No speed limit

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

No speed limit

Příspěvekod FlightDetent » 24. 6. 2007, 18:20

Vynorily se me dalsi dve otazky, ktere opet lze zrejme resit lepe u piva nez takhle. Ale zase to vyjde levneji a dost mozna to i prezijeme. 8) Takze:

Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?

Jaky je vyznam "no speed limit below FL100" pri priletu do TMA Brno via ODNEM.

:?:
Naposledy upravil FlightDetent dne 25. 6. 2007, 4:37, celkově upraveno 2
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Re: No speed limit

Příspěvekod sirinx » 24. 6. 2007, 22:32

FlightDetent píše:Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?


Ptala jsem se na toto pred casem nejmenovaneho vyslouzileho eproucnika a pokud jsem to pochopila, tak proste jen ze neplati max 250 kts IAS.
Vlastne bych si ani nebyla jista, ze se pod to s nekterymi letadly, co na LKPR litaji, vubec da vejit... (?)

A ta poznamka o preziti ... ehm ... asi nechci vedet co to ma znamenat ;-)
sirinx
 
Příspěvky: 9
Registrován: 13. 6. 2007, 15:18

Re: No speed limit

Příspěvekod Michael » 25. 6. 2007, 8:47

sirinx píše:Vlastne bych si ani nebyla jista, ze se pod to s nekterymi letadly, co na LKPR litaji, vubec da vejit... (?)

To se určitě dá vejít :wink:

Akorát by mě zajímalo, proč se dává no speed limit na odletu, když v TMA Praha jako prostoru třídy C není omezení pod FL 100. Možná kvůli omezení některého SIDu? Nebo je to jen informativní pro ty, co se bojí přes 250 kts? :lol:
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Re: No speed limit

Příspěvekod Muž na křídle » 25. 6. 2007, 18:20

FlightDetent píše:Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?

Jaky je vyznam "no speed limit below FL100" pri priletu do TMA Brno via ODNEM.

:?:


Rizeni letadel v TMAch nerozumim, takze jen to, co jsem nasel v prislusne dokumentaci (AIP CZ):

V TMA Praha jedine nalezene omezeni rychlosti tykajici se odletu, je prikaz na nekterych (ne vsech) odletovych tratich neprekrocit rychlost 230 KTS v zatacce nad nekterymi body 'PRnejakycislo', napsano na mape SIDs.

V TMA Brno, stejne jako v jakemkoli jinem rizenem vzdusnem prostoru tridy D, je platne omezeni rychlosti pro vsechny lety IFR, max 250KTS IAS pod FL 100, napsano v definici trid vzdusnych prostoru.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod LS » 25. 6. 2007, 20:16

Jelikoz TMA Praha je tridy C, tak uvnitr TMA neplati rychlostni limit. V postupech pro LKPR je ale dano, ze pro prilety plati omezeni rychlosti 250kt na SLP1 (speed limit point), ktery je zadan 28DME od OKL a 220kt na SLP2, ktery je nejcasteji IAF. Takze pokud pilot dostane instrukci no speed limit na priletu neplati pro neho tyto limity. Na odletu zadne limity nejsou, takze je to zbytecne davat. Ale jak uz tu psal Muz na kridle, jsou dany take postupy pro odlety, ze do urcite vysky, je maximalni rychlosti XY, ale je to velmi kratke a plati to vetsinou pro prvni zatacku...
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Příspěvekod FlightDetent » 16. 8. 2007, 11:34

8) Zrejme tady nekde bude reditelstvi Microsoftu.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod FlightDetent » 16. 8. 2007, 11:36

LS píše: 220kt na SLP2
to bohuzel neni pravda
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod LS » 16. 8. 2007, 13:35

to bohuzel neni pravda


co neni pravda?
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Příspěvekod LS » 16. 8. 2007, 13:43

co neni pravda?


mas na mysli, ze je psano max 210+-10kts a neni 220kts? Mel jsem napsat, ze je to max 220kt :-D
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Příspěvekod FlightDetent » 16. 8. 2007, 15:46

Neni pravda, ze tam je napsano max 220 kt. Je tam napsano (bohuzel) ze je to max 190 az 220 kt. Kdyby na jizni spojce byla cedule s omezenim rychlosti 80-130 km/h tak bychom se chytali za hlavu.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod LS » 16. 8. 2007, 16:32

jak neni napsano, jasne je na STAR chartech napsano SLP2 max 220kts...
Potom v AIPu AD 2-LKPR-24 2.22.3.2.1 je taky jasne napsano, ze rychlostni omezeni je nasledujici:
3. MAX 210IAS+-10 kt IAS v bode SLP2, nebo
- v pripade radaroveho vektorovani v poloze pred posledni zatackou
- v pripade primeho priblizeni ve vzdalenosti priblizne 15NM od THR

Nevim co je na tom nejasneho
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Příspěvekod LS » 16. 8. 2007, 16:34

a neni nahodou ta tolerance z duvodu zmeny vetru atd. Proste jako pilot bych na AP nastavil 210kt a bylo by to, ne? A vubec mne nezajima jestli je to 200 nebo 220, proste je to 210kt +- tech 10. Rikejme tomu treba tolerance a nepresnost rychlomeru :-D
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57

Příspěvekod FlightDetent » 22. 8. 2007, 16:42

LS píše:jak neni napsano, jasne je na STAR chartech napsano SLP2 max 220kts...

Potom v AIPu AD 2-LKPR-24 2.22.3.2.1 je taky jasne napsano, ze rychlostni omezeni je nasledujici:
3. MAX 210IAS+-10 kt IAS v bode SLP2, nebo


Nase debata je sama dokladem toho, ze to jasne neni. Kdyz bude napsano na jizni spojce na ceduli cernym pismem na bilem podklade v cervenem krouzku 70-90 a ty pojedes 80 dostanes pokutu za prekroceni 70 nebo ne? Zaplatis ji kdyz si jel mene nez 90 nebo ne?

Nemusime se rozcilovat, ja tam stejne litam 210. Ale pokud je na jednom miste v AIP napsano 210 a na druhem 220 tak to rozhodne zadny etalon logiky neni. Me treba ucili, ze mapy jsou pouze vyobrazenim postupu zavazne definovaymi v textu. :D
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod LS » 23. 8. 2007, 8:47

mas pravduv tom, ze je to nesmyslne vysvetlene a lze si to vylozit ruzne a kazdy si to vyklada po svem. Poslu tyto pripominky na LIS a doufam, ze s tim neco udelaji.
LS
 
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 1. 2007, 21:57


Další

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron