi. Zamachovat se da kde co.
Aha. To mě překvapilo. Vycházel jsem z toho, co nás učili na LŠ a co mi odpověděli řídící při mých pobytech an ACC. A právě pouze tu 154 považovali za "Jumbozamachovatelnou".
Takže v konečném důsledku vyplývá, že pro některá letadla je přelet oblastí bez radarového krytí leccos, jenom ne úsporný... A s tou A340, když už jsi ji zmínil - máš nějaké srovnání stoupavosti verze 200 a 300 VS 500 a 600, myslím z hlediska zkušeností? Zatím jsem si totiž všiml, že přes nás dlouho a pomalu (ALE OPRAVDU DLOUHO A POMALU
) dostoupává akorát DLH 724?5? - A343 EDDM-RJAA. Předem díky. A zpětně taky díky - na tomhle fóru se člověku otevřou nové obzory a je vyveden za starých omylů.
Tak to zas pozor, mluvil jsem o machovani letadel nad Atlantikem, kde je trosku jina situace, proceduralni rozestup je 10 minut, tedy cca 85 namornich mil, radarovy je 5 mil. V dusledku to muze znamenat napriklad to, ze muze byt podstatne rychlejsi letadlo vzadu, ale nez dozene to pred nim na 85 mil, dostanou se do prostoru s radarovym krytim... napriklad. Takze nejde o to, aby dve letadla letela presne stejne rychle, ale o to, aby upravila svoje rychlosti tak, ze po celou dobu zustane zachovan rozestup takovy, jaky je zrovna nutny. Navic jeste je to cele zjednodusene tim, ze tam plati trosku jina tabulka cestovnich hladin, laicky receno, proste pul dne se ve vsech hladinach lita do Ameriky, a druhy pul dne se zase ve vsech hladinach lita do Evropy. Takze pokud je nutna zmena FL, staci jen 1000ft.
Nad Evropou je to principielne trosku jinak, samozrejme se ve vetsine pripadu dava stejna rychlost vsem dotcenym, a to nekdy proste nejde... obzvlast kdyz pilot IranAiru v jejich posledni B-747 SP rekne, ze 'uz je to stary letadlo, tak mu uz tolik na krk neslapem, mame Mach 0.91'... tak tomu neuleti ani hrdina Sovetskeho svazu v rakete Tu154
Co se tyce A340, tak to je proste beznadejny 'letadlo', verze 500 a 600 jsou na tom o neco lepe, ale porad to neni zadna slava. Krome jmenovane DLH z Mnichova do Tokya jsou to treba taky Austriani z Vidne do USA, a dalsi spolecnosti co litaj z Frankfurtu na vychod, ktery po vzletu z FRA nedokazou nastoupat cestovni hladinu pred Rakovnikem...