Stránka 2 z 5

Důvody

PříspěvekNapsal: 3. 6. 2007, 20:20
od Stepan
A co je nejčastějším důvodem "smrti" - schopnosti (resp. neschopnosti) uchazeče, anebo spíše ty kritické penízky po dobu dvou let a malá vůle lidí to s nima přežít?

Děkuji a naslyš, Štěpán

Kritické peníze..?

PříspěvekNapsal: 3. 6. 2007, 22:44
od JaM
Tomu trošku nerozumím. Kritické by ty peníze mohly být po dobu základního výcviku asi pro někoho, kdo živí rodinu či splácí nejaké půjčky. Ve výcviku pokračovacím je výplata vyšší a přestože od letošního roku o čtvrtinu snížená, pořád jde o slušné peníze.
Osobně se divím lidem, co si stěžují. Do výcviku nemusíme vložit ani korunu, máme příspěvek na stravu, v základním výcviku zdarma bydlení, k tomu všemu pobíráme výplatu - a přitom se jenom učíme a "hrajeme si" se simulátorem.
Pokud má někdo malou vůli to s těmi penězi vydržet, stejně to vydrží. Jednak proto, že lidé sem chodí, neboť tu práci dělat chtějí (ať už jsou motivací zájem o letectví nebo slibovaná mzda ŘLP), jednak máme cosi, čemu se říká STABILIZAČNÍ DOHODA, díky které -alespoň oficiálně- lze výcvik ukončit pouze pro neschopnost.
Neschopnost ovšem neznamená, že by člověk byl lempl. Zkrátka se až během výcviku (nejednou po stovkách hodin ON-JOB TRAININGU) zjistí, že ten člověk se pro tuto práci nehodí. Neudělá zkoušku nebo vykazuje dlouhodobě slabé či kolísavé výkony.

Pokud někdo během výcviku "honí prachy" a brblá, že má málo, potom si troufám říct, že má nedostatek soudnosti. Chápu, že pro někoho, kdo platí např. nájem a má dítě/děti, může být výplata nedostatečná, nicméně finanční vyhlídky se uchazeči dozví nejpozději při závěrečném pohovoru před komisí a každý může své přijetí odmítnout.

PříspěvekNapsal: 3. 6. 2007, 22:53
od marfik
Neschopnosti- plat žáka je na velmi slušné úrovni!!!

PříspěvekNapsal: 4. 6. 2007, 7:32
od Stepan
Když dnes koukám, jak jsem se zaptal, tak bych odpovídal asi stejně :-)

Pokud si chci udělat pilotní výcvik při práci, zaplatím za něj jako za pěkné nové auto - tady u ŘLP je součástí dalšího výcviku a ještě placeného.

Jenom mě připadalo zvláštní, že po všech testech, výběrech, a já nevím čem ještě je úmrtnost uchazečů taková, že z 8 lidí zbudou k reálnému použití 2.

Bohužel si ale stejně myslím, že mnoho schopných lidí, kteří mají, jak už bylo uvedeno v příspěvcích výše hypotéky, děti, rodinu, hrubý plat žáka 12 900,- Kč přestože nedobrovolně, přesto reálně odradí.

PříspěvekNapsal: 4. 6. 2007, 13:07
od JaM
Stepan píše:Jenom mě připadalo zvláštní, že po všech testech, výběrech, a já nevím čem ještě je úmrtnost uchazečů taková, že z 8 lidí zbudou k reálnému použití 2.

Bohužel si ale stejně myslím, že mnoho schopných lidí, kteří mají, jak už bylo uvedeno v příspěvcích výše hypotéky, děti, rodinu, hrubý plat žáka 12 900,- Kč přestože nedobrovolně, přesto reálně odradí.


AD 1) Od FEASTu si slibují lepší úspěšnost běhěm výcviku, ale žádným předvýběrem nelze poznat, zda se člověk pro tuto práci hodí. Pouze lze odhalit, zda má či němá nějaké empiricky stanovené předpoklady.

AD 2) Ale lidé s dětmi si berou půjčky na "piloťák", který je stojí mnohem víc, než by je stál kurz ŘLP, tak si dle mého názoru mohou vzít půjčku na překlenutí oněch osmi měsíců základního výcviku.

PříspěvekNapsal: 6. 6. 2007, 21:02
od david.e
má někdo zkušenosti s oborem řízení let. provozu na DF CVUT ? co když po absolvování dejme tomu těchto 6-ti let se zjistí že pro tuto práci opravdu nejsem, je nějaká reálná možnost uplatnní u této společnosti např v ekonomickém směru ?

PříspěvekNapsal: 7. 6. 2007, 7:16
od Muž na křídle
david.e píše:má někdo zkušenosti s oborem řízení let. provozu na DF CVUT ? co když po absolvování dejme tomu těchto 6-ti let se zjistí že pro tuto práci opravdu nejsem, je nějaká reálná možnost uplatnní u této společnosti např v ekonomickém směru ?


Obávám se, že obor řízení letového provozu na FD ČVUT nemá s prací ATCO vůbec nic společného.... každopádně neexistuje způsob, jak studováním tohoto oboru zjistit, zda se na tu práci hodíš, nebo ne. Domnívám se, že tento obor je určen spíš právě k uplatnění se v "ekonomickém směru" tohoto odvětví dopravy.
Nicméně není problém přihlásit se po absolvování tohoto oboru do výcviku pro ATCO, ale nebude to znamenat vůbec žádnou výhodu, ani nevýhodu, prostě jsou to dvě zcela odlišné věci.

PříspěvekNapsal: 7. 6. 2007, 21:30
od david.e
dekuji ti :) ted uz vim, ze se na vyberko prihlasim ihned po gymplu. letos jeste dopiluji anglinu a pristi rok hura do boje :)

PříspěvekNapsal: 15. 6. 2007, 15:18
od sirinx
[quote="Stepan"]
Jenom mÄ› pÅ™ipadalo zvláštní, že po vÅ¡ech testech, výbÄ›rech, a já nevím Ä

PříspěvekNapsal: 20. 6. 2007, 21:54
od Yenix
sirinx píše:
MINIMALNE polovinu ty doby, kdy clovek bere tuhle socialni podporu, se da v pohode privydelavat jinde, to je fakt ten nejmensi problem.


Jsem zvedavej, jak dlouho nam to privydelavani vydrzi. Jsem zvyklej delat pozde do noci, ale mam pocit, ze to asi koncem cervence rychle skonci...

PříspěvekNapsal: 22. 6. 2007, 19:57
od sirinx
No tak si holt zvyknem makat odpoledne :-)))

PříspěvekNapsal: 23. 6. 2007, 5:33
od david.e
ja chci byt s vami :shock:

PříspěvekNapsal: 26. 6. 2007, 9:27
od lukas
ja chci byt s vami


Vsak ono te to brzy prejde, ono to neni takove jak to navenek vypada jako pohodovy job plny dobrodruzstvi. Nechci ti brat iluze, ale hned po SS vpadnout do tohohle kolotoce neni dobry napad. Nehlede na fakt, ze te asi stejne nevezmou, ze jsi prilis mlady :-D Znam par lidi, co dostali minimalne rok odklad kvuli veku, ale samozrejme ti preju hodne stesti...

Plat

PříspěvekNapsal: 18. 11. 2007, 20:35
od Jíra
Zdravím, zajímalo by mě jaký je asi plat řídícího letového provozu-žák.
ptám se jen jestli je možné z toho utáhnout podnájem.

PříspěvekNapsal: 19. 11. 2007, 22:47
od david.e
prvni rok je to myslim asi 12 500 , druhy rok 25 000, ale ubytovani poskytuje i rlp