vres píše:Proč je důležité co kdo dělá? Tohle je diskuze o argumentech a znalostech. Promiň, ale nejsem typ, který se posadí na zadek z toho když mi někdo řekne, že dělá řídícího na TWR. Takže pokud se umí vyjadřovat k věci a rozumně, je mi jedno jestli je to WS ACC PRAHA nebo uklízečka.
Zajímalo by mne z čeho soudíš že nedokážu?
Protože tak jako si nedovede pilot dost dobře představit situaci řídícího jeho očima, nedovede si řídící dost dobře představit situaci pilota, nemluvě o krizových situacích. To se implikuje. Platí to pro všechna zaměstnaní, která jsi nedělal/neděláš. Nevím, co je tvým povoláním, ale pokud jsi v něm odborník, určitě tohle chápeš. Těžko někomu vysvětlíš, proč zrovna něco je vážný problém a něco jiného ne a ještě hůře mu vysvětlíš, proč on to nechápe.
A jak potom můžeš tvrdit, že si dokážeš dobře představit tu situaci v pilotní kabině?
Ten pilot měl nepochybně hodně nalétáno. Vzlet byl pro něj rutina. I za podmínek nízké dohlednosti. Dlouho neměl žádný problém. Tudíž byl tou rutinou do jisté míry ukolébaný - je to pořád jen člověk - a náhle by se mu ve sluchátkách ozvalo KLMxxx, CANCELL TAKE-OFF, STOP IMMEDIATELY, I SAY AGAIN, STOP IMMEDIATELY!!! Nebo něco hodně podobného. I přes perfektní výcvik TOHLE člověka zaskočí. Opravdu jsi si jistý, že bys začal okamžitě naplno brzdit? Ani pilot nemůže s jistotou říct, jak by se zachoval. Přestože je na podobné situace dělán udržovací výcvik, který je právě k tomu okamžitému brždění směřován.
Tvrdit, že si tu situaci dovedeš dobře představit je nepodložené. Nikdo to nedovede - leda že by ji už někdy opravdu zažil...a stejně, zažije-li ji znovu, může zareagovat úplně jinak... To jsem měl na mysli. O žádném sedání na zadek tu nepadlo ani slovo.
Ohledně el. stripů - neumím si představit, jak tam bude EC (nebo snad PC?) zadávat veškerá povolení. Klávesnicí? Rád se o tom něco dozvím. Vážně a bez jakékoliv ironie.