Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: 23. 1. 2007, 22:57
od Michael
Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.

PříspěvekNapsal: 23. 1. 2007, 23:36
od happymaster23
Osiris: Už blbnu, samozřejmě že jsem myslel FlightDetenta, takže díky FlightDetente :oops:

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 17:16
od Pavel
pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.
Ostatne pro pripad vypadku hlavnich motoru pri "problemech" se dotcene systemy zalohuji uplne jinym zpusobem, nez zrovna APU, aspon teda podle mych znalosti. A dovolim si tvrdit, ze daleko spolehliveji + dostatecnym zpusobem. Teda nesmi tam byt nekde krpa ve schematech a v navaznych logikach.
Pavel


pochybovat nemusíš, například při závadě a odpojení CSD, a tudíž nefunkčnímu generátoru na motoru je povoleno letět právě s jedním generátorem na motoru + připnutým generátorem na APU....mluvím o B-737

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 17:27
od FlightDetent
pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.


Ja jsem slysel, ze pro kvalifikaci ETOPS na 737 musi APU zustat spusteno. Na 320 tomu tak neni. Jinak asi vseobecne, APU se (bez zavady) po nahozeni motoru vypina a za letu nepouziva.

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 17:59
od Pavel
FlightDetent píše:
pjp píše:No, nevim, ale o APU pri bezicich motorech v letu bych krapet pochyboval a tak by me zajimalo, zda to je pravda, ci ne.


Ja jsem slysel, ze pro kvalifikaci ETOPS na 737 musi APU zustat spusteno. Na 320 tomu tak neni. Jinak asi vseobecne, APU se (bez zavady) po nahozeni motoru vypina a za letu nepouziva.


jenom si dovolím maličko doplnit, pokud se dělá takeoff s bleed off, tak se APU vypíná až po vzletu po re-konfiguraci.....dost obvyklé zejména v létě na dlouhých letech...opět mluvím o 737

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 18:52
od warman
Osiris píše:Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.


Takže to je odvislé od letiště?Já měl teda spíš za to, že to zakazuje spíš metodika než společnost, nebo letiště...
Hmm, ale třeba na tom odkazu, co jsem se dával
http://www.airliners.net/open.file/0975772/L/
je vidět takhle couvat i Fokker 100...Může mi to někdo osvětlit, prosím...díky

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 20:26
od pjp
2 Pavel - dobre, ale to je zase "neobvykly" stav, nikoliv bezny cestovni, tak jak vyznela puvodni informace. Ostatne v pripade "neobvykleho" stavu je v podstate povoleno cokoliv, co zaruci navrat letadla v co nejcelistvejsim stavu na zem, pripadne bez zbytecne koupele, jen je zase otazka, co dovoli automaty...
Pavel

PříspěvekNapsal: 24. 1. 2007, 20:29
od Pavel
pjp píše:2 Pavel - dobre, ale to je zase "neobvykly" stav, nikoliv bezny cestovni, tak jak vyznela puvodni informace. Ostatne v pripade "neobvykleho" stavu je v podstate povoleno cokoliv, co zaruci navrat letadla v co nejcelistvejsim stavu na zem, pripadne bez zbytecne koupele, jen je zase otazka, co dovoli automaty...
Pavel


není to jenom o návratu na zem, může se tak i provést let z bodu A do bodu B......

ještě doplním,třeba na krátkých přeletech (např. PRG-OSR a podobných) je mnohem šetrnější pro celé APU a letadlovou baterii ho nechat běžet.....

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 1:09
od OR
[quote="warman"][quote="Osiris"]Játra (možná jen ČSA) mají v PRG výjimku.[/quote]

Takže to je odvislé od letiště?Já měl teda spíš za to, že to zakazuje spíš metodika než společnost, nebo letiště...
Hmm, ale třeba na tom odkazu, co jsem se dával
http://www.airliners.net/open.file/0975772/L/
je vidět takhle couvat i Fokker 100...Může mi to někdo osvětlit, prosím...díky[/quote]

Neni to spis DC9 na fotce?
Ale jinak by mne zajimalo taky, kde a jaka letadla tahle powerbackuji.

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 8:48
od kober
OR píše:Neni to spis DC9 na fotce?
Ale jinak by mne zajimalo taky, kde a jaka letadla tahle powerbackuji.

Že to je DC-9 je tam i napsáno.
Někde v podvědomí mám s powerbackem spojenou právě DC-9 a následovníky - motory jsou výš a více vzadu, takže tolik nehrozí že nasají projíždějící autobusy a jiné harampádí. A taky mám dojem, že je to populárnější za oceánem. Wikipedia to zdá se potvrzuje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Powerback

Videa powerbacku

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 17:39
od Michael

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 17:45
od Michael
Ještě jsem něco našel k powerbacku na Ruzyni: jen ATR 42/72 ČSA, stání 40–47, min. dohlednost 400 m

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 18:33
od warman
Omlouvám se za Fokkera, něco mi zmátlo, zatím nevím co, samotnýmu mi přišlo divný, že by fokker NW a s těmahle motorama :-))

oki...dík
stání jako , když tam bude stát do danýho času, nebo jak? Protože co jsem to vždycky zažil, tak to byla ranní linka někam pryč ( Berlín, Hamburg ), kdy jsem si myslel, že tam aero stálo přes noc.

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 18:49
od Michael

PříspěvekNapsal: 25. 1. 2007, 21:04
od warman
No jo, tak to řeknu rovnou,že stojánky :-))) nějak poslední dobou nechápu, ale naštěstí teď vím, že mě zmátla ta minimální dohlednost za čárkou :-))))