Stránka 1 z 2

ils??

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 0:14
od capri
ted nevim jestli to pisu dobre kdyztak me opravte ............
chtel sem se zeptat kdyz se priblizuje letadlo k ruzynskemu letisti treba k draze rwy 24 v jake vysce prijma signal ils a kde zhruba zacina hranice tohodle navadeciho systemu neboli bod kde tento system zacne letadlo navadet na drahu ........_??????????

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 0:50
od PavelS
Při přiblížení se nejdříve letadlo tzv. vektoruje, lidově navádí, do blízkosti ILS paprsku.
To se odehrává obvykle ve vzdálenosti cca 10-15 mil od prahu dráhy ve výšce 4000ft ( t.j. ~ 900m nad zemí ).
Vlastní signál ILSu je zachytitelný mnohem dál, typicky 28nm od prahu dráhy, ale zvláště u RWY24 se nevyužije celá "délka".

ils??

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 0:57
od capri
dekuji za odpoved ...

PříspěvekNapsal: 6. 11. 2006, 14:28
od FlightDetent
Mozna bych ale tady byl trosku obezretnejsi s tou vzdalenosti. Podle pozadavku ICAO je pokryti smeroveho vedeni ILS garantovano pouze do 25 NM od vysilace a to jeste pouze v rozsahu +- 10° od osy. V rozsahu od 10° do 35° od osy je to dokonce pouze 17 NM. (ICAO Annex 10 vol I 3.1.3.3, ILS system VHF Localizer Coverage).

Pilot by tedy nemel prijmout pokyn k sledovani LOC ve vetsi vzdalenosti nez 25 NM, protoze neni schopen pouzivat zarizeni mimo garantovanou oblast pokryti. A ridici by analogicky nemel takove instrukce vydavat.

FD.

Dosah LLZ

PříspěvekNapsal: 7. 11. 2006, 10:00
od JaM
Což je docela šikovně ošetřeno konstrukcí příletových cest (STARs)...

PříspěvekNapsal: 7. 11. 2006, 16:17
od FlightDetent
A spravna skratka je LLZ a ne LOC.

PříspěvekNapsal: 7. 11. 2006, 19:29
od Aldaa
FlightDetent píše:A spravna skratka je LLZ a ne LOC.


A správně je to zkratka a né skratka :wink: :lol:

:twisted:

PříspěvekNapsal: 8. 11. 2006, 8:39
od FlightDetent
Zkrátka zkratka? :cry:

Re: :twisted:

PříspěvekNapsal: 8. 11. 2006, 18:40
od Switch
FlightDetent píše:Zkrátka zkratka? :cry:


Zejména zájmena osobní :)

PříspěvekNapsal: 12. 11. 2006, 17:32
od hh
Asi je dobře doplnit, že ve 4000ft se nalétává ILS kvůli GP (Glide Path), protože GP se zcela zásadně musí nalétávat od spoda! To, že GP má většinou (opravdu ne vždy) sklon 3 stupně, je pouze na doplnění.

ils??

PříspěvekNapsal: 12. 11. 2006, 20:50
od DVOŘÁK Miroslav
Takže další upřesnění,které možná záleží už přímo na typu leteadla:na B 737 se ILS nemusí zásadně nalétávat zespoda,dá se nalétávat i seshora,i když lepší je to zespoda.

PříspěvekNapsal: 12. 11. 2006, 23:24
od PavelS
Ne, nezáleží na typu letadla. Glidepath se vždy "nalétává" odspodu, tj. letadlo, letí vodorovně pod paprskem GP a jak se blíží dráze, paprsek jeho dráhu protne shora a letadlo "po paprsku" začne klesat.

Dohánění GP shora je vysloveně špatně.

PříspěvekNapsal: 13. 11. 2006, 8:14
od pjp
Neni spatne, je to vyslovene hazard. Protoze dane zarizeni krome hlavniho paprsku vyzaruje dva parazitni paprsky symetricky okolo tohoto "spravneho" paprsku. Spodni jde do zeme, ten nicemu nevadi, zatim co horni ma snad 8° a vice stupnu (nejsem si jist hodnotou) a na to nema mechanizace kridla, aby bylo mozno provest sestup podle pravidel + podrovnani (to by se cestujicim opravdu nelibilo, v lepsim pripade). Tohle je neovlivnitelne, protoze to vvyhazi s vyzarovacich charakteristik anten daneho zarizeni a nejde to udelat jinak, teda se zatim o to nikdo nejak nesnazi, podle mych informaci.
Pavel

Úhel GP

PříspěvekNapsal: 14. 11. 2006, 9:36
od JaM
Nevím, co je či není možné z hlediska falešných "laloků" vyzařování antén, ale na letišti LONDON-CITY je úhel GP 7 nebo 8 stupňů (nevím přesně - musel bych si ten článek najít v LK a na to jsem momentálně moc líný:) a A318 ani B736 to z hlediska letových vlastností žádné potíže nedělá...

PříspěvekNapsal: 14. 11. 2006, 10:29
od pjp
London city, to je dockland ? Tam pokud me je znamo, tak zkousky typu A319 jeste nebyli uzavreny, cili "rutinni" provoz to nejde moc povazovat. Co se tyce Boeing, tak tam nevim. Ale nejsem si jist, zda by to "chutnalo" treba B747. Prece jenom, existuji jakesi kategorie letist s ohledem na provvozovane stroje a co jde na jednom, nutne nemusi automaticky funguvat i na druhem.
Pavel