Stránka 1 z 1

Oranžová páska

PříspěvekNapsal: 31. 12. 2006, 15:54
od woland
Zdravím Vás při silvestrovském odpoledni,

měl bych otázku, která mi vrtá hlavou už dlouho...

Při zavírání dveří v dopravních letadlech letušky překryjí okénko oranžovou páskou. Nevíte, jaký je důvod používání těchto pásek?
Děkuji,
w*

PříspěvekNapsal: 31. 12. 2006, 18:01
od Luci
Je to upozornění, že když se otevřou dveře, tak vyletí skluzy :lol:

PříspěvekNapsal: 31. 12. 2006, 21:05
od cztech
To je snad jenom u 737s, na jinych typech pri otevreni dveri zvenku(!) se skluz neaktivuje (aby se zabranilo ohrozeni pripadnych zachrancu pri pripadne havarii).

PříspěvekNapsal: 17. 1. 2007, 20:51
od VictorK
Na ostatnich typech taky ta paska neni. :wink:
Na B737 je z toho duvodu, ze se tyc se skluzem zajistuje manualne, tedy technicky to nejde udelat tak, aby se pri otevreni dveri skluz samocinne odjistil. Proto se musi „dat znameni tem venku” o akitvaci skluzu, aby je pri otevreni nesejmul. U Airbus family se skluzy aktivuji pomoci packy, pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 9:14
od FlightDetent
VictorK píše: pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.


Pro zajimavost je to technicky zajisteno tak, ze vnejsi paka otevirani dveri je mechanicky spojena s armovaci pakou (narozdil od vnitrni paky otevirani). Takze kdyz zvednes zvenku otevirani, zaroven tim zvedas pripadne zaarmovanou paku skluzu (ktera v poloze ARMED neni jistena kolickem)

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 10:58
od Lucky
FlightDetent píše:
VictorK píše: pricemz pri otevreni zvenku se automaticky odjisti.


Pro zajimavost je to technicky zajisteno tak, ze vnejsi paka otevirani dveri je mechanicky spojena s armovaci pakou (narodil od vnitrni paky otevirani). Takze kdyz zvednes zvenku otevirani, zaroven tim zvedas pripadne zaarmovanou paku skluzu (ktera v poloze ARMED neni jistena kolickem)


Navic pri otevirani zevnitr se nemusi ani dvere pro aktivaci skluzu otevirat staci pouze aby emergency control handle byla v pozici ARM a po prestaveni
inner control handle na otevreno se dvere oteviraji sami a nafukuje se skluz.U A321 u nouzovych vychodu se navic dvere neotevrou hned ale oteviraji se postupne a jsou plne otevreny az ve chvili kdy je skluz nafouknuty

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 11:24
od Lucky

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 11:31
od FlightDetent
Vynikajici odkazy, diky.

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 11:33
od Lucky
FlightDetent píše:Vynikajici odkazy, diky.


ty videa jsou z vyukoveho CD od Airbusu pro mechaniky videl jsem je vsechny pri typovce

PříspěvekNapsal: 18. 1. 2007, 11:35
od FlightDetent
Ja je pri typovce taky videl, akorat ze byly na siti v ATC Toulouse a nikoliv na vycvikovych DVD, takze je nemam-e.