Moderátoři: hh, Muž na křídle
FlightDetent píše:Odpoved "will try" je samosebou spatne. Co s tim, nahlas to, stezuj si. S ATC se delaji schuzky, ocividne potrebujem to dostat oficialne jako befel, ze tudy cesta nevede. Problem je, ze to nemam jak zjistit. FMS mi pise predikci 286 na RAPET, po dvou letech vim, ze tam budu mit tak 277 a tech trista ft dotahnu. Ale tak jak se meni pocty letadel z roku na rok (4/7/12) tak se meni i pocty pilotu a zrovna letos najare byla temer polovina cerstva po vycviku. A je prirozene, ze si davaji rezervu a jen casem zjisti, zdali byla nebo nebyla zbytecna a vam komplikuje situaci. A proste "maybe" neakceptuj. CL 280 to reach be Rapet - CL280 to reach by Rapet, we will try - confirm not able FL280 rapet? Zrovna v tomhle se da udelat jasno pomerne rychle a kazdy si propriste uvedomime, ze to je odpoved k nicemu.
A to se projevuje i v klesani. A319 s 70 lidmi z ODS bude mit vypoctenou rychlost TOD/FL100 266 kt, a 320 s 130 pax z KBP IAS295. Pokud je KBP zpozdeny, klidne si tam 320 kt dam, a ocekavam, ze pokud se to nehodi, tak se to vcas dozvim a nemam nejmensi problem to upravit. V AMS maji na NORKU omezeni STAR FL280 a rychlost mezi 280-300 kt a je to jasne jak facka. V Praze je SL2 cituji "maximum 210 kt +/- 10" coz je strasny logicky nesmysl. Sam vnimam, jakym zbesilym rozptylem profilu a rychlosti letame, ale budto si nas srovnate podle potreby, anebo budeme cekat dva roky nez se vykrystalizuje nejaky standard. A na jare budou dalsi 4 letadla tedy nejmene 40 novych pilotu.
Takze "DES FL150 Bodal1R RWY 31 DCT VLM no speed restrictions" si kazdy vylozi tak, ze muzeme letet jak chceme. Coz muze u A319 byt 265 na 35 DME OKL (FL100), potom 250 na KENOK a pak 195 na 12 OKL 170 na FAF. A za tri minuty poleti zpozdeny charter z Egypta a pro me bude zase logicke letet M,80/330 kt, FL 100 budu mit taky na 35 OKL, tam dam 275 na KENOK+5 doklesam 4000 a na 15 DME PG zacnu brzdit z 275 na 200 do G/S. Jiny kolega by me za to zfackoval doruda ze jsem hazarder a poleti 300 kt do FL 100, tu bude mit na 40 DME, bude vyzadovat klesani pod TMA a potom poleti 250/220. A ma pravdu. Prvni rok jsme letali s 321 skoro vic nez z 320 a tedka je to jednou za mesic a ona se skutecne chova trosku jinak, ale uz nemame moznost si osahat jak presne.
sirinx píše:Kdyz jsme u toho Jaktoze na tom simulatoru jumbo, ktere dostalo "maintain high speed", ve FL330 leti M .79? To mi nepripada moc normalni, i kdyz tedka zadnou letovou obalku B747 nemuzu vygooglit..
Muž na kÅ™Ãdle píše:Tak to je proste chyba lidskyho faktoru...
Na druhou stranu takova instrukce neni zrovna moc smysluplna, od jumba leticiho v hladine spis chci nejakou urcitou presnou rychlost, a ne nic nerikajici nemastne neslane 'high'. :wink:
sirinx píše:Tady se musim ospravedlnit, on to zrovna tenhle instruktor ma takhle rad A u ostatnich to nerikam!
Muž na křídle píše:[ Ale psat to a stezovat si mi prijde jako zbytecne radikalni reseni, rozhodne je ale nekde chyba, nedokazu si predstavit, ze by nekdo potvrdil heading 240, a pak letel 220, protoze to proste zkusil... vydane letove povoleni sluzbou rizeni letoveho provozu k dosazeni urcite vysky nad nejakym bodem nebo narizeni urcite rychlosti klesani nebo stoupani je ale ze stejnych duvodu jako treba ten heading, a tak by s nim melo byt podle toho nakladano.
Zpět na Řízení letového provozu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník