Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 16:01
od PV
Travella píše:hm Neodkladné vyřízení hovoru :-) http://www.planes.cz/cs/photo/1005184/


Nevšiml jsem si ,že by to letadlo letělo :roll: Posádky mají vypnutí mobilních telefonů uvedeno přímo v checklistech..... Kontrolují to po zavření dveří letadla.

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 16:05
od Travella
a co se stane s takovymi piloty?zaplati pokutu nebo co? :wink: :)

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 16:07
od PV
Za co by měli platit? Copak tento volá za letu?

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 18:57
od warman
Tak jasně, z blaníka si zavoláš, když máš signál a budeš slyšet, co se line ze sluchátka. Problém je tam v tom, že můžeš přeslechnout rádio, nebo nevěnovat tolik pozornosti řízení...takže prakticky bych nedoporučoval telefonovat pilotům vůbec a cestujícím jen pokud jim to pilot ( v letadlech, kde to ničemu vážnýmu nebude vadit - větroň, balón, ) dovolí. V dopravních letadlech - pokud není výslovně dovoleno, považovat za zakázané a nezkoušet. Mobil je přístroj natolik šílenej, že i když je v bezvadným stavu, tak září o sto šest. Natož, když má někdo přístroj několik let starej, denně ho nosí v kapse u kalhot, kde na něj působí pot, teplo, různý nárazy apod...

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 19:16
od Dan
Ja jsem se obcas setkal s tim, ze piloti soukromych letadel (Gulfstream, Falcon apod.) telefonuji za letu a vyrizuji sluzebni veci, tak me to prekvapuje. Ne snad kvuli ohrozeni letu, ale technickym moznostem (pokryti signalem v cestovni hladine)...

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 19:38
od Papinak73
Travella píše:a co se stane s takovymi piloty?zaplati pokutu nebo co? :wink: :)


Ono se to prostě nestane,signál je opravdu omezený a kdo by to zkusil v malé výšce tak to je jen po vzletu a před přistáním a takoví piloti opravdu nejsou.
U bisjetů je možné,že volají.Takové letadlo může být vybavené (spíše dnes už každé je) satelitními telefony,přípojkami na internet apod..Ale aby fungoval jejich vlastní telefon bez připojení přes palubní síť asi není možné.

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 19:40
od PV
Dan píše:Ja jsem se obcas setkal s tim, ze piloti soukromych letadel (Gulfstream, Falcon apod.) telefonuji za letu a vyrizuji sluzebni veci, tak me to prekvapuje. Ne snad kvuli ohrozeni letu, ale technickym moznostem (pokryti signalem v cestovni hladine)...


Ano,toto je možné. Tyto bizjety bývají velmi často vybaveny telefonním systémem SATCOM. Tento systém využívá přímé spojení s telekomunikačními satelity,je nezávislý na pozemní "mobilní" síti a hlavně - je konstruován a certifikován pro použití na letadlech,mimo jiné je testován na možné rušení ostatních systémů.
Pokrytí signálem je z oběžných drah satelitů,tudíž je rovnoměrné po celé zeměkouli (anebo téměř po celé) .Využívají to i posádky námořních lodí.

PříspěvekNapsal: 28. 2. 2007, 21:00
od jirka_s
Nebo existuji systemy, ktere jsou instalovany na letadle a komunikuji s beznym telefonem. Signal pak pomoci druzit prenaseji do pozemni site. Vyhoda, ze cestujici muze pouzivat svuj mobil vcetne vsech sluzeb dostupnych na zemi a jeste k tomu za cenu bezneho roamingu misto tarifu za satcom. Tento system ma vazbu na pristroje, takze v pripade nejakeho selhani se vedle tabla "NO SMOKING" zozsviti jeste "NO GSM". Tohle mozna jeste neni uplne bezne, ale uz to existuje. V bizjetech vsak je na 99,99% satcom.

PříspěvekNapsal: 1. 3. 2007, 10:59
od FlightDetent
warman píše:Tak jasně, z blaníka si zavoláš, když máš signál a budeš slyšet, co se line ze sluchátka. Problém je tam v tom, že můžeš přeslechnout rádio, nebo nevěnovat tolik pozornosti řízení...takže prakticky bych nedoporučoval telefonovat pilotům vůbec a cestujícím jen pokud jim to pilot ( v letadlech, kde to ničemu vážnýmu nebude vadit - větroň, balón, ) dovolí.


No, prave nad tim blanikem, nebo jeste lepe necem kompozitovem jsem premyslel (sam papiry nemaje). Vybaveny hodinkama a kulickou, ... narazil jsem na pripadne nainstalovany odpovidac. Tam se ani nedozvis, ze posila nejakou chybu. Proste TELEFONY NE!

PříspěvekNapsal: 1. 3. 2007, 20:04
od warman
FlightDetent píše:
warman píše:Tak jasně, z blaníka si zavoláš, když máš signál a budeš slyšet, co se line ze sluchátka. Problém je tam v tom, že můžeš přeslechnout rádio, nebo nevěnovat tolik pozornosti řízení...takže prakticky bych nedoporučoval telefonovat pilotům vůbec a cestujícím jen pokud jim to pilot ( v letadlech, kde to ničemu vážnýmu nebude vadit - větroň, balón, ) dovolí.


No, prave nad tim blanikem, nebo jeste lepe necem kompozitovem jsem premyslel (sam papiry nemaje). Vybaveny hodinkama a kulickou, ... narazil jsem na pripadne nainstalovany odpovidac. Tam se ani nedozvis, ze posila nejakou chybu. Proste TELEFONY NE!


Souhlas, TELEFON V LETADLE VYPNOUT A ZAPÍNAT AŽ PO VÝSTUPU!!

Ale prakticky se v běžným českým aeroklubovým letadle ( 526,blaník, 225,43,vosa...atd atd ) telefonovat mobilem dá.Dokud vejškou nedojde signál. Ovlivněný kuličky a vejškoměru ( a dalších tlakovejch přístrojích ) je jasně žádné, horší je rádio - známe všichni, a odpovídač...no, nemám úplně přesnou představu jak se tohle dá ovlivnit, ale dejme podmínku, že za VFR je riziko fatality minimální. Všechno další, co potřebuješ elektřinu,je mobilem potenciálně ohroženo - viz výše.

Ad chyba odpovídače...jestli by posílal špatný nastavení než jaký je pořadovaný od ATC, tak to ATC dá téměř neprodleně najevo, takže jakási zpětná vazba tam je.

Osobně vidím větší problém v odvádění pozornosti ( nějak se to držet musí, něco se musíš říkat, musí se pečlivě poslouchat - je tam kravál... ) od pilotáže...ale to je podobný jako v autě...