Vážení páni moderátoři.
Obracím se na Vás s prosbou o vysvětlení problematiky přibližování na dráhu 31. Bydlím v Praze 4 – Kamýk v těsné blízkosti koridoru neboli přímky mezi Meteo stanicí Libuš, radiomajákem Jinonice a dráhou 31. Za normálních okolností většina strojů přistává po této přímce. Myslím tím dobrou viditelnost. Ale stane se, že najednou jedno, dvě letadla za sebou neletí po této přímce, ale od Meteo věže letí poněkud vlevo od této přímky a přelétávají Modřany takřka kolmo přes Vltavu na Slivenec. Nechce se mi věřit, že v tomto prostoru pak udělají kličku vpravo a vlevo, aby se dostali na dráhu 31. Další stroje pak opět přibližovaly po té přímce. Domnívám se (možná mylně), že by mohly ty dva přistávat na dráhu 06. Jenomže tento popisovaný efekt se projevoval i v srpnu, kdy byla dráha 06/24 uzavřena, takže jsem z toho byl docela zmatený. Sledoval jsem i stav, kdy z prostoru poblíž Meteo věže nalétávaly všechny stroje skoro rovnoběžně s přímkou, ale stovky metrů vlevo od ní. Tam je mi jasné, že se na zbývajícím úseku mohly dostat na tu přímku k 31. Ale proč neletěli rovnou po přímce? Zajímavé bylo, že se postupně každý další stroj přibližoval k té přímce a během 10 až 15 minut už zase všechny přibližovaly po přímce.
Vím, že si přibližování řídí radarista podle dané situace a že někdy nechá na pilotovi, jak bude přibližovat, ale to snad jen při malém provozu z daného směru. Jenže já uvádím případy, kdy přibližuje jedno letadlo za druhým a pak si říkám kam se tam asi všechna ta letadla srovnají.
Denně chodím pod tímto koridorem s pejskem na procházku a tak mi tyto „anomálie“ neuniknou a v mých 66 letech mě trápí nevědomost, jak to opravdu je a proč.
Děkuji za trpělivost - Pražák