Návrat na letiště

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

Návrat na letiště

Příspěvekod Luci » 18. 10. 2006, 22:17

za jak dlouho se může letadlo vrátit zpátky na letiště, odkud odstartovalo? Před měsícem prý OK-TVR chytlo při vzletu v BUD ptáka a do 5 minut už bylo zpátky na zemi. Neni to ňák brzo? :roll: :roll:
Luci
 
Příspěvky: 17
Registrován: 15. 10. 2006, 12:03

Re: Návrat na letiště

Příspěvekod Muž na křídle » 19. 10. 2006, 4:53

Luci píše:za jak dlouho se může letadlo vrátit zpátky na letiště, odkud odstartovalo? Před měsícem prý OK-TVR chytlo při vzletu v BUD ptáka a do 5 minut už bylo zpátky na zemi. Neni to ňák brzo? :roll: :roll:


Zalezi na vice faktorech, zejmena:

1. duvod navratu/povaha nouzove situace
2. typ letadla

737 muze pristat hned po startu, udela okruh kolem letiste a hned zas pristane.

747 natankovana pro 10ti hodinovy let nemuze pristavat okamzite, je moc tezka a musi se zbavit pred pristanim zateze, tedy vypustit spoustu paliva, tj. nejdriv lita a vypousti palivo, pak teprv muze pristat.

JENZE:

paklize 747 bude mit pozar na palube, samozrejme pristane okamzite, protoze poskozeni letadla ktere muze vzniknout pri prekroceni maximalni vahy pro pristani je do jiste miry zanedbatelne ve srovnani s rizikem plynoucim z nekontrolovatelneho sireni pozaru na palube.

stejne tak, 737 se zavadou napr. na podvozku nebude pristavat okamzite, ale bude klidne i nekolik hodin vylitavat palivo (737 vypoustet nemuze) a pak teprv pujde zkusit pristat, z duvodu minimalizace rizika pozaru od vytekajiciho paliva pri nezdarenem pristani.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Re: Návrat na letiště

Příspěvekod Luci » 19. 10. 2006, 17:16

Muž na křídle píše:
Luci píše:za jak dlouho se může letadlo vrátit zpátky na letiště, odkud odstartovalo? Před měsícem prý OK-TVR chytlo při vzletu v BUD ptáka a do 5 minut už bylo zpátky na zemi. Neni to ňák brzo? :roll: :roll:


Zalezi na vice faktorech, zejmena:

1. duvod navratu/povaha nouzove situace
2. typ letadla

737 muze pristat hned po startu, udela okruh kolem letiste a hned zas pristane.

747 natankovana pro 10ti hodinovy let nemuze pristavat okamzite, je moc tezka a musi se zbavit pred pristanim zateze, tedy vypustit spoustu paliva, tj. nejdriv lita a vypousti palivo, pak teprv muze pristat.

JENZE:

paklize 747 bude mit pozar na palube, samozrejme pristane okamzite, protoze poskozeni letadla ktere muze vzniknout pri prekroceni maximalni vahy pro pristani je do jiste miry zanedbatelne ve srovnani s rizikem plynoucim z nekontrolovatelneho sireni pozaru na palube.

stejne tak, 737 se zavadou napr. na podvozku nebude pristavat okamzite, ale bude klidne i nekolik hodin vylitavat palivo (737 vypoustet nemuze) a pak teprv pujde zkusit pristat, z duvodu minimalizace rizika pozaru od vytekajiciho paliva pri nezdarenem pristani.


děkuju :lol:
Luci
 
Příspěvky: 17
Registrován: 15. 10. 2006, 12:03

Příspěvekod skater » 19. 10. 2006, 18:27

A palivo se vypouští i nad pevninou?
skater
 
Příspěvky: 4
Registrován: 18. 10. 2006, 15:58

Příspěvekod Muž na křídle » 20. 10. 2006, 15:04

skater píše:A palivo se vypouští i nad pevninou?


Jasne, kdykoliv je to nutne.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Zed » 20. 10. 2006, 16:42

LUCI.......kapitána toho letu, který zmiňuješ v souvislosti se střetem s ptáky v LHBP, znám a můžu ho řadit mezi svoje přátele. Let opravdu trval 5 minut, mašina sedala o dvě tuny paliva nad limit s vibracemi na obou motorech.......z nich pak vytahali kopu mrtvých špačků - několik desítek. Myslím, že to je ten případ, kdy kvalitní a rychlé rozhodování plus tisíce nalítaných hodin zkušeností zabránily tomu nejhoršímu. Stroj pak pochopitelně, kromě generálky motorů, potřeboval i důkladnou prohlídku draku kvůli tomu palivu......
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

Návrat na letiště

Příspěvekod capri » 20. 10. 2006, 23:13

za jak dloho se 747 dokaze zbavit toho paliva na 10 hodinovy let kdyz ho bude vypoustet ????je nejaka norma v jake vysce ho muze vypoustet to palivo ???? :lol:
Uživatelský avatar
capri
 
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 10. 2006, 21:52
Bydliště: prague-donetsk-makievka

Příspěvekod Pavel » 21. 10. 2006, 0:32

Zed píše:LUCI.......kapitána toho letu, který zmiňuješ v souvislosti se střetem s ptáky v LHBP, znám a můžu ho řadit mezi svoje přátele. Let opravdu trval 5 minut, mašina sedala o dvě tuny paliva nad limit s vibracemi na obou motorech.......z nich pak vytahali kopu mrtvých špačků - několik desítek. Myslím, že to je ten případ, kdy kvalitní a rychlé rozhodování plus tisíce nalítaných hodin zkušeností zabránily tomu nejhoršímu. Stroj pak pochopitelně, kromě generálky motorů, potřeboval i důkladnou prohlídku draku kvůli tomu palivu......


ale ale......za a: dvě tuny paliva nad limit neznamená,že sedá s nadváhou..
za b: vibrace na motorech jsou a budou a těžko z nich tahali špačky, maximálně peří, a pokud šli i dovnitř, tak boroskopií zjišťovali co je poškozeno nebo pouze ušpiněno, a podle toho se určuje co s motorem dál....ve většině případů nastane poškození lopatek fanu,které se dají bez větších problémů vyměnit a jede se dál.....
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod Zed » 21. 10. 2006, 9:10

Pavel......milerád Ti dám kontakt na pana kapitána.....jak jsem koupil, tak prodávám.......
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

Příspěvekod Lucky » 21. 10. 2006, 9:16

Zed píše:Pavel......milerád Ti dám kontakt na pana kapitána.....jak jsem koupil, tak prodávám.......


Napsal si to dobre.Pan kapitan nevidel asi nikdy jak vypada motor po nasati ptaka.Tak ti rekl ze je tahaly cely :) Jinak vetsinou z nich nic nezbyde a jeste k tomu to strasne smrdi :)
Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod Pavel » 21. 10. 2006, 9:23

Lucky píše:
Zed píše:Pavel......milerád Ti dám kontakt na pana kapitána.....jak jsem koupil, tak prodávám.......


Napsal si to dobre.Pan kapitan nevidel asi nikdy jak vypada motor po nasati ptaka.Tak ti rekl ze je tahaly cely :) Jinak vetsinou z nich nic nezbyde a jeste k tomu to strasne smrdi :)


kafilérkou.....když se včas nezavře odběr vzduchu,tak si cesťáci užijou:)
Pavel
Pavel
 
Příspěvky: 101
Registrován: 13. 10. 2006, 19:46

Příspěvekod Zed » 21. 10. 2006, 11:14

...nechci, aby to vypadalo, že couvám, ale nikdo neříkal, že celý.....jinak samozřejmě důvěřuji odborníkům.....
Zed
 
Příspěvky: 27
Registrován: 17. 10. 2006, 7:25

Re: Návrat na letiště

Příspěvekod Jirkapilot » 21. 10. 2006, 14:44

capri píše:za jak dloho se 747 dokaze zbavit toho paliva na 10 hodinovy let kdyz ho bude vypoustet ????je nejaka norma v jake vysce ho muze vypoustet to palivo ???? :lol:

Staci se podivat na google, odpoved mas napr. zde: http://www2.abc.net.au/science/k2/stn/d ... 16771.shtm

Tzn. u 747ky pribl. 10 tun paliva za 4 minuty a rozdil mezi max. vzletovou a max. pristavaci hmotnosti je nejakych 90 tun...takze plne nalozena 747ka se dostane na max. pristavaci hmotnost za zhruba 36 minut vypousteni paliva. Samozrejme, zalezi na povaze a stavu nouze, bude-li to opravdu nezbytne nutne, bude sedat i s letadlem tezsim, nez je ta max. pristavaci hmotnost.

Co se minimalni vysky pro vypousteni tyka, nektere zdroje uvadeji 5000ft, nektere zase 6000ft /zde pritomni ridici to jiste doplni/...
Jirkapilot
 
Příspěvky: 14
Registrován: 16. 10. 2006, 12:13

Re: Návrat na letiště

Příspěvekod Muž na křídle » 23. 10. 2006, 6:49

Jirkapilot píše:Co se minimalni vysky pro vypousteni tyka, nektere zdroje uvadeji 5000ft, nektere zase 6000ft /zde pritomni ridici to jiste doplni/...


Ta minimalni vyska stanovena v AIPu je letova hladina 60. Doporucuje se ale mimo TMA dodrzovat minimalne FL 130, tj. zustat min. 3000 ft nad prostorem tridy E. Jelikoz se ale jedna o nouzovou situaci, nelze samozrejme predpisem osetrit vsechny pripady, takze se muze stat ze nebude mozne dodrzet ani 130, ani 60. Pak je nutne pouze respektovat minimalni sektorove vysky pro danou oblast, kvuli zabraneni srazky letadla s terenem.
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod FlightDetent » 24. 10. 2006, 9:27

Jinde maji treba presne vyhrazene oblasti, nebo zvlastni "vyckavaci" obrazce primo pro vypousteni paliva. Nejvetsi vtip je ale vtom, ze pri vypousteni se palivo rozprasuje na velice jemny aerosol a nasledne se vypari, takze na zem/vodni hladinu nikdy nedopadne.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Další

Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron