Dotaz.

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Dotaz.

Příspěvekod Martin Kotek » 12. 10. 2007, 21:06

Dobrý večer při poslechu letecké komunikace často sliším v mém radiopřijímači, jak řídící říka JUNIK a EPROUČ (možná to špatně píši) zajímalo by mě co to znamená ? Zřejmě se jedná o nějaké kontrolní body ,ale nevím! Můžete mi vysvětlit o co jde .Díky za odpověd .
Martin Kotek
 
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 10. 2006, 22:29

Příspěvekod lukas » 13. 10. 2007, 15:15

Ahoj, co je JUNIK netusim a ani mne to nenapada :-D mozna bys mohl napsat na ktere frekvenci to je, mozna podle toho by se to dalo odhadnout. EPROUČ slyset muzes, je to sluzba priblizani, jinak APPROACH, ale moc bys to nemel slyset, protoze se pouziva RADAR a APPROACH by se mel pouzivat pouze pokud ridici nema radar.
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

Příspěvekod Michael » 13. 10. 2007, 15:57

Co Munich? :)
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod Martin Kotek » 13. 10. 2007, 21:28

Díky za odpovědi . Ten EPROUČ poslouchám na TWR používají to docela často a jde asi o POKRAČUJTE V PŘIBLÍŽENÍ . Jinak ten JUNIK myslim ,že MUNICH to není poslouchám to na frekvenci 120.275 .
Martin Kotek
 
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 10. 2006, 22:29

Příspěvekod Michael » 14. 10. 2007, 0:44

To by mohlo být předání na německou frekvenci, "Contact Munich Radar..."
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod FlightDetent » 14. 10. 2007, 11:57

Myslim, ze jste to odhalili. Finalni verdikt musi dat nektery ATCO, ale na 120,275, coz je snad oblastni ridici v nizsim vzdusnem prostoru v zapadni casti CR, se staraji mj. o letadla odletavajici z PRG do Nemecka. V takovem pripade pokyn letadlu pro preladeni na nemeckou frekvenci by byl "OK-ABC, contact Munich 123 day-cee-mal 455".

To EPROUČ je zcela urcite APPROACH a skutecne to muze byt volaci znak (=osloveni) jednoho pracoviste ridicich se zkratkou APP, coz se ovsem v Praze nepouziva. Druha moznost je, ze je to termin "approach" zkratka APCH ve smyslu "priblizeni". Typicky pokud ridici ve funkci APP seradi provoz a navede letadlo na sestupovou drahu pro pristani, preladi ho na pracoviste TOWER zkratka TWR (=vez) a pilot se musi na frekvenci ohlasit. Mohl by rict neco jako "Ruzyne TWR OK-ABC (dobry den) aj-el-es (ILS) runway 24". Pokud ridici na TWR nema nejake pozadavky nebo pokyny tak jen potvrdi ze hlaseni pilota prijal a pripadne ho ujisti, ze je vse v poradku a pilot smi pokracovat dal v sestupu k draze. V Praze se casto uslysi "OK-ABC, Ruzyne Tower, (dobry den, )continue approach".

FD
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Díky

Příspěvekod Martin Kotek » 14. 10. 2007, 16:52

Kluci máte pravdu stím eprouč je to pravda .Řídící říká přesně continue approach ,takže díky už mám jasno a stím Mnichovem máte asi také pravdu ono to tak nezní ,ale jedná se o Mnichov a jejich radar . Díky moc . :)
Martin Kotek
 
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 10. 2006, 22:29

Příspěvekod lukas » 14. 10. 2007, 19:17

Jak tu psal Flight Detendent, 120.275 je frekvence nizkeho zapadu, takze se bude jednat na 99,9% o Munich :-D

Jinak jasne continue approach je taky moznost a na TWR bezne pouzivana
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

Příspěvekod Martin Kotek » 14. 10. 2007, 19:20

:wink: Děkas.
Martin Kotek
 
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 10. 2006, 22:29

Příspěvekod marfik » 14. 10. 2007, 19:56

Je to Mnichov, někdo to říká německy (München) a někdo anglicky (Mjunyk= junyk ;-) ), vzhledem k tomu, že do FL 285 (přes OKG do FL 265) je v Německu jenom Mnichov je možné to slyšet docela často.
Marfi
marfik
 
Příspěvky: 41
Registrován: 8. 1. 2007, 15:54
Bydliště: Praha

Příspěvekod JaM » 15. 10. 2007, 14:29

lukas píše:Jak tu psal Flight Detendent, 120.275 je frekvence nizkeho zapadu, takze se bude jednat na 99,9% o Munich :-D

Jinak jasne continue approach je taky moznost a na TWR bezne pouzivana


Přesně - 120,275 je sektor WL (nízký západ) a [mjůnik] je služebna Mnichov (München, anglicky Munich), jejíž prostor odpovědnosti s WL sousedí skoro po celých jeho hranicích se SRN.
Jinak eprouč se při odlaďování říká ("contact approach 127,575"), i když by se nemělo.
Uživatelský avatar
JaM
 
Příspěvky: 81
Registrován: 30. 10. 2006, 8:31
Bydliště: Hradištko pod VOZ 3M SID :)

Příspěvekod FlightDetent » 15. 10. 2007, 16:24

JaM píše:Jinak eprouč se při odlaďování říká ("contact approach 127,575"), i když by se nemělo.

Protoze jsme v CR s prominutim tyditi. Misto vsude pouzivaneho APPROACH pripadne dale upresnenych na ARRIVAL / DEPARTURE v souladu s PANS-ATM 5.2.1.7.1.2
The unit or service shall be identified in accordance with the table below except that the name of the location or the unit / service may be omitted provided satisfactory communication has been established.

approach control APPROACH
approach control radar arrivals ARRIVAL
approach control radar departures DEPARTURE
ci jeste DIRECTOR pouzivame Praha RADAR a Ruzyne RADAR. Pokud odhlednu od STN kde APP zajistuje Essex Radar, tak jsme skutecne unikat. :)
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35


Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron