Telefonování mobilem za letu

Zkoušeli jste telefonovat v letadle?

Ano a podařilo se
0
Žádná hlasování
Ano, ale nezdařilo se
1
5%
Ne
18
95%
 
Celkem hlasů : 19

Telefonování mobilem za letu

Příspěvekod petrnach » 27. 2. 2007, 13:42

Chtěl bych se zeptat, do jaké míry je pro letadlo nebezpečené telefonování mobilem během startu / přistání a za letu a za jakých okolností je vůbec technicky možno za letu telefonovat.

Neměl jsem dosud možnost letět starým letadlem víceméně bez elektroniky, jako je An-2, kde by snad vyzkoušení mobilu bylo košer. Pager mi však v letadle fungoval...
petrnach
 
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 2. 2007, 13:37

Příspěvekod Papinak73 » 27. 2. 2007, 17:05

Pokud Tě zajímá volání třeba z AN 2,tak problém pro letadlo to není.Ale obecně platí,že zhruba 300 metrů nad terénem signál operátorů končí,tato výška neplatí všude stejně.Je to dané orografií terénu a umístěním pozemních vysílačů.V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle :D
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Příspěvekod Michael » 27. 2. 2007, 17:27

Michael
 
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 10. 2006, 16:41

Příspěvekod petrnach » 27. 2. 2007, 18:16



V tom případě je docela veselé, že notebooky a PDA jsou běžně povolovány, aerolinkám by se jinak asi vyprázdnila business class...
petrnach
 
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 2. 2007, 13:37

Příspěvekod petrnach » 27. 2. 2007, 18:22

Papinak73 píše:Pokud Tě zajímá volání třeba z AN 2,tak problém pro letadlo to není.Ale obecně platí,že zhruba 300 metrů nad terénem signál operátorů končí,tato výška neplatí všude stejně.Je to dané orografií terénu a umístěním pozemních vysílačů.V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle :D


Orografie asi nepředstavuje problém, pokud letadlo letí vysoko, což letí... Asi může představovat problém spíš vyzařovací diagram antény na BTS -- rád bych si to ověřil, ale pronájem An-2 by představoval asi drahou legraci
petrnach
 
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 2. 2007, 13:37

Příspěvekod warman » 27. 2. 2007, 19:57

petrnach píše:Orografie asi nepředstavuje problém, pokud letadlo letí vysoko, což letí... Asi může představovat problém spíš vyzařovací diagram antény na BTS

když letíš v údolí a na kopcích jsou BTS, tak si teoreticky můžeš z letadla zavolat, prakticky to bude stát za prd. A jinak antény na BTS na "rovině" jsou otočený směrem k zemi, respektive tak, aby pokryly co největší oblast po zemi, nikoliv vzhůru, tam si moc lidí běžně nezavolá.

Papinak73 píše:V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle

kdyby jenom místo...někdy i slušný peníze...
warman
 
Příspěvky: 49
Registrován: 2. 1. 2007, 9:19

Příspěvekod Papinak73 » 27. 2. 2007, 21:54

petrnach píše:
Papinak73 píše:Pokud Tě zajímá volání třeba z AN 2,tak problém pro letadlo to není.Ale obecně platí,že zhruba 300 metrů nad terénem signál operátorů končí,tato výška neplatí všude stejně.Je to dané orografií terénu a umístěním pozemních vysílačů.V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle :D


Orografie asi nepředstavuje problém, pokud letadlo letí vysoko, což letí... Asi může představovat problém spíš vyzařovací diagram antény na BTS -- rád bych si to ověřil, ale pronájem An-2 by představoval asi drahou legraci


Možná jsem to špatně vyložil,orografii jsem myslel v závislosti na umístění vysílačů.Ověřit si to mužeš klidně v UL nebo kdekoliv v AK při vyhlídkovém letu,na to není potřeba Andula :D Někdy při vyhlídkách se cestující dovolají těch na zemi a starají se jen o telefon a zapomínají koukat ven :D
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Příspěvekod Dan » 28. 2. 2007, 10:30

Papinak73 píše:Pokud Tě zajímá volání třeba z AN 2,tak problém pro letadlo to není.Ale obecně platí,že zhruba 300 metrů nad terénem signál operátorů končí,tato výška neplatí všude stejně.Je to dané orografií terénu a umístěním pozemních vysílačů.V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle :D


To dava smysl, ale je mi divne ze tolik pilotu telefonuje z letadla... Ale asi to bude z letadel, ktera jsou k tomu nejak uzpusobena vybavenim, ze se v nich da pouzivat mobil ?
Dan
 
Příspěvky: 389
Registrován: 14. 10. 2006, 20:12

Příspěvekod Travella » 28. 2. 2007, 10:43

hm Neodkladné vyřízení hovoru :-) http://www.planes.cz/cs/photo/1005184/
Travella
 
Příspěvky: 47
Registrován: 21. 2. 2007, 10:10
Bydliště: Ostrov (okres Karlovy Vary)

Příspěvekod FlightDetent » 28. 2. 2007, 13:23

Travella píše:hm Neodkladné vyřízení hovoru :-) http://www.planes.cz/cs/photo/1005184/


Co je na tom zvlastniho?
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Travella » 28. 2. 2007, 13:53

nic kdyz uz se tady pise o tech mobajlech tak sem to sem taky dal :wink:
Travella
 
Příspěvky: 47
Registrován: 21. 2. 2007, 10:10
Bydliště: Ostrov (okres Karlovy Vary)

Příspěvekod FlightDetent » 28. 2. 2007, 14:34

No, prave se snazim, aby mi neunikla nejaka souvislost s telefonovanim za letu nebo snad z bezpecnosti letecke dopravy.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod FlightDetent » 28. 2. 2007, 14:41

Dan píše:To dava smysl, ale je mi divne ze tolik pilotu telefonuje z letadla... Ale asi to bude z letadel, ktera jsou k tomu nejak uzpusobena vybavenim, ze se v nich da pouzivat mobil ?


Pilotu z letadla za letu telefonuje jen mizive promile, protoze je to zakazane. :evil: Kdyz se to nesmi v aute proc to delat v letadle. Krom toho to casto ani neni technicky mozne. Zadne letadlo, ktere neco takoveho umoznuje na svete nikdo doposud neprovozuje. Kdo mel nekdy telefon u zapnuteho reproduktoru, musi pochopit, ze mit zapnuty telefon v sebemensim papiracku, muze mit nepredvidatelne nasledky. Coz je ve skutecnosti ten nejvetsi problem, ze jsou nepredvidatelne. :!:
Exclamation

FD.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Papinak73 » 28. 2. 2007, 14:46

Dan píše:
Papinak73 píše:Pokud Tě zajímá volání třeba z AN 2,tak problém pro letadlo to není.Ale obecně platí,že zhruba 300 metrů nad terénem signál operátorů končí,tato výška neplatí všude stejně.Je to dané orografií terénu a umístěním pozemních vysílačů.V dopravním letadle Tě takový pokus o volání může stát místo v letadle :D


To dava smysl, ale je mi divne ze tolik pilotu telefonuje z letadla... Ale asi to bude z letadel, ktera jsou k tomu nejak uzpusobena vybavenim, ze se v nich da pouzivat mobil ?


Telefonovat právě můžeš z letadel,která téměř žádné vybavení nemají.Obecně se dá říct,že to jsou letadla,která nemají vybavení pro lety IFR a mají mechanické vazby řízení.U dopravních letadel odkud se dá volat je příjem signálu řešen externími anténami a vnitřním okruhem nebo satelitním telefonem.Ale tohle je spíše otázka na FD :D
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Příspěvekod Papinak73 » 28. 2. 2007, 15:00

Jinak samozřejmě co se týká pilotů platí co napsal FD,bavíme se obecně o možnosti telefonování a více to vztahuji na cestující :D
Papinak73
 
Příspěvky: 13
Registrován: 16. 2. 2007, 15:34

Další

Zpět na Bezpečnost letecké dopravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron