Systém řízení letového provozu v České republice

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Příspěvekod FlightDetent » 20. 11. 2007, 12:57

Krasna prace, diky! Precteni toho clanku me vybidlo k nekolika dotazum / postrehum:

- Proc LKPR APP pouziva C/S RADAR a ne APPROACH? Vim, ze dle AIP tim indikuje schopnost radaroveho rizeni (viz ENR 2.1), ale otazka zustava.

- Pri hlaseni vysky nepouzivam "PASSING". Nikde a nikdy. Je to chyba?

- drobne preklepy v RTF: 118.10 ; passsing ; climb to FL170 ; 119.10 ; cleared to VOR DME ; a nedari se mi dohledat, myslim si ze tez 1028 hPa

- vazna chyba DIRECT TO BNO, v CR casto slyseno (nutkno podotknout ze z 99% piloty), nicmene dle Annex 10/II a PANS-ATM chybne!

- nenapada me zadny protisrazkovy radar v letadle, ta veta "a zarizeni nazyvane TCAS" je akorat (a presna!), to pred tim bych osobne vypustil.

- TCAS - "piloti mohou konzultovat s ridicim": asi by stalo za to zkusit to nejak preformulovat TA - nemaji konzultovat z duvodu zatizeni frekvence protoze by tim ridicimu znemozili vyslat pripadnou instrukci k vyhnuti, RA - nesmi konzultovat s ATC.

FD.

PS: Je to vzdycky boj, zda neco sestavit a pak byt zodpoveny za pripadne nepresnosti a/nebochyby ktere si ctenari/uzivatele vytvori anebo radeji nedelat nic, jen aby to nebylo spatne. Pokud mohu soudit, tak tvuj vysledek zaslozi poklonu.
Naposledy upravil FlightDetent dne 21. 11. 2007, 12:38, celkově upraveno 1
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

PavelIS

Příspěvekod Martin Kotek » 20. 11. 2007, 19:24

Ahoj Pavle myslím,že jsi to sepsal na Aerowebu perfekně konečně je tu ucelený přehled ŘLP srozumitelně a výstižně napsáno. Děkuji za trpělivost :lol:
Martin Kotek
 
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 10. 2006, 22:29

Příspěvekod PavelS » 21. 11. 2007, 23:58

FlightDetent píše: Proc LKPR APP pouziva C/S RADAR a ne APPROACH? Vim, ze dle AIP tim indikuje schopnost radaroveho rizeni (viz ENR 2.1), ale otazka zustava.


Protože je to v AIPu. Tohle je oficiální odpověď :)

Pri hlaseni vysky nepouzivam "PASSING". Nikde a nikdy. Je to chyba?


Prej jo.

drobne preklepy v RTF: 118.10 ; passsing ; climb to FL170 ; 119.10 ; cleared to VOR DME ; a nedari se mi dohledat, myslim si ze tez 1028 hPa
- vazna chyba DIRECT TO BNO, v CR casto slyseno (nutkno podotknout ze z 99% piloty), nicmene dle Annex 10/II a PANS-ATM chybne!


Již jsem tam psal vysvětlení : do preambule se dostala bez mého vědomí informace, že v článku je "ukázkové frazeologie". To tak nemělo být, uvedené fráze měly jen dokreslit text a v podstatě úmyslně vycházely z ne zcela korektních, ale reálných relací, zvláště jsem to tam chtěl pro začínající scanneristy, kteří leccos slysší, ale nevědí, jak to vlastně vypadá napsané :).
Článek je 100%ně polulární, nikoliv výukový.

-...TCAS ....


Označení TCAS za "radar" je blbě a zcela jsem tohle přehlédl. Opravovat to ale již nebudu, je to v komentáři pod článkem. Obecně díky za upozornění.
PavelS
VACC CZ
PavelS
 
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 10. 2006, 22:12
Bydliště: LKKV

Předchozí

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron