FlightDetent píše:warman píše:Tak jasně, z blaníka si zavoláš, když máš signál a budeš slyšet, co se line ze sluchátka. Problém je tam v tom, že můžeš přeslechnout rádio, nebo nevěnovat tolik pozornosti řízení...takže prakticky bych nedoporučoval telefonovat pilotům vůbec a cestujícím jen pokud jim to pilot ( v letadlech, kde to ničemu vážnýmu nebude vadit - větroň, balón, ) dovolí.
No, prave nad tim blanikem, nebo jeste lepe necem kompozitovem jsem premyslel (sam papiry nemaje). Vybaveny hodinkama a kulickou, ... narazil jsem na pripadne nainstalovany odpovidac. Tam se ani nedozvis, ze posila nejakou chybu. Proste TELEFONY NE!
Souhlas, TELEFON V LETADLE VYPNOUT A ZAPÍNAT AŽ PO VÝSTUPU!!
Ale prakticky se v běžným českým aeroklubovým letadle ( 526,blaník, 225,43,vosa...atd atd ) telefonovat mobilem dá.Dokud vejškou nedojde signál. Ovlivněný kuličky a vejškoměru ( a dalších tlakovejch přístrojích ) je jasně žádné, horší je rádio - známe všichni, a odpovídač...no, nemám úplně přesnou představu jak se tohle dá ovlivnit, ale dejme podmínku, že za VFR je riziko fatality minimální. Všechno další, co potřebuješ elektřinu,je mobilem potenciálně ohroženo - viz výše.
Ad chyba odpovídače...jestli by posílal špatný nastavení než jaký je pořadovaný od ATC, tak to ATC dá téměř neprodleně najevo, takže jakási zpětná vazba tam je.
Osobně vidím větší problém v odvádění pozornosti ( nějak se to držet musí, něco se musíš říkat, musí se pečlivě poslouchat - je tam kravál... ) od pilotáže...ale to je podobný jako v autě...