ils??

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

ils??

Příspěvekod capri » 6. 11. 2006, 0:14

ted nevim jestli to pisu dobre kdyztak me opravte ............
chtel sem se zeptat kdyz se priblizuje letadlo k ruzynskemu letisti treba k draze rwy 24 v jake vysce prijma signal ils a kde zhruba zacina hranice tohodle navadeciho systemu neboli bod kde tento system zacne letadlo navadet na drahu ........_??????????
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod PavelS » 6. 11. 2006, 0:50

Při přiblížení se nejdříve letadlo tzv. vektoruje, lidově navádí, do blízkosti ILS paprsku.
To se odehrává obvykle ve vzdálenosti cca 10-15 mil od prahu dráhy ve výšce 4000ft ( t.j. ~ 900m nad zemí ).
Vlastní signál ILSu je zachytitelný mnohem dál, typicky 28nm od prahu dráhy, ale zvláště u RWY24 se nevyužije celá "délka".
PavelS
VACC CZ
PavelS
 
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 10. 2006, 22:12
Bydliště: LKKV

ils??

Příspěvekod capri » 6. 11. 2006, 0:57

dekuji za odpoved ...
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod FlightDetent » 6. 11. 2006, 14:28

Mozna bych ale tady byl trosku obezretnejsi s tou vzdalenosti. Podle pozadavku ICAO je pokryti smeroveho vedeni ILS garantovano pouze do 25 NM od vysilace a to jeste pouze v rozsahu +- 10° od osy. V rozsahu od 10° do 35° od osy je to dokonce pouze 17 NM. (ICAO Annex 10 vol I 3.1.3.3, ILS system VHF Localizer Coverage).

Pilot by tedy nemel prijmout pokyn k sledovani LOC ve vetsi vzdalenosti nez 25 NM, protoze neni schopen pouzivat zarizeni mimo garantovanou oblast pokryti. A ridici by analogicky nemel takove instrukce vydavat.

FD.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Dosah LLZ

Příspěvekod JaM » 7. 11. 2006, 10:00

Což je docela šikovně ošetřeno konstrukcí příletových cest (STARs)...
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

Příspěvekod FlightDetent » 7. 11. 2006, 16:17

A spravna skratka je LLZ a ne LOC.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Aldaa » 7. 11. 2006, 19:29

FlightDetent píše:A spravna skratka je LLZ a ne LOC.


A správně je to zkratka a né skratka :wink: :lol:
Aldaa
 
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 10. 2006, 19:28
Bydliště: Praha 5

:twisted:

Příspěvekod FlightDetent » 8. 11. 2006, 8:39

Zkrátka zkratka? :cry:
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Re: :twisted:

Příspěvekod Switch » 8. 11. 2006, 18:40

FlightDetent píše:Zkrátka zkratka? :cry:


Zejména zájmena osobní :)
Uživatelský avatar
Switch
 
Příspěvky: 40
Registrován: 15. 10. 2006, 16:03

Příspěvekod hh » 12. 11. 2006, 17:32

Asi je dobře doplnit, že ve 4000ft se nalétává ILS kvůli GP (Glide Path), protože GP se zcela zásadně musí nalétávat od spoda! To, že GP má většinou (opravdu ne vždy) sklon 3 stupně, je pouze na doplnění.
hh
hh
 
Příspěvky: 19
Registrován: 14. 10. 2006, 20:33
Bydliště: Praha 6

ils??

Příspěvekod DVOŘÁK Miroslav » 12. 11. 2006, 20:50

Takže další upřesnění,které možná záleží už přímo na typu leteadla:na B 737 se ILS nemusí zásadně nalétávat zespoda,dá se nalétávat i seshora,i když lepší je to zespoda.
DVOŘÁK Miroslav
 
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 10. 2006, 8:14
Bydliště: Plzeňská 93,Č.Budějovice

Příspěvekod PavelS » 12. 11. 2006, 23:24

Ne, nezáleží na typu letadla. Glidepath se vždy "nalétává" odspodu, tj. letadlo, letí vodorovně pod paprskem GP a jak se blíží dráze, paprsek jeho dráhu protne shora a letadlo "po paprsku" začne klesat.

Dohánění GP shora je vysloveně špatně.
PavelS
VACC CZ
PavelS
 
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 10. 2006, 22:12
Bydliště: LKKV

Příspěvekod pjp » 13. 11. 2006, 8:14

Neni spatne, je to vyslovene hazard. Protoze dane zarizeni krome hlavniho paprsku vyzaruje dva parazitni paprsky symetricky okolo tohoto "spravneho" paprsku. Spodni jde do zeme, ten nicemu nevadi, zatim co horni ma snad 8° a vice stupnu (nejsem si jist hodnotou) a na to nema mechanizace kridla, aby bylo mozno provest sestup podle pravidel + podrovnani (to by se cestujicim opravdu nelibilo, v lepsim pripade). Tohle je neovlivnitelne, protoze to vvyhazi s vyzarovacich charakteristik anten daneho zarizeni a nejde to udelat jinak, teda se zatim o to nikdo nejak nesnazi, podle mych informaci.
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Úhel GP

Příspěvekod JaM » 14. 11. 2006, 9:36

Nevím, co je či není možné z hlediska falešných "laloků" vyzařování antén, ale na letišti LONDON-CITY je úhel GP 7 nebo 8 stupňů (nevím přesně - musel bych si ten článek najít v LK a na to jsem momentálně moc líný:) a A318 ani B736 to z hlediska letových vlastností žádné potíže nedělá...
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

Příspěvekod pjp » 14. 11. 2006, 10:29

London city, to je dockland ? Tam pokud me je znamo, tak zkousky typu A319 jeste nebyli uzavreny, cili "rutinni" provoz to nejde moc povazovat. Co se tyce Boeing, tak tam nevim. Ale nejsem si jist, zda by to "chutnalo" treba B747. Prece jenom, existuji jakesi kategorie letist s ohledem na provvozovane stroje a co jde na jednom, nutne nemusi automaticky funguvat i na druhem.
Pavel
pjp
 
Příspěvky: 140
Registrován: 17. 10. 2006, 8:30
Bydliště: Vsade a nikde

Další

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron