Moderátoři: hh, Muž na křídle
Luci píše:za jak dlouho se může letadlo vrátit zpátky na letiště, odkud odstartovalo? Před měsícem prý OK-TVR chytlo při vzletu v BUD ptáka a do 5 minut už bylo zpátky na zemi. Neni to ňák brzo?
Muž na křídle píše:Luci píše:za jak dlouho se může letadlo vrátit zpátky na letiště, odkud odstartovalo? Před měsícem prý OK-TVR chytlo při vzletu v BUD ptáka a do 5 minut už bylo zpátky na zemi. Neni to ňák brzo?
Zalezi na vice faktorech, zejmena:
1. duvod navratu/povaha nouzove situace
2. typ letadla
737 muze pristat hned po startu, udela okruh kolem letiste a hned zas pristane.
747 natankovana pro 10ti hodinovy let nemuze pristavat okamzite, je moc tezka a musi se zbavit pred pristanim zateze, tedy vypustit spoustu paliva, tj. nejdriv lita a vypousti palivo, pak teprv muze pristat.
JENZE:
paklize 747 bude mit pozar na palube, samozrejme pristane okamzite, protoze poskozeni letadla ktere muze vzniknout pri prekroceni maximalni vahy pro pristani je do jiste miry zanedbatelne ve srovnani s rizikem plynoucim z nekontrolovatelneho sireni pozaru na palube.
stejne tak, 737 se zavadou napr. na podvozku nebude pristavat okamzite, ale bude klidne i nekolik hodin vylitavat palivo (737 vypoustet nemuze) a pak teprv pujde zkusit pristat, z duvodu minimalizace rizika pozaru od vytekajiciho paliva pri nezdarenem pristani.
Zed píše:LUCI.......kapitána toho letu, který zmiňuješ v souvislosti se střetem s ptáky v LHBP, znám a můžu ho řadit mezi svoje přátele. Let opravdu trval 5 minut, mašina sedala o dvě tuny paliva nad limit s vibracemi na obou motorech.......z nich pak vytahali kopu mrtvých špačků - několik desítek. Myslím, že to je ten případ, kdy kvalitní a rychlé rozhodování plus tisíce nalítaných hodin zkušeností zabránily tomu nejhoršímu. Stroj pak pochopitelně, kromě generálky motorů, potřeboval i důkladnou prohlídku draku kvůli tomu palivu......
Zed píše:Pavel......milerád Ti dám kontakt na pana kapitána.....jak jsem koupil, tak prodávám.......
Lucky píše:Zed píše:Pavel......milerád Ti dám kontakt na pana kapitána.....jak jsem koupil, tak prodávám.......
Napsal si to dobre.Pan kapitan nevidel asi nikdy jak vypada motor po nasati ptaka.Tak ti rekl ze je tahaly cely Jinak vetsinou z nich nic nezbyde a jeste k tomu to strasne smrdi
capri píše:za jak dloho se 747 dokaze zbavit toho paliva na 10 hodinovy let kdyz ho bude vypoustet ????je nejaka norma v jake vysce ho muze vypoustet to palivo ????
Jirkapilot píše:Co se minimalni vysky pro vypousteni tyka, nektere zdroje uvadeji 5000ft, nektere zase 6000ft /zde pritomni ridici to jiste doplni/...
Zpět na Řízení letového provozu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků