NAT střídání směrů

Garanty fóra jsou uživatelé Muž na křídle a hh

Moderátoři: hh, Muž na křídle

NAT střídání směrů

Příspěvekod Michael » 28. 12. 2006, 23:08

Ahoj,
měl bych další dotaz. Tady je uvedená platnost tratí na východ 01:00 až 08:00 a na západ 11:30 až 19:00 UTC. Tohle jsou časy, mezi kterými musí letadlo vstoupit na danou trať a také ji opustit? Proč pak jsou mezi nimi takové mezery? Pro zpožděné lety?
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Re: NAT střídání směrů

Příspěvekod Muž na křídle » 29. 12. 2006, 7:11

Osiris píše:Ahoj,
měl bych další dotaz. Tady je uvedená platnost tratí na východ 01:00 až 08:00 a na západ 11:30 až 19:00 UTC. Tohle jsou časy, mezi kterými musí letadlo vstoupit na danou trať a také ji opustit? Proč pak jsou mezi nimi takové mezery? Pro zpožděné lety?


Hmn, co si tak matne pamatuju jeste ze skoly:
Ty trate, na ktery jsi dal odkaz, se definuji z nekolika duvodu:

1. Usnadneni rizeni letadel v danem vzdusnem prostoru a zvetseni jeho propustnosti. (Zaruceno tim, ze trate jsou vicemene paralelni a tedy proceduralne separovane)

2. Volba vyhodne trate pro provozovatele letadel z hlediska aktualni povetrnostni situace nad severnim Atlantikem. (Zaruceno definovanim trati podle meteorologickych predpovedi, tedy ne po ortodrome, ale podle prevladajicich jetstreamu)

Vzhledem k tomu, jake je rozlozeni provozu pres ocean, ktere vyplyva z preferenci cestujicich, casoveho posunu, zavirani nekterych letist kvuli hluku a v neposledni rade vyuziti letadel, tedy pres den se leta do Ameriky a pres noc zpet, jevi se vyhodne definovat system trati podle toho, kam se zrovna v tu chvili leta.

Avsak, bylo by mylne se domnivat, ze posadky letadel letici pres rybnik jsou povinny planovat si svoje lety pouze po techto tratich, tzv OTS (Organized track system). Toto je nutne pouze v pripade, ze chteji letet zrovna tudy, kde se tyto trate nachazeji. Paklize posadka preferuje let jizne nebo severne systemu trati, popripade nad nebo pod, nebo dokonce opacnym smerem, muze si naplanovat 'random' trat jakou chce a kdy chce.

Tim se dostavame k tem casum, odkdy dokdy jsou ty trate platne. Jak jsem psal, system trati slouzi k usmerneni toku provozu, usnadneni jeho rizeni a zvyseni propustnosti, a to zejmena v dobe 'peak hours'. Od tech spicek se odvijeji ty casy. V dobe, ktera neni 'peak', tedy v tech jak rikas mezerach, leta letadel tak malo, ze neni nutne jim nejakym zpusobem vnucovat system trati, ale kazdy si muze letet po jake trati chce. (prirozene, kazda 'random' trat stejne podleha schvaleni a povoleni od prislusneho oceanic control center).
Muž na křídle
 
Příspěvky: 83
Registrován: 14. 10. 2006, 20:31

Příspěvekod Michael » 29. 12. 2006, 11:25

Děkuji za obsáhlou odpověď.
Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41


Zpět na Řízení letového provozu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron