Laserová operace očí

Laserová operace očí

Příspěvekod citiboy » 24. 9. 2007, 23:59

Ahoj, koncem října mám jít na ULZ na vstupní prohlídku na I.třídu a docela mám z toho strach, protože mám 4 dioptrie. Nevíte náhodou někdo, jestli by na očním poznali, kdybych si nechal udělat laserovou korekci, slyšel jsem, že je to zakázane, nevím ale proč, pokud potom uvidím normálně. Kamoš mi řekl, že u ČSA lítají i piloti, co si nechali laser udělat a normálně lítaj dál, tak jak to tedy ce skutečnosti je?? Máte někdo s tím nějakou zkušenost?? Díky za info.
citiboy
 
Příspěvky: 4
Registrován: 17. 9. 2007, 23:08

Příspěvekod Tacco » 25. 9. 2007, 12:49

Nevím, jak je to s leteckými předpisy a tolerancí laserové korekce, ale z lékařského hlediska je to dosti individuální záležitost. Ony totiž nejsou 4 dioptrie, jako 4 dioptrie. Záleží, jestli jsi krátkozraký, nebo dalekozraký.
Lidé, kteří v mládí nosí brýle kvůli tomu, že jsou krátkozrací (nosí tedy brýle na dálku - čili rozptylky) to mají dobré, protože s postupujícím věkem se snižuje pružnost čočky a to vede k prodlužování ohniskové vzdálenosti oka a v praxi se to projevuje, jako dalekozrakost, díky které musejí starší lidé začít nosit brýle na čtení. No a právě u zmiňovaných mladých krátkozrakých se tyhle dva vlivy mohou vyrušit a oni pak s postupujícím věkem třeba už brýle vůbec nepotřebují.

Něco jiného je, pokud bys byl dalekozraký a měl tedy brýle na čtení. Tam je potom spíše pravděpodobné, že se tato zraková vada bude s přibývajícími léty prohlubovat a i po provedení laserové korekce může po nějaké době snáze dojít k recidivě.

Celá problematika může pak být ještě složitější, pokud by měl do hry vstupovat i pravidelný, či nepravidelný astigmatismus, tedy nerovnoměrná optická mohutnost oka.
Tacco
 
Příspěvky: 8
Registrován: 7. 9. 2007, 20:42
Bydliště: Říčany

Příspěvekod warman » 25. 9. 2007, 17:43

No...osobně bych se do laseru moc nehnal, co si pamatuju, co nám vyprávěl instruktor v elementárce, tak společnosti raději sáhnout po pilotovi s dioptriemi než s operací, právě kvůli zmíněné velké různorodosti neočekávaných možností reakce organismu...

A když se na to kouknu z pozice člověka, kterej má ještě o jednu víc, tak bych do toho taky nějak nešel...jednak stejně bys s sebou musel nosit brejle, pro jistotu, a jednak si myslím, že pokud máš správný brejle a chodíš pravidelně k očnímu na prohlídky, tak by s tím neměli na ÚLZ dělat velký problémy. Myslím, že jde spíš o to, aby když už nějakou vadu máš, tak aby byla pod "dohledem" a nebyla pravděpodobnost k nějakým neočekávaným událostem. A pokud jdeš na dopravního, tak by to opravdu neměl být problém, pokud nemáš s očima jinak problémy.
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod AlesK » 28. 9. 2007, 14:26

Tusim ze muzes litat na vlkejch letadlech do 5 dioptrii.
Ale nejlepe udelas kdyz zajdes primo na ULZ jeste pred prohlidkou a zeptas se jich na to osobne.

Jestli si rozhodnut jit na leaser tak si dej bacha pac se nevi co to s tema ocima udela za 10, 20, 30 let, a jak se bude chovat serizla rohovka vystavovana zmenach tlaku za 10, 20, 30 let. Ale nechci strasti po svete dneska beha dost lidi co maj serizlou rohovku a sou spokojeny.
AlesK
 
Příspěvky: 34
Registrován: 7. 3. 2007, 20:26


Zpět na Bezpečnost letecké dopravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron