Stránka 1 z 2

No speed limit

PříspěvekNapsal: 24. 6. 2007, 18:20
od FlightDetent
Vynorily se me dalsi dve otazky, ktere opet lze zrejme resit lepe u piva nez takhle. Ale zase to vyjde levneji a dost mozna to i prezijeme. 8) Takze:

Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?

Jaky je vyznam "no speed limit below FL100" pri priletu do TMA Brno via ODNEM.

:?:

Re: No speed limit

PříspěvekNapsal: 24. 6. 2007, 22:32
od sirinx
FlightDetent píše:Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?


Ptala jsem se na toto pred casem nejmenovaneho vyslouzileho eproucnika a pokud jsem to pochopila, tak proste jen ze neplati max 250 kts IAS.
Vlastne bych si ani nebyla jista, ze se pod to s nekterymi letadly, co na LKPR litaji, vubec da vejit... (?)

A ta poznamka o preziti ... ehm ... asi nechci vedet co to ma znamenat ;-)

Re: No speed limit

PříspěvekNapsal: 25. 6. 2007, 8:47
od Michael
sirinx píše:Vlastne bych si ani nebyla jista, ze se pod to s nekterymi letadly, co na LKPR litaji, vubec da vejit... (?)

To se určitě dá vejít :wink:

Akorát by mě zajímalo, proč se dává no speed limit na odletu, když v TMA Praha jako prostoru třídy C není omezení pod FL 100. Možná kvůli omezení některého SIDu? Nebo je to jen informativní pro ty, co se bojí přes 250 kts? :lol:

Re: No speed limit

PříspěvekNapsal: 25. 6. 2007, 18:20
od Muž na křídle
FlightDetent píše:Jaky je vyznam "no speed limit" pri odletu uvnitr TMA Praha?

Jaky je vyznam "no speed limit below FL100" pri priletu do TMA Brno via ODNEM.

:?:


Rizeni letadel v TMAch nerozumim, takze jen to, co jsem nasel v prislusne dokumentaci (AIP CZ):

V TMA Praha jedine nalezene omezeni rychlosti tykajici se odletu, je prikaz na nekterych (ne vsech) odletovych tratich neprekrocit rychlost 230 KTS v zatacce nad nekterymi body 'PRnejakycislo', napsano na mape SIDs.

V TMA Brno, stejne jako v jakemkoli jinem rizenem vzdusnem prostoru tridy D, je platne omezeni rychlosti pro vsechny lety IFR, max 250KTS IAS pod FL 100, napsano v definici trid vzdusnych prostoru.

PříspěvekNapsal: 25. 6. 2007, 20:16
od LS
Jelikoz TMA Praha je tridy C, tak uvnitr TMA neplati rychlostni limit. V postupech pro LKPR je ale dano, ze pro prilety plati omezeni rychlosti 250kt na SLP1 (speed limit point), ktery je zadan 28DME od OKL a 220kt na SLP2, ktery je nejcasteji IAF. Takze pokud pilot dostane instrukci no speed limit na priletu neplati pro neho tyto limity. Na odletu zadne limity nejsou, takze je to zbytecne davat. Ale jak uz tu psal Muz na kridle, jsou dany take postupy pro odlety, ze do urcite vysky, je maximalni rychlosti XY, ale je to velmi kratke a plati to vetsinou pro prvni zatacku...

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 11:34
od FlightDetent
8) Zrejme tady nekde bude reditelstvi Microsoftu.

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 11:36
od FlightDetent
LS píše: 220kt na SLP2
to bohuzel neni pravda

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 13:35
od LS
to bohuzel neni pravda


co neni pravda?

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 13:43
od LS
co neni pravda?


mas na mysli, ze je psano max 210+-10kts a neni 220kts? Mel jsem napsat, ze je to max 220kt :-D

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 15:46
od FlightDetent
Neni pravda, ze tam je napsano max 220 kt. Je tam napsano (bohuzel) ze je to max 190 az 220 kt. Kdyby na jizni spojce byla cedule s omezenim rychlosti 80-130 km/h tak bychom se chytali za hlavu.

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 16:32
od LS
jak neni napsano, jasne je na STAR chartech napsano SLP2 max 220kts...
Potom v AIPu AD 2-LKPR-24 2.22.3.2.1 je taky jasne napsano, ze rychlostni omezeni je nasledujici:
3. MAX 210IAS+-10 kt IAS v bode SLP2, nebo
- v pripade radaroveho vektorovani v poloze pred posledni zatackou
- v pripade primeho priblizeni ve vzdalenosti priblizne 15NM od THR

Nevim co je na tom nejasneho

PříspěvekNapsal: 16. 8. 2007, 16:34
od LS
a neni nahodou ta tolerance z duvodu zmeny vetru atd. Proste jako pilot bych na AP nastavil 210kt a bylo by to, ne? A vubec mne nezajima jestli je to 200 nebo 220, proste je to 210kt +- tech 10. Rikejme tomu treba tolerance a nepresnost rychlomeru :-D

PříspěvekNapsal: 22. 8. 2007, 16:42
od FlightDetent
LS píše:jak neni napsano, jasne je na STAR chartech napsano SLP2 max 220kts...

Potom v AIPu AD 2-LKPR-24 2.22.3.2.1 je taky jasne napsano, ze rychlostni omezeni je nasledujici:
3. MAX 210IAS+-10 kt IAS v bode SLP2, nebo


Nase debata je sama dokladem toho, ze to jasne neni. Kdyz bude napsano na jizni spojce na ceduli cernym pismem na bilem podklade v cervenem krouzku 70-90 a ty pojedes 80 dostanes pokutu za prekroceni 70 nebo ne? Zaplatis ji kdyz si jel mene nez 90 nebo ne?

Nemusime se rozcilovat, ja tam stejne litam 210. Ale pokud je na jednom miste v AIP napsano 210 a na druhem 220 tak to rozhodne zadny etalon logiky neni. Me treba ucili, ze mapy jsou pouze vyobrazenim postupu zavazne definovaymi v textu. :D

PříspěvekNapsal: 23. 8. 2007, 8:47
od LS
mas pravduv tom, ze je to nesmyslne vysvetlene a lze si to vylozit ruzne a kazdy si to vyklada po svem. Poslu tyto pripominky na LIS a doufam, ze s tim neco udelaji.

PříspěvekNapsal: 23. 8. 2007, 11:30
od FlightDetent