Call sign

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Call sign

Příspěvekod dider » 23. 2. 2007, 17:25

Jedna věc mi není jasná. Proč mají některé lety klasický call sign jako například Lufthansa 3269.....nebo mají callsign DLH7FT? Dík za odpověď.
dider
 
Příspěvky: 10
Registrován: 16. 10. 2006, 9:54
Bydliště: Praha

volačky

Příspěvekod marfik » 23. 2. 2007, 20:33

Je to jednoduché, před několika lety s tím začala právě DLH- protože bylo hodně podobných a stejných čísel, tak se do volaček zavedla i písmena, aby se snížila možnost přeslechů. Pokud vím, volačky "náhodně" vytváří počítač a DLH a většina dalších je nepoužívá u dalkových linek, kde jsou většinou max. 3 čísla (DLH 714/715 RJAA, DLH 600 OIII....) Bylo to doporučení ICAO. Bohužel teď už je stituace zase jiná, např. minulý týden DLH 7 EP a CSA 2 EP (čísla jenom tuším :-) ) oba z LKPR a DLH "skočila" na povolení CSA, ale naštěstí to Atco zachytil. Také spousta společností používá "chytré" koncovky: LHBP= BAW xy BP, EZY yx BP, takže se to trošku minulo učinkem, protože v Budapešti pak všichni končí na "bravo papa", ale i to se zlepšuje a společnosti od toho ustupují. Občas je docela náročné některé kombinace vyslovit :-)
marfik
 
Příspěvky: 41
Registrován: 8. 1. 2007, 15:54
Bydliště: Praha

Příspěvekod FlightDetent » 1. 3. 2007, 10:52

U CSA to vzniklo podobne, cisla letu byla shodna jako cisla linek v letovem radu, treba UK zacinalo na 6. Potom se nad nemeckem mohlo stat, ze letela letadla 676, 673, 637 v kratkem sledu. A dotoho se pripojila CDG, 767 a jeste lepe v protismeru 768. Pokud jsem se doslechl tak nikdy kvuli tomu nedoslo k zadne udalosti (occurence), ale proste se jednou vymyslelo (nekdo konkretni), ze je potreba s tim neco udelat.

Prvni byly Kosice - K7A a K7B a okolo toho spostu prace, aby se callsign nemichal v zadnych systemech s cislem linky. Tady se treba ukazalo, ze CSAK7A v FPL se na systemech RLP zobrazi jako "CSAK 7A". Potud CSA plati konvence CSA_cislo_neco_neco_(neco).

Je to naprosto vynikajici, treba odlety SVX a KUF jsou v podobnou dobu a castecne i po stejne trati pod cisly 910 a 912. K preslechum dochazelo sem tam uz na Ruzyni, stejne tak dale po ceste, a dokonce i k prohozeni letadel v hlavach ATCO (zamena vystupnich bodu, darovani nesmyslnych DCT). Samara uz ma alfanumeriku a vse je v poho.

Dalsi perfektni priklad jsou SVO. 892 tam, 893 zpatky. Druha rotace 894 tam, 895 zpatky. Trat je vice mene obousmerna, a pokud se leti podle letoveho radu tak se 893 a 894 potkavaji presne nad bodem RATIN, coz je FIR rozhrani Minsk/Moskva, rozhrani EUR RVSM/CVSM a rozhrani FL/STD, cistota RT prenosu a standardu AJ je, rekneme castecne snizena. Kdo vi, uz vidi, ze to smrdi. Ovsem, prvni linka lita jako CSA 92D/93D, problem vyresen, jeste nez vznikl.

Fyzicky se to dela tak, ze nekdo sedi nad navrhy letoveho radu a aktivne s predstihem vyhledava mozne konflikty, povetsinou odlet/prilet z PRG a potom se podle hlaseni posadek upravuji situace vznikle na trati, vzdy na volaci znaky ktere jsou rucne sestaveny, aby sly dobre "do huby", vtipnost se pripousti CSA 6KG a 7KG. Protoze pouzivany Si-Es-Ej je (namisto schvaleneho CSA Lines) je zamenitelny s EZY a Swiss, sem tam se stane, ze nejake to eko-papa mame stejne jako oni. Jestli bych byl donucen nekomu rict co je v celem CSA na svetove spickove urovni, tak prediktivni a dynamicke pridelovani alfanumerickych volacich znaku bude na seznamu hodne zkraje.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Muž na křídle » 1. 3. 2007, 20:37

...Protoze pouzivany Si-Es-Ej je (namisto schvaleneho CSA Lines)...

A pouziva to vubec nekdo ? Setkal ses nekdy nekde s tim, ze by vam rikali 'csa-lines' ?

BTW, jak se ted rika CSA v Americe? V nejakem vyukovem poradu z devadesatych let pro piloty o letani po NATS od cpt. Slovacka, rikali jeho Il-62 od Gander Oceanic az po Kennedy Ground vsude 'czechoslovak'. Nevim tedy presne jestli to bylo z devadesatych let....to jen tipuju, v Praze se litalo sice uz na stopy ale jeste na 'emila', RWY byla jeste 25, ale Il62 uz mela novy barvy, tedy bez 'ok-jet' na ocase.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod marfik » 1. 3. 2007, 23:08

FlightDetent píše:Prvni byly Kosice - K7A a K7B a okolo toho spostu prace, aby se callsign nemichal v zadnych systemech s cislem linky. Tady se treba ukazalo, ze CSAK7A v FPL se na systemech RLP zobrazi jako "CSAK 7A". Potud CSA plati konvence CSA_cislo_neco_neco_(neco).


Na "Čáky" si vzpomínám, byla to docela sranda, než jsme to prokoukli :-)
Jinak mám pocit, že se tomu si es ej (taky by mě zajímalo, jestli někdo používá CSA lines) věnují, asi se nelze vyhnout nějaké podobnosti.

Dalších "hezkých" je spousty, předpokládám, že "posluchači" je již zachytili :-)
takže jen pro zajímavost dávám dvě dnešní volačky, při kterých jsem si vzpomněl na toto forum: BER 0WS a RYR 2PB2 :-)

Letu zdar m.
marfik
 
Příspěvky: 41
Registrován: 8. 1. 2007, 15:54
Bydliště: Praha

Příspěvekod Muž na křídle » 7. 3. 2007, 18:32

No, neni taky kazdej den posviceni, dnes odstartoval CSA 616 do Amstru, a hned za dve minuty po nem CSA 7616 do Zenevy, takze v CR na vsech frekvencich byli oba zaroven..... :roll: 8) 8)
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod dider » 9. 3. 2007, 14:00

Supr, dík za všechny příspěvky. :idea:
dider
 
Příspěvky: 10
Registrován: 16. 10. 2006, 9:54
Bydliště: Praha


Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron