Rozestupy na start

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Příspěvekod lukas » 5. 8. 2007, 8:23

.....ale tohle všechno je na h.....


Tak to se da resit jednim zpusobem :-) Pokracujte primo T a vyckavejte, ocekavejte zdrzeni priblizne 60minut z duvodu provozu, oni si to pak rozmysli :-D
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

Příspěvekod jakubv » 6. 8. 2007, 9:57

A nakonec LKPR nezbude nic jiného, než uvolnit 22 a resuscitovat a začít jí používat pro ULL.... :)

ZED: a nepomohly by inteligentně přidělané rychlé výjezdy z 24 a z 31, tak jak to mají v UK? To by ais tomu provozu pomohlo, ne?
jakubv
 
Příspěvky: 19
Registrován: 6. 1. 2007, 13:23

Příspěvekod kuba.biker » 6. 8. 2007, 12:06

No já nechci zbytečně kecat do věcí, do kterých vidím "jen" očima spottera zpoza plotu, ale stejně mi přijde současná dráhová kapacita PRG nevyužitá: je sice fajn, že polovina ATR startuje z dráhy 13, ale stejně tak by tam mohly startovat i další, méně hlučná letadla (CRJ, DHC, EM, BAe, ARJ), pochopitelně tak, aby to bylo logicky navazující na letovou trať stroje (neříkám tedy, že by SAS do Kodaně mělo vystartovat nad Řepy a pak to stočit o 180ů)...Hluk z těchto letadel je minimální a přes den by to snad přecitlivělé obyvatelstvo Bílé Hory mohlo rozchodit; tím spíše, že karlovarská silnice nikomu nevadí...Teď jsou to skutečně jen úvahy, ale vzhledem k tomu, že paralelní dráha se nestaví, a zřejmě dlouho stavět nebude (doladění projektu-1 rok, vyřešení pozemkových záležitostí-českým tempem 2 roky, terénní úpravy 1 rok, vlastní stavba-min.1 rok...), bude se muset provoz nějak řešit, nebo ne?
kuba.biker
 
Příspěvky: 8
Registrován: 26. 5. 2007, 22:15

Příspěvekod Muž na křídle » 6. 8. 2007, 16:28

kuba.biker píše:No já nechci zbytečně kecat do věcí, do kterých vidím "jen" očima spottera zpoza plotu, ale stejně mi přijde současná dráhová kapacita PRG nevyužitá: je sice fajn, že polovina ATR startuje z dráhy 13, ale stejně tak by tam mohly startovat i další, méně hlučná letadla (CRJ, DHC, EM, BAe, ARJ), pochopitelně tak, aby to bylo logicky navazující na letovou trať stroje (neříkám tedy, že by SAS do Kodaně mělo vystartovat nad Řepy a pak to stočit o 180ů)...Hluk z těchto letadel je minimální a přes den by to snad přecitlivělé obyvatelstvo Bílé Hory mohlo rozchodit; tím spíše, že karlovarská silnice nikomu nevadí...Teď jsou to skutečně jen úvahy, ale vzhledem k tomu, že paralelní dráha se nestaví, a zřejmě dlouho stavět nebude (doladění projektu-1 rok, vyřešení pozemkových záležitostí-českým tempem 2 roky, terénní úpravy 1 rok, vlastní stavba-min.1 rok...), bude se muset provoz nějak řešit, nebo ne?


Tak nejak se to resit urcite bude casem, ale zatim to moc nehori. Podivejme se na to trosku ze siroka. Provoznich spicek, kdy se letiste ocita na, pripadne za, hranici svoji kapacity, je sice za den nekolik, ale porad vetsi cast casu, mimo tyto spicky, je letiste vyuzivano na zlomek svoji kapacity.... desitky prazdnych stojanek a stovky placenych zamestnancu kopajicich se nudou do prde1i. To neni zrovna efektivni vyuziti.
Dalsi vec je, ze nejde jenom o drahovou kapacitu letiste, ale i o kapacitu prilehleho vzdusneho prostoru, tedy TMA Praha a nizkych sektoru ACC Praha. Letiste nemuze posilat letadla do vzduchu, kdyz nemaj 'kam letet', kdyz uz se proste nikam nevejdou.
Samotna paralelni draha tim padem nic neresi, v soucasne dobe je situace takova, ze behem nekterych provoznich spicek dochazi vlivem konstrukce trati, pouzivanych postupu, tvaru a obsahu prilehlych vzdusnych prostoru uz neni absence paraleni drahy hlavnim faktorem zpusobujicim zpozdeni.
Sektor NEL, ridici odlety z Prahy na jih a na vychod ma hodinovou kapacitu uz sam od sebe nizsi, nez draha v LKPR, a dale se snizuje diky ruznym nesmyslnym vojenskym cvicenim. Do teto kapacity se museji vejit nejen odlety z provincniho usmudlanyho letistatka v Praze, ale pomerne husty provoz z/do Vidne, vcetne dalsich letu do Bratislavy, Krakova, Katowic... a samozrejme vsech preletu pres uzemi CR pod letovou hladinou 280. Z toho je jasne, ze je celkem zbytecne odstartovat 40 letadel za hodinu z jedne drahy, kdyz pak dal jich muze uz proletet treba jenom 18 za hodinu... Aby k tomu nedochazelo, aplikuje se v prubehu spicek tzv. rizeni toku, kdy centrala v Bruselu prideluje letadlum casovou mezeru pro vzlet. Vysledkem je, ze CSA si ve sve predbankrotove agonii naplanuje 30 odletu presne v 12:15, ale Brusel jim prideli kazdemu jiny cas, rozlozi ty lety do delsiho casoveho obdobi, coz je vzhledem k efektivite vyuzivani dalsich sluzeb jak na zemi tak ve vzduchu jenom dobre. A tohle 'brzdeni' a 'rozplizavani' letu do delsiho casovy useku jeste muze vydrzet celkem dlouho, nez bude opravdu potreba to nejak resit.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod lukas » 7. 8. 2007, 17:13

No já nechci zbytečně kecat do věcí, do kterých vidím "jen" očima spottera zpoza plotu, ale stejně mi přijde současná dráhová kapacita PRG nevyužitá: je sice fajn, že polovina ATR startuje z dráhy 13, ale stejně tak by tam mohly startovat i další, méně hlučná letadla (CRJ, DHC, EM, BAe, ARJ), pochopitelně tak, aby to bylo logicky navazující na letovou trať stroje (neříkám tedy, že by SAS do Kodaně mělo vystartovat nad Řepy a pak to stočit o 180ů)...Hluk z těchto letadel je minimální a přes den by to snad přecitlivělé obyvatelstvo Bílé Hory mohlo rozchodit; tím spíše, že karlovarská silnice nikomu nevadí...Teď jsou to skutečně jen úvahy, ale vzhledem k tomu, že paralelní dráha se nestaví, a zřejmě dlouho stavět nebude (doladění projektu-1 rok, vyřešení pozemkových záležitostí-českým tempem 2 roky, terénní úpravy 1 rok, vlastní stavba-min.1 rok...), bude se muset provoz nějak řešit, nebo ne?


Jednoduche napsani, ale daleko horsi reseni, jak chces ty letadla dostat na tu drahu 13, aby mohla vzletnout? Vezmi si, ze budes mit takto deset masin, kde budou cekat? Mas dve moznosti
1) pudjou z G = 10masin ti zabarikaduje cely G, tudiz letadla uvolnujici na C, D atd. se na stojanky nedostanou.
2) az bude uplne prodlouzena D, tak pujdou z D = zabarikadovana D = letadla uvolnojici na C maji smulu a opet se nedostanou na stani

Reseni: Kazdemu letadlu dat hold short of TWY L napriklad = strasny bordel na frekvenci a strasne komplikovane reseni pro ATCho, kdy bude muset jeste hlidat, kdy bude moci povolit pojizdet dalsi letadlo atd.

Takhle to proste moc nepujde i kdyz by to bylo mozna jedno z reseni, ale zase na druhou stranu, spicka je maximalne 3*-4* za den, takze tech par zpozdeni se vstreba a cestaci to nejak prezijou.

Zvyseni hodinove kapacity nema nyni stejne smysl, protoze pomalu ty letadla neni kam davat, takze nejlepsi je rozprostreni provozu po cely den a ne jen na urcite hodiny, ktere prinaseji ovoce, jak tu psal MnK, vetsinu casu se stejne lidi u odbaveni kopou do zadku, protoze nemaji praci, ale museji tam byt, protoze za dve hodiny prace bude az nad hlavu...
lukas
 
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 6. 2007, 11:44
Bydliště: Praha 7

malá opravička MNK

Příspěvekod marfik » 9. 8. 2007, 22:51

Muž na křídle píše:Sektor NEL, ridici odlety z Prahy na jih a na vychod ma hodinovou kapacitu uz sam od sebe nizsi, nez draha v LKPR

Myslí se samozřejmě sektor SEL :) - NEL neexistuje, maximálně NSEL, ale dnes se přes den NL otvírá samostaně, což je mimchodem vcelku oblíbená služba 8), krom sobot, kdy odpoledne končí na SWM a neděle, kdy je člověk "holka pro všechno" :) (NL/T/SWHT)
marfik
 
Příspěvky: 41
Registrován: 8. 1. 2007, 15:54
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zed » 14. 8. 2007, 16:10

MnK......já jsem jeden z těch, kdo tvrdí, že tohle letiště víc, než paralelní dráhu potřebuje lepší spojení s městem, a stačí jedna pořádná runway se dvěmi rychlými odbočeními......, ale Tvoje představa o nudou zívajícím letišti v době mezi špičkami je dílem úsměvná a dílem zarážející vzhledem k tomu, že jsi na těchto stránkách brán "za odborníka". Bohužel, představa typická pro oblastníka, který pronikl do problematiky řízení letištního provozu jen okrajově a dávno.....
Ono tady, na letišti, je co dělat, ikdyž zrovna není po špunty. Pochybuju, že by si LePra nasmlovala např. takový počet bagážníku, který by pohodlně stíhal špičku, aby se jim potom v mezidobí někde opalovali......skutečnost je taková, že oni makaj jak mourovatý, a párkrát denně mají voheň...a to si necucám z prstu.
Závěrem pohled na obrazovku CFMU, okno LKPR Global,kousek vzad, kousek vpřed. Časy jsou UTC: 10-11 43 pohyby, 11-12 27 pohybů, 12-13 18 pohybů, 13-14 35 pohybů, 14-15 28 pohybů, 15-16 30 pohybů.......úterý je po sobotě druhým nejslabším dnem....mě to vychází 30,1 letadel průměr na hodinu, to je co 2 minuty jeden přílet, nebo odlet....pořád máš pocit, že u tohohle zbývá čas na kopání se do prdelí?
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

Příspěvekod Muž na křídle » 14. 8. 2007, 20:33

Zed píše: ......10-11 43 pohyby, 11-12 27 pohybů, 12-13 18 pohybů, 13-14 35 pohybů, 14-15 28 pohybů, 15-16 30 pohybů.......úterý je po sobotě druhým nejslabším dnem....mě to vychází 30,1 letadel průměr na hodinu, to je co 2 minuty jeden přílet, nebo odlet....pořád máš pocit, že u tohohle zbývá čas na kopání se do prdelí?


a) Clovece delas jako by se te moje zhodnoceni pracovni naplne bagazistu nejak dotklo ci co.... o praci na TWR ve spicce ci mimo spicku jsem nerekl ani pumpa. :P Co je ale podstatne, stav veci 'normal ve spicce a nuda mimo spicku' versus 'hukot normalne, vohen ve spicce' se pro nas kontext nijak nelisi, pouze ta tvoje verze je ve finale jeste podstatne horsi pro zakazniky - cestujici letiste.

b) 30.1 letadla prumer je v tomto pripade naprosto zavadejici cislo, bagazisti vykladaj tolik letadel, kolik jich pristane, a ne nejakej vypoctenej prumer, to jako myslis ze by si nechavali nejaky letadla napozdejc, na nejakou jinou, slabsi hodinu, aby naplnili tu kvotu 30,1 ?? sorry, ale pocitat to jako prumer je fakt matematicky nevhodne. :oops:

c) Ve finale je to vsecko stejne uplne jedno, protoze vsichni vime, jaky je letiste Praha smesny a ubohy zarizeni, nema smysl tu resit cim vsim musis projit pri odletu kamkoliv, a hlavne ----kolik tam stoji Urquell pred odletem---- :wink:
To, ze vam rychly odboceni udelali jinde nez by bylo potreba, navic drahu znehodnotili nejakym lepidlem tak, ze ted v sezone je na mesic zavrena a druhou drahu nepostavej vubec asi nikdy, to jsou jen dalsi stripky do mozaiky.
Kdyz ale dojde na nejhorsi a nova draha se postavi, kapacita se stejne nezmeni, vetsinu casu bude po novy draze jen vitr kutalet prazdny kelimky od piva, vetsina letadel bude totiz misto startovani z krasny novy drahy stat ruzne po letisti a cekat desitky a desitky minut na slot, protoze bez pomerne zasadniho predelani struktury spodniho vzdusnyho prostoru, postupu a nejspis i novyho radarovyho systemu nahrazujiciho dozivajici E2000 bude porad propustnost priletovych a odletovych trati v nasem FIRu znacne omezena.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Zed » 18. 8. 2007, 7:56

MnK.....když pominu fakt, že se v zásadních věcech shodujeme ( potřeba bis-dráhy, rychlé výjezdy, Plzeň za 150,-, ostudné převážení cesťáků.....a mnoho jiného ), důvod mojí - možná trochu emotivní reakce - byl ten, že zde předkládáš na poměrně čteném fóru široké veřejnosti k věření, že se většinu dne na letišti nic, kromě kopání se do zadku nudou, neděje........, a na to já tvrdím, že nemáš pravdu. Já na tom letišti, narozdíl od Tebe, totiž pracuju. .......a přít se o to, jestli dá bagážníkům víc práce vyložit, nebo naložit.....na to se můžeme vykašlat ne? Nikdy se nedozvíš, jestli Ti ten kufr poškodil Arab v Marákeši, když si nastupoval, nebo tady vysloužilej poldovák, a kterej z nich se u toho kopal zadku.........atd......
Nechť si čtenář povšimne, že se nepouštím do úvah o kapacitě sektorů pražské oblasti, jejich slučování, rozdělování atd......Proč? Protože to NENÍ můj byznys. Protože do toho NEDĚDĚLÁM, a svými zavádějícími, rádobyodbornými komentáři bych mohl čtenáře uvést v omyl, nebo zmást.......a to bych nerad.
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

Příspěvekod Muž na křídle » 18. 8. 2007, 13:25

Zed píše:MnK.....když pominu fakt, že se v zásadních věcech shodujeme ( potřeba bis-dráhy, rychlé výjezdy, Plzeň za 150,-, ostudné převážení cesťáků.....a mnoho jiného ), důvod mojí - možná trochu emotivní reakce - byl ten, že zde předkládáš na poměrně čteném fóru široké veřejnosti k věření, že se většinu dne na letišti nic, kromě kopání se do zadku nudou, neděje........, a na to já tvrdím, že nemáš pravdu. Já na tom letišti, narozdíl od Tebe, totiž pracuju. .......a přít se o to, jestli dá bagážníkům víc práce vyložit, nebo naložit.....na to se můžeme vykašlat ne? Nikdy se nedozvíš, jestli Ti ten kufr poškodil Arab v Marákeši, když si nastupoval, nebo tady vysloužilej poldovák, a kterej z nich se u toho kopal zadku.........atd......
Nechť si čtenář povšimne, že se nepouštím do úvah o kapacitě sektorů pražské oblasti, jejich slučování, rozdělování atd......Proč? Protože to NENÍ můj byznys. Protože do toho NEDĚDĚLÁM, a svými zavádějícími, rádobyodbornými komentáři bych mohl čtenáře uvést v omyl, nebo zmást.......a to bych nerad.


Tak ono především nejde o to, kdo co dělá nebo nedělá, ale o rozložení provozu v průběhu dne, je zapotřebí odlišovat podstatné informace k tématu od přidané omáčky... 8)
Nicméně uznávám, že pro barvité dokreslení neradostné situace jsem nepoužil příliš vhodný příklad, takže těm, kdož byli uvedeni v omyl, se tímto omlouvám. :wink:
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Zed » 18. 8. 2007, 14:41

MnK....a mě nezbývá, Bohu žel, než Tvoje slova potvdit. Situace v Praze je, co se týče rozložení provozu, neradostná........, a v dohledu není žádné zlepšení, pokud je mi známo.....
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

curych

Příspěvekod jvas » 18. 8. 2007, 19:37

Já jsem zažil v Curychu situaci, kdy jsme dorazili do "fronty" na start a na runway stál minimálně 4 minuty Canadair (nevím, co startovalo před ním). Pak na dráhu vjel další Canadair a čekal tam okolo 2-3 minut. :shock: po něm jsme startovali my s A320 Fly Niki a čekali jsme zhruba stejnou dobu. Nedokážu si tedy představit, jak dlouho tam musel čekat chudák El Al se 737, když před ním startovala 777. Můžete mi to někdo vysvětlit?
Uživatelský avatar
jvas
 
Příspěvky: 43
Registrován: 29. 11. 2006, 15:43
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Stepan » 18. 8. 2007, 20:02

V Zurichu na letisti jsem se byl za plotem divat nekolikrat a myslim, ze to tajemstvi bude ukryte nekde v uzivani tech dri drah, co tam maji, vubec tak zajimave postavenych do "skoro trojuhelniku" navic s krizem.

10/28
14/32
16/34

Kolikrát jsem viděl, že prostě na jedné stojí opravdu několik minut letadlo, nic se neděje, ale z druhé vesele startují letadla a na třetí přistávají. Myslím, že stačí mít rádio naladěné na TOWER, a tajemství s trochou představivosti o slotech a komplikovanosti dopravy nad Bodamským jezerem je poměrně jednoduchou záhadou.
Stepan
 
Příspěvky: 29
Registrován: 30. 10. 2006, 12:38
Bydliště: Praha - Suchdol

Re: curych

Příspěvekod michalkrsek » 20. 8. 2007, 9:12

jvas píše:Já jsem zažil v Curychu situaci, kdy jsme dorazili do "fronty" na start a na runway stál minimálně 4 minuty Canadair (nevím, co startovalo před ním). Pak na dráhu vjel další Canadair a čekal tam okolo 2-3 minut. :shock: po něm jsme startovali my s A320 Fly Niki a čekali jsme zhruba stejnou dobu. Nedokážu si tedy představit, jak dlouho tam musel čekat chudák El Al se 737, když před ním startovala 777. Můžete mi to někdo vysvětlit?


Nekdy v roce 1999 jsme v ZRH rolovali na start asi 50 minut :-) B-747 Swiss Air Lines. Nevim, esli na podvozku neco sroubovali nebo kradli kufry, ale proste jsme metodou "cukni jednou o par metru za pet minut" pekne vyckali frontu.
michalkrsek
 
Příspěvky: 11
Registrován: 26. 7. 2007, 2:12

EIA paralelní dráhy

Příspěvekod Martin_V » 28. 12. 2007, 21:20

Na webu se v druhé polovině prosince objevila Dokumentace vlivů na životní prostředí (tedy EIA) k výstavbě paralelní dráhy v Ruzyni. Na připomínky je 30 dní od zveřejnění. http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP090

Většinou EIA srovnává záměr s nulovou variantou. V tomto případě zvolilo letiště pro rok 2012 jako srovnávací variantu (neuskutečnění záměru) pro mne překvapivou variantu, kdy hlavní provoz je směrován jako ARR 13 (přistání přes Kladno a Dobrovíz) a DEP 24 (starty přes Jeneč a Unhošť).

O kolik větší by podle Vás byla kapacita dráhového systému při provozu ARR 13 + DEP 24 (s občasným ARR 31) než při dnes obvyklém provozu ARR 24 + DEP 24 (+DEP 13 pro malá letadla)? Je to vůbec reálná varianta s ohledem na převažující směr větru? V roce 2012 uvažují v této variantě 570 pohybů za charakteristický den proti loňským 501 (a letošním 515) pohybům. To už se těch 55 pohybů za den navíc při současném systému na Ruzyni fakt nevejde?

Mohly by kromě vrtulových letadel startovat na RWY 13 se zatáčkou k jihu nad Zličín hned po startu i menší proudová letadla, třeba ARJ?
Martin_V
 
Příspěvky: 3
Registrován: 26. 12. 2007, 23:13

PředchozíDalší

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron