Oranžová páska

Oranžová páska

Příspěvekod woland » 31. 12. 2006, 15:54

Zdravím Vás při silvestrovském odpoledni,

měl bych otázku, která mi vrtá hlavou už dlouho...

Při zavírání dveří v dopravních letadlech letušky překryjí okénko oranžovou páskou. Nevíte, jaký je důvod používání těchto pásek?
Děkuji,
w*
woland
 
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 10. 2006, 11:53

Příspěvekod Luci » 31. 12. 2006, 18:01

Je to upozornění, že když se otevřou dveře, tak vyletí skluzy :lol:
Luci
 
Příspěvky: 17
Registrován: 15. 10. 2006, 12:03

Příspěvekod cztech » 31. 12. 2006, 21:05

To je snad jenom u 737s, na jinych typech pri otevreni dveri zvenku(!) se skluz neaktivuje (aby se zabranilo ohrozeni pripadnych zachrancu pri pripadne havarii).
cztech
 
Příspěvky: 91
Registrován: 14. 10. 2006, 20:22
Bydliště: 37*23'58"N 122*05'50"W

Příspěvekod VictorK » 17. 1. 2007, 20:51

Na ostatnich typech taky ta paska neni. :wink:
Na B737 je z toho duvodu, ze se tyc se skluzem zajistuje manualne, tedy technicky to nejde udelat tak, aby se pri otevreni dveri skluz samocinne odjistil. Proto se musi „dat znameni tem venku” o akitvaci skluzu, aby je pri otevreni nesejmul. U Airbus family se skluzy aktivuji pomoci packy, pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.
VictorK
 
Příspěvky: 9
Registrován: 16. 1. 2007, 16:10

Příspěvekod FlightDetent » 18. 1. 2007, 9:14

VictorK píše: pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.


Pro zajimavost je to technicky zajisteno tak, ze vnejsi paka otevirani dveri je mechanicky spojena s armovaci pakou (narozdil od vnitrni paky otevirani). Takze kdyz zvednes zvenku otevirani, zaroven tim zvedas pripadne zaarmovanou paku skluzu (ktera v poloze ARMED neni jistena kolickem)
Naposledy upravil FlightDetent dne 18. 1. 2007, 11:27, celkově upraveno 1
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Lucky » 18. 1. 2007, 10:58

FlightDetent píše:
VictorK píše: pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.


Pro zajimavost je to technicky zajisteno tak, ze vnejsi paka otevirani dveri je mechanicky spojena s armovaci pakou (narodil od vnitrni paky otevirani). Takze kdyz zvednes zvenku otevirani, zaroven tim zvedas pripadne zaarmovanou paku skluzu (ktera v poloze ARMED neni jistena kolickem)


Navic pri otevirani zevnitr se nemusi ani dvere pro aktivaci skluzu otevirat staci pouze aby emergency control handle byla v pozici ARM a po prestaveni
inner control handle na otevreno se dvere oteviraji sami a nafukuje se skluz.U A321 u nouzovych vychodu se navic dvere neotevrou hned ale oteviraji se postupne a jsou plne otevreny az ve chvili kdy je skluz nafouknuty
Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod Lucky » 18. 1. 2007, 11:24

Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod FlightDetent » 18. 1. 2007, 11:31

Vynikajici odkazy, diky.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35

Příspěvekod Lucky » 18. 1. 2007, 11:33

FlightDetent píše:Vynikajici odkazy, diky.


ty videa jsou z vyukoveho CD od Airbusu pro mechaniky videl jsem je vsechny pri typovce
Uživatelský avatar
Lucky
 
Příspěvky: 31
Registrován: 15. 10. 2006, 10:52

Příspěvekod FlightDetent » 18. 1. 2007, 11:35

Ja je pri typovce taky videl, akorat ze byly na siti v ATC Toulouse a nikoliv na vycvikovych DVD, takze je nemam-e.
FlightDetent
 
Příspěvky: 208
Registrován: 14. 10. 2006, 20:35


Zpět na Bezpečnost letecké dopravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron