VIP lety

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

VIP lety

Příspěvekod Papinak73 » 13. 3. 2007, 15:59

Nevíte někdo jak je to teď ve světě s upřednosťováním vládních letů od ŘLP?Zda jsou považovány za normální linky nebo mají nějaké výhody?
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Re: VIP lety

Příspěvekod Muž na křídle » 14. 3. 2007, 10:36

Papinak73 píše:Nevíte někdo jak je to teď ve světě s upřednosťováním vládních letů od ŘLP?Zda jsou považovány za normální linky nebo mají nějaké výhody?

Urcite druhy vladnich letu jsou poli 18 letoveho planu oznaceny STS/HEAD. Co se tyce primo jejich rizeni a pripadneho nejakeho uprednostnovani kdyz uz jsou ve vzduchu, nema toto oznaceni zadny vliv, vsichni jsou si rovni. Ze vzduchu to maj na zem volnym padem v horicich troskach vsichni stejne daleko. Jedina jejich vyhoda je, ze let v letovem planu oznaceny jako STS/HEAD je automaticky vyjmut z centralniho rizeni toku, takze nemuze dostat slot.

Pak jsou jeste nejake specificke zpusoby zachazeni s timto letem kdyz je na zemi, ale to je vicemene jen dnes uz nepochopitelne a nesmyslne oznaceni techto letu zkratkami SD 01 - SD XY, coz znaci let Statni Dulezitosti :!: a v dusledku to znamena aplikaci prapodivnych opatreni pozustalych jeste z dob vlady rude chatry, napriklad se pred pristanim takoveho letu kontroluje draha, cimz se zdrzuji ostatni letadla, vyhlasuje se mistni pohotovost, takze hasici nastartujou trambusy, zapnou majaky, vyjedou metr pred hasicarnu a turujou motory, a v neposledni rade se v prostoru odbavovaci plochy jih vyhlasi takzvany motorovy klid, aby soudruhy pri francouzacich snad nahodou nerusil prave vzletajici policejni vrtulnik letici nekomu na pomoc. :roll:
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Papinak73 » 14. 3. 2007, 14:28

Díky za vyčerpávající odpověď.V AK se k tomu nějak nedostanu :D a dříve když jsem se dostal,tak se bylo prostě na zemi :cry:
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Příspěvekod FlightDetent » 14. 3. 2007, 16:15

Pokud si dobre vzpominam, v CR maji na /HEAD narok prezident a premier.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Statni letadla

Příspěvekod Kolben » 14. 3. 2007, 17:10

Ahoj, slysel jsem, ze statnim letadlum se nesmi davat direct, ale muzou se vektorovat. Nevite nekdo jestli je to pravda a jestli jo tak proc?
Kolben
 
Příspěvky: 2
Registrován: 14. 3. 2007, 17:03

Re: Statni letadla

Příspěvekod Muž na křídle » 14. 3. 2007, 18:51

Kolben píše:Ahoj, slysel jsem, ze statnim letadlum se nesmi davat direct, ale muzou se vektorovat. Nevite nekdo jestli je to pravda a jestli jo tak proc?


Kratka odpoved: NENI to pravda.

Dlouha odpoved: Prelet ciziho staniho letadla nad uzemim naseho statu podleha diplomatickemu povoleni, ktere vydava Ministerstvo dopravy, Ministerstvo zahranici, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo financi a Ministerstvo obrany. Toto diplomaticke povoleni je platne pro urcity let letici po urcite trati, tim padem by tato trat teoreticky nemela byt svevolne menena bez vedomi vsech vyse uvedenych ministerstev. Je myslim docela jasne, ze ziskat takovou zmenu povoleni je naprosto nerealne. Hlavne by bylo blahove domnivat se, ze se statni letadlo necha srazit s jinym letadlem nebo proletet bourkou s krupobitim jen z toho duvodu, ze nema povoleni prislusnych ministru.
Navic posledni dobou se stale vice povoluji prelety statnich letadel napr. Luftwaffe nebo USAF + mobility command generalne pro vsechna jejich letadla na cely rok dopredu a pro vsechny trate, coz cini cele vyse uvedene zcela irelevantnim.
Takze, statni letadla se vesele vektoruji a posilaji direct uplne stejne jako letadla nestatni. :wink:
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Oblastni sit trati ATS

Příspěvekod Kolben » 21. 3. 2007, 18:10

Muz na kridle: dik za odpoved, jeste by me zajimala jedna vec, co je to oblastni sit trati ATS? Narazil jsem na to v L11 doplnek 1 u oznacovani trati.
Kolben
 
Příspěvky: 2
Registrován: 14. 3. 2007, 17:03

Příspěvekod jakubv » 30. 7. 2007, 20:15

MnK: jen jsi asi zapoměl dodat, že jsou i specifická státní letadla, jako AF1, kolem kterého se dělá dusno, vyhlašuje se motorovej klid na míle daleko a bežné linky se nechají spalovat kerosin nad nic netušícím obyvatelstvem v krusích :lol:
(nebo se snad pletu a ty obrazovky z SBS1, co jsou na netu z příletu AF1 do PRG si někdo namaloval sám doma???)
jakubv
 
Příspěvky: 19
Registrován: 6. 1. 2007, 13:23


Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron